Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram
Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram

Suggesties fase 1

Jullie evalueerden massaal de eerste proefopstelling. Ontdek de ingediende suggesties hieronder. De suggesties werden allemaal bekeken en leidden tot een nieuwe proefopstelling.

207
73

Deze meningen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 207 bijdragen

Suggesties fase 1

Verkeersremmers Mortselveldenlaan x Tommeltlaan weghalen
Haal de verkeersremmers weg. Heeft niet meteen betrekking tot Mortsel dorp (rond de kerk) maar de V’s die bedoeld worden zijn ook zichtbaar op de kaart. Het uitkomen van de Tommeltlaan was al moeilijk, quasi niemand verleende daar voorrang. Sinds het versmald is de situatie nog gevaarlijker geworden. De weg is daar tevens al smaller, waarom werden deze blokken er nog extra bij gezet? Tevens staan de verkeersborden m.b.t. wie voorrang heeft veel te laat en zijn ze niet zichtbaar (achter ongesnoeide bomen, achter andere borden, veel te hoog). In een fietsstraat zou men voor zich moeten kijken en geen 3-4 m hoog langs de baan. De situatie die is voorgeschreven wordt op die wijze niet bereikt. Het tegenovergestelde is tevens wat werkelijk gebeurt en maakt het voor de bewoners niet veiliger noch gemakkelijker. Concreet: - extra versmalling Tommeltlaan x Mortselveldenlaan weg - borden vroeger en goed zichtbaar maken
Joachim C.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Geen enkele verbetering - Tijd om de proefopstelling terug te draaien
De benaming van het project klopt al niet. Tenzij met 'Mortsel-Dorp' enkel de Kerkstraat wordt bedoeld. Want verder is niemand ook maar iets geholpen met deze opstelling. Het gevaarlijkste punt in het 'niet-louter-beperkt-tot-de-Kerkstraat' Mortsel-Dorp is toch wel het kruispunt Sint-Benedictusstraat x Molenstraat. Iedereen die daar langsrijdt meent wel voorrang te hebben. En er is daar ook een schoolingang, wat wil zeggen dat heel wat jonge kinderen er 's ochtends en 's avonds over moeten. Maar daaraan doet het 'project Mortsel-Dorp' helemaal niets. Integendeel! Door deze geweldige proefopstelling wordt er gewoon meer verkeer langs dit kruispunt gestuurd zonder ook maar enige ingreep op de toestroom of de snelheid. Ook het fietsverkeer rond de kerk is er helemaal niet duidelijker of veiliger op geworden. Komende uit de Kerkstraat verdwijnt het fietspad nog steeds. Er is ook geen oversteekplaats voorzien richting de school. Hetzelfde geldt voor fietser die nu uit tegengestelde richting rond de kerk mogen fietsen. Onduidelijkheid troef. De geformuleerde doelstelling van het project is 'om het verkeer in kaart te brengen en op zoek te gaan naar een veilige oplossing in Mortsel-Dorp.' De enige juiste conclusie van deze proefopstelling met deze doelstelling is dat die nergens de veiligheid verhoogt. Bijgevolg moet ze dan ook verdwijnen.
Jeroen G.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Wij worden gestraft

Sorry, dit plan trekt op niks! Wij worden gestraft. Dat er sluipverkeer is hebben wij nog nooit ondervonden. Auto's komen enkel naar Opnieuw&Co. Alle verkeer komende van Kontich - Mechelen - Edegem - ... moeten nu via Mortsel Centrum en dit is al serieus overbelast!

T. - S.
0 2
lees meer

Suggesties fase 1

chaos kerkstraat
situatie kerkstraat nu: iedereen van mortsel dorp moet langs sint benedictus straat, meer verkeer daar maar toch kan je met rond rijden toch nog 2 richtingen rijden. met versmallingen. totaal niet logisch: ofwel oude situatie, ofwel volledig 1 richting... 2 richtingen zonder versmallingen lijkt mij het meest logisch
Mertens D.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Veilig naar school
was de bedoeling van de hertekening. Toegang campus arteveldestraat heeft in kerkstraat dubbel fietspad en voetgangers smal voetpad gescheiden van de rijbaan. Campus Lepelstraat beveiligen door fietsstraat rond de kerk en veilige oversteek voor kinderen aan de parking. De onveilige kruising St Benedictusstraat en Molenstraat blijft bestaan en is voor schoolgaande fietsers problematisch richting school en kerk. Kinderen te voet moeten beter beveiligd worden aan zebrapad Groen appeltje. Sluipverkeer Kerkstraat is gevolg van hertekening verkeer in regio Mortsel laatste jaren (versmalling van grote toegangswegen, extreem versmallen Fortstraat,ingrepen Boechout,Hove, Edegem..).Alle verkeer uit noord-oost dat naar Brussel wil en de dichtgeslipte ring wil vermijden heeft geen andere optie dan Krijgsbaan,Kerkstraat of Christus Koninglaan via Boniverlei. Afblokken Kerkstraat zal verkeer verspreiden over de wijk. Nu al probleem stadsplein door absolute prioriteit openbaar vervoer heel kort groen om Lierse steenweg te kruisen, gevolg filevorming. Verkeer via St Benedictusstraat zal aan Stadsplein vast lopen en uitweg zoeken Elf Juli straat en Meerminne of Hollandse tuin (optie met overwegend bejaarde buurt?) of Vestinglaan en twee wegversmallingen veranderen dat niet. Alternatief is meer verkeer in Van Dijckstraat om toch op Lierse steenweg te geraken. Omleggen van avondspits gaat de andere straten méér belasten. Autoverkeer verhinderen lukt niet met kleinschalig te blijven denken
Etienne T.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Enkelrichting opheffen en hindernissen vervangen
Lepelstraat, verbodsbod vervangen door verkeerslicht met manuele bediening Fietspad aanleggen van Leplestraat via parking naar Borsbeeksebinnenweg; zo moet je niet tweemaal de Kerkstraat oversteken Hindernissen vernauwen het blikveld van de chauffeur; vervang deze door een intelligente camera met nummerplaatherkenning. Hindernissen maken het rijden zeer oncomfortabel; chauffeurs die zich wel aan de regels houden worden hier zeer mee verveeld. Is Kerkstraat geen verbindingsweg die aansluit op de Drabstraat? De oorzaak van het sluipverkeer wordt niet aangepakt; het probleem wordt verlegd Is er een globaal plan voor heel Mortsel waar dit deel van uitmaakt? Zijn er mobiliteitcijfers bekend; in mijn ervaring is de Kerkstraat een rustige straat. Vanuit sociaal en ecologisch oogpunt zijn er toch bedenkingen bij dit plan.
Jan G.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Niet veiliger voor de vele fietsers én de jonge schoolgangers!
Het is heel onduidelijk als fietser wat je moet doen als je vanuit de kerkstraat richting rubenstraat wil rijden. Ook voor automobilisten zorgt dit voor soms onverwachte manoeuvres van de fietser. Algemeen vind ik het rond de kerk niet veilig voelen als fietser. Ik vind het ook jammer dat er niet beter staat aangeduid dat er scholen in de buurt zijn...? Ik denk aan gekleurde tekens op de straat en duidelijke borden. Ook een zebrapad in het midden van de kerkstraat richting de Jacob van Artevelde straat zou voor duidelijkheid en grotere veiligheid voor de kleuters kunnen zorgen. Naar 't schijnt heb je als voetganger voorrang op een vluchtheuvel - maar dat is geen alombekende regel als ik de boze gezichten mag geloven als ik daar met de kinderen wil oversteken. Dus nog ruimte voor verbetering!
Annelies D.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Stopbord einde molenstraat
Waarom plaatst men geen stopbord aan het einde van de molenstraat zodat het verkeer van de benedictusstraat voorrang krijgt. Dit is ook veel veiliger voor de fietsers. En sluipverkeer wordt hierdoor afgeremd.
Joris P.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Onpraktisch regel voor de bewoners van de Kerkstraat!
Absoluut niet mee akkoord! De Kerkstraat is al te smal aangelegd, nog meer versmallingen en drempels toevoegen zal het tot een regelrechte ramp maken! Niet vergeten dat tweerichtingsverkeer nog steeds mogelijk is in de Kerkstraat zelf! Ik wil ook geen drempel (meer lawaai) en versmalling voor mijn deur hebben!
Martine V.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

goed idee met aandachtspunten

Rond de kerk fietsstraat = goed idee maar als de blokken weggaan wordt de straat breder = gevaarlijker voor de fietsers. 

Aandacht: mogelijk meer verkeer in de Van Dijkstraat

Ward V.
0 2
lees meer

Suggesties fase 1

Hoopvol benieuwd
Hopelijk is deze proefopstelling het begin van een veilig Mortsel Dorp. Goede start en hopelijk volgen er nog veel sluipverkeerwerende oplossingen.
Anonymous 👤.
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

Tevreden maar meer kan nog
Voor ons is de overlast van het verkeer minder en geeft het een veiliger gevoel. Ikzelf ga niet zoveel met de auto en als ik met de auto ben vind ik het niet erg om max 2 minuten te moeten omrijden langs de liersesteenweg. Echter vrees ik er wel voor dat er meer verkeer is langs het pleintje voor de scouts komt en dat is wel gevaarlijk voor de spelende kinderen. Ook het kruispunt van de molenlei en de sint benedictusstraat baard mij zorgen. Voor de fietsers die van de kerk komen en naar de tandem moeten is het helemaal niet duidelijk hoe dit op een veilige manier kan. Mij lijkt het nodig dat er een grotere studie komt om nog op meer punten te kijken hoe een veilig en rustig mortsel dorp kan bekomen worden. Dus de kerkstraat zoals ze nu tijdens de opstelling is mag behouden worden en bij voorkeur worden de blokken vervangen door mooie groene stukken. De fietsstraat rond de kerk vind ik super. Er mag op meer punten bekeken worden hoe een veilig en rustig mortsel dorp kan bekomen worden.
Sara D.
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

Dorpstraat autovrij
Je kan beter de dorpstraat autovrij maken ipv enkelrichting in stukje kerkstraat
Joris P.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Niet de oplossing
Ik begrijp dat dit een route is voor sluipverkeer. Het probleem ligt dus ergens anders, waardoor er sluipverkeer ontstaan. Pak het probleem aan bij de basis. Wat zorgt voor dit sluipverkeer - het centrum van Mortsel. Misschien moet er eens deftig geïnvesteerd worden om dit aan te pakken, want het is al jaren lang een groot probleem en wordt niets aan gedaan. Voor heel veel mensen is de Kerkstraat een normale route om bijvoorbeeld van thuis naar Colruyt te rijden… Dat het veiliger moet worden voor fietsers is ook een feit. Laat fietsers mee rond de kerk rijden zoals de auto’s en alles zal gestroomlijnder lopen. Maar laten we eerlijk zijn, niet alle fietsers zullen dit volgen, want we zijn nu eenmaal geen goed-opgevoedde fietsers.
Lynne D.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Probleem is kruispunt Molenstraat - St Benedictusstraat en niet de Kerkstraat
Ik snap echt niet wat het probleem in de Kerstraat is. Het gevaarlijkste punt is het kruispunt Molenstraat - StBenedictus straat. Net daar doet men niets. Dat parking Mortsel Dorp in twee te delen is gewoon te gek voor woorden, maar ik snap dat dit een noodzakelijk gevolg is van de (onbegrijpelijke) beslissing rond de Kerkstraat. Het grote fietspad aan de kerk is ok maar ik zou fietsers nooit in " tegenrichting" laten rijden.
Roland T.
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

ANPR camera’s
Halfslachtige oplossingen zoals hier en daar wegversmallingen en het knippen van 1 straat, verschuiven het probleem naar parallelstraten. Als je wil dat hoofdbanen meer gebruikt worden, dan moet er in de zijstraten gewerkt worden met ANPR camera’s. Enkel op die manier kan je sluipverkeer vermijden.
Kathleen D.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Weinig doordacht mijn inziens
Met deze wijziging wordt een gevaarlijke situatie gecreëerd. Iedereen laatstse stuk Kerkstraat, Borsbeeksebinnenweg, Pastoor Michielsen straat en Pasteelstraat wordt gedwongen om met zijn wagen voorbij het skatepark, de jeugdlokalen en de schoolpoort te passeren! Al deze wagens moeten ook over het fietspad van de Kerkstraat dat daar niet geweldig overzichtelijk is. Met de huidige circulatie is er veel meer kruisend verkeer op het kruispunt met de Molenstraat. Wat voor vertragingen en incidenten zorgt. Met de blokken die op de parking staan moet iedereen die zijn wagen wil opladen een hele blok rond, via bovengenoemde risico punten. Met het obstakel aan het kruispunt van de Elf-julistraat en de Sint-Benedictusstraat, blokeren wagens die voorang moeten verlenen aan rechts steeds de weg. Zonder de blokken rond de kerk lijken fietsers mij kwetsbaarder. En dan nog waarom... het enige probleem dat we hebben in de Kerkstraat zijn ouders die het nodig vinden om hun kinderen af te zetten aan de schoolpoort met de wagen. De verzekering maatschapijen zullen dit wel toejuichen, nog nooit zoveel ongevallen in de Kerkstraat en Sint-benedictusstraat.
Jan J.
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

Proefopstelling Mortsel dorp
Die enkel richting (15meter) rond de kerk moet afgeschaft worden. Als wij van Edegem naar huis moeten rijden (Cantecroylaan) reden ik telkens rond de kerk en dan de Kerkstraat in. Nu moeten wij de straat van de oude Castro nemen en aan het licht van de Statielei oversteken rond het stadsplein. (ALTIJD file hier) Daarna de veel te smalle Fortstraat doorrijden. (Al 2x spiegel kwijtgeraakt door tegenligger die niet kan rijden) Schaf gewoon die rotte boel af.
Patrick T.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Sluipverkeer via kleuterschool
Momenteel zie ik met het huidige enkelrichting verkeer in de kerkstraat erg veel sluipverkeer in de Jacob Van Artevelde straat. Vele rijden vanuit de st benedictus straat langs hier naar de kerkstraat om het kruispunt naar de drabstraat recht over te kunnen steken. Vandaag werd hier een kleuter aangereden voor de schoolpoort van den tandem kleuterschool. Als deze enkelrichting blijft, zorg dan voor een oplossing voor het kruispunt met de kerkstraat, Liersesteenweg, drabstraat. Of verwijder de paaltjes aan het skatepark en maak op een manier een veilige doorsteek. Bloembakken of van die betonnen blokken die we nu toch nog liggen hebben. Of misschien toch maar de enkelrichting omkeren richting liersesteenweg? Dan is de situatie aan st benedictus / molenstraat ook duidelijker. Mvg
Bart V.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Naar een verkeersveilig Mortsel-dorp
De proefopstelling zorgt voor een betere spreiding van het verkeer in Mortsel-dorp hetgeen de veiligheid voor voetgangers en fietsers al een beetje doet toenemen. Eindelijk is er actie ondernomen. Dikke pluim voor deze eerste stap. Er is echter nog steeds teveel sluipverkeer in deze wijk. Het weren van sluipverkeer zou zorgen voor rustige en veilige woon- en leefstraten (alle straten in de wijk).
Anonymous 👤.
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

Verkeerde opstelling
Ik ben van mening dat het verkeersonveilige stuk van Mortsel-dorp niet in de Kerkstraat ligt, met een apart fietspad en voetpad. Het probleem is toch voornamelijk op het kruispunt Sint-benedictusstraat met de Molenstraat. Zeer druk en gevaarlijk om af te slaan. Fietsers kennen de voorrangregels niet en de voertuigen staan er overal rond het kruispunt dubbel geparkeerd. Met de Kerkstraat enkel richting te maken komt al het verkeer nu door de wijk tussen Kerkstraat en sint-benedictusstraat. Die wijk is niet gemaakt om zoveel verkeer (met snelle gefrustreerde chauffeurs) te verwerken. Het is wriemelen inde smalle straten met de massaal foutief geparkeerde wagens en bijgevolg extra onveilig voor een scouts, school en rusthuis. Is er iemand tijdens de drukste momenten hier al eens komen kijken en rondwandelen? Het kan toch echt niet de bedoeling zijn dat je verkeersdrukte in een straat voorop stelt ten aanzien van de zwakke weggebruikers en schoolomgevingen in een hele wijk.
Ben O.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

fietsstraat rond de kerk enkel richting
De fietsstraat rond de kerk is zeker een verbetering maar het blijft gevaarlijk dat de fietsers in 2 richtingen mogen rijden. Het stuk dat een aparte strook hiervoor voorziet is prima maar langs de andere kant van de kerk blijft het zeer gevaarlijk. Voorstel maak van de fietsstraat rond de kerk een rondpunt waar iedereen in de zelfde richting rijdt en wie op dit rondpunt is heeft voorrang op de zijstraten. Zo ik het ook veilig voor de fietsers die het fietspad op willen in de Kerkstraat. Rond de kerk kunnen er zo ook extra parkeerplaatsen komen om de straat terug smaller en veiliger te maken.
Sakina B.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Een begin, maar met ruimte voor verbetering
De fietsstraat rond de kerk is een goed idee. Wel best in 1 richtingsverkeer dus zowel fietser als automobilist in de zelfde richting. Ik zou ook aanraden om volledig rond de kerk te worden gemaakt en de parkeerstrook verwijderen. Fietsers zouden dan een roze strook moeten krijgen zodat het duidelijk is waar ze moeten fietsen. De knip is gewoon dom. Veel mensen negeren dat nog steeds. Het opsplitsen van de parking is ook niet nodig. Misschien wel eens wat parkeervakken laten schilderen zodat het plein optimaal gebruikt kan worden. De versmallingen vind ik ook wel een goed idee die mogen blijven. Nu nog een oplossing voor het verkeer aan de ingang aan Tandem 1. Misschien verkeerslichten zetten zodat kinderen veilig kunnen oversteken.
Els M.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Zou het nog onveiliger kunnen?
Ik ben geen verkeersdeskundige maar een eenvoudige fiets en autogebruiker. Als fietser heb ik me nog nooit zo onveilig gevoeld als nu met deze proefopstelling. Wanneer het de bedoeling was om veiliger fietsverkeer te hebben in Mortsel-dorp, vind ik dat deze opstelling volledig de bal mis slaat. Als ik me als volwassen fietser daar al niet meer zo veilig voel, wat dan met de vele fietsertjes van de Tandem? Een fietsstrook aan de kant van kerkgebouw lijkt me helemaal geen oplossing. Een fietsstrook rechts in enkele richting met het autoverkeer mee kan mogelijk de veiligheid bevorderen.
Lodewojk L.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 207 bijdragen