meer verwarring en onduidelijkheid
Wat houdt je suggestie net in?
Nog geen stap vooruit qua verkeersveiligheid in Mortsel-Dorp.
Als buurtbewoner, ben ik - en vele andere ouders - erg bezorgd over de verkeersveiligheid in Mortsel-Dorp, met name voor fietsers. Wij vragen al jaren om hier werk van te maken, en er is nog steeds niets gebeurd.
Er is veel autoverkeer en er zijn heel veel conflictpunten (kruisingen van auto en fiets), telkens erg onleesbaar zowel voor fietsers als voor automobilisten. Voor (vaak jonge, mijn kinderen van 8 en 5 jaar)) fietsers is het onduidelijk hoe ze zich hier moeten gedragen en waar ze op moeten letten. Automobilisten (via de Molenstraat alleen al ca. 7000 per dag met pieken van 700 per uur!) moeten zeer oplettend zijn om alles te zien. Vroeg of laat loopt dit fout.
De proefopstelling zorgt voor iets minder auto's in de Kerkstraat (waar al een veilig fietspad lag), maar lost verder niets op. De conflictpunten zijn niet verminderd, wel integendeel: bij het tegenrichting fietsen rond de kerk is geen enkele kruising deftig geregeld. Het enkelrichting maken van de Kerkstraat zorgt dat het autoverkeer nog meer vóór de schoolpoort passeert. De fietsstraat lost niet echt iets op.
Er is een oplossing nodig op korte termijn, zonder dralen:
- zorgen voor minder conflictpunten (zorgen dat er minder moet gekruist worden)
- duidelijk leesbaar aanleggen van de kruispunten en straten
- beperken/vermijden van het doorgaand autoverkeer (cfr aan Olve Edegem)
Intussen: gemachtigde opzich30 km/u (ove