Skip to main content
home-page
home-page

Suggesties fase 2

Geef jouw mening over de dynamische borden.

19
1
Geef zelf je mening

Deze meningen werden reeds ingediend

Willekeurig
Populair
Recent
Sluipverkeer wijkgericht verminderen
Specifiek voor de Kerkstraat was de vorige proefopstelling duidelijker en veiliger, met enkelrichting. Aan één kant van de kerkstraat is het voetpad niets beschermd 't.o.v. rijweg wat voor gevaarlijke situaties leidt. Ook het oversteken is met kleine kinderen vaak een uitdaging. Er zijn in heel Mortsel Dorp zeer veel auto's die eigenlijk de woonwijk als sluipweg gebruiken. Deze auto's zouden geweerd kunnen worden zodat de hele wijk terug voor lokaal wijkverkeer is en geen sluipverkeerroutes via Kerkstraat, Van Dijckstraat of Sint Benedictusstraat. Daar waar de blokken staan, zouden er bomen kunnen komen om te bestendigen? :)
Marianne H.
0 0
Log in om te stemmen
Waarom
Waarom ten eerste een straat van 30 km / uur ? Er is daar geen school of kliniek of rustoord in die straat. Is een korte verbindingstraat, nu rondrijden en fietspaden kruisen. Zeer onveiligere situatie's. Nu vanaf 19 u in beide richtingen, weeral waarom school is om 16 u gedaan.
Walter P.
0 0
Log in om te stemmen
Voorkeur permanent éénrichtingsverkeer
Ervaring als inwoner: de Kerkstraat krijgt enorm veel verkeer te slikken en dit is logischerwijze enkel verergerd in proefopstelling 2 (in vergelijking met proefopstelling 1). Onze kamers aan straatkant ruiken fel naar uitlaatgassen van auto's die tijdens de spitsuren stilstaan. De 30 borden zijn niet duidelijk waardoor niemand zich er aan houdt; een positief, stimulerend bord dat aangeeft wanneer je je aan de maximumsnelheid houdt is welgekomen. Permanent eenrichtingsverkeer krijgt onze voorkeur, omrijden is een kleine moeite. Dit is een ervaring. Evenwichtige spreiding van verkeer over verschillende straten is de belangrijkste maatstaf en moet kwantitief worden geverifieerd en niet op louter op 'meningen' worden gebaseerd. Meer groen / bomen om uitlaatgassen te capteren kan een bijkomende positieve rol spelen.
Fien D.
0 0
Log in om te stemmen
Terug zoals het was
Weg met de dynamische borden en weg met de enkel richting. De Sint Benedictus straat en de Mechelse steenweg worden te zwaar belast op dit moment. Floralalaan borden blokkeren de inwoners en zorgen voor nog meer ophopingen.
Evelien H.
0 0
Log in om te stemmen
Nog wat meer conflicten
Voor automobilisten die niet 100 % vertrouwd zijn met de situatie zal het nog moeilijker worden. Regelmatig zullen auto's een beetje te vroeg of te laat voor het bord staan (in de veronderstelling dat het bord de vooropgestelde dynamiek volgt) en dan het circuit rond de kerk moeten vervolgen met als gevolg toename van de verkeersdruk aan het kruispunt met de Molenstraat. De combinatie met de knip in de Floralaan zal ervoor zorgen dat de verkeersdrukte in de Benedictusstraat nog zal toenemen tijdens de spitsuren met steeds langere files vanuit de Molenstraat en hogere risico's voor overstekende fietsers in de Benedictusstraat, iets wat zeker niet de bedoeling kan zijn. Waarom geen 30 km-beperking invoeren in het ganse kerngebied van Mortsel Dorp en een spontane spreiding van het verkeer over alle straten?
Antoon V.
0 0
Log in om te stemmen
Alles behalve nuttig
Ik begrijp niet wat een volledige of tijdelijke afsluiting van 5m in de Kerkstraat uithaalt. Wat je nu creëert is dat bewoners van de Kerkstraat (waaronder ikzelf), komende van Sint-Jozef ziekenhuis, moeten omrijden via de Sint-Benedictusstraat, Elf-Julistraat, HollandseTuin en Liersesteenweg, om dan via het stoplicht terug de Kerkstraat in te rijden, omdat er welgeteld 5m straat wordt geblokkeerd. In termen van uitlaatgassen kan dit wel tellen. Laat staan het extra verkeer je dan creëert op de nu al te drukke Liersesteenweg. Mocht je dan nog de Elf Julistraat kunnen doorrijden tot in de Kerkstraat, heb je nog een beetje een deftige alternatieve weg, maar die is ook al afgesloten. Ik zie écht het nut niet van die paar meter af te sluiten, ook niet met die dynamische borden. Drukte kan je niet vermijden of oplossen door wegen af te sluiten, je verschuift gewoon het probleem, en creëert nog meer uitlaatgassen, nog meer opstopping, nog meer drukte, etc.
Katrien C.
0 0
Log in om te stemmen
dynamische borden
de 3de dag en ze werken al niet naar behoren. Ik rij naar huis en het is 10u11 dus mag ik door de enkel richting. Daar aangekomen mag ik er niet door het verbodsteken staat op de plaat. Dus maar terug helemaal rond . Werkelijk als er iets in Mortsel nu eens werkte naar behoren.
Viviane V.
0 1
Log in om te stemmen
Verkeer terug spreiden aub
Laat ons AUB alle straten ten volle benutten, zodat het, steeds meer wordend, verkeer zich terug kan spreiden (ipv trechters te vormen)
Heidi K.
0 0
Log in om te stemmen
Veilig?
De bedoeling was toch voor de veiligheid van de fietsers voor de tandem? Ik ben zelf een fietser en ik versta niet waarom de fietsers rond de kerk langs beide richtingen mogen fietsen. Waarom gewoon niet rond de kerk fietsen? Zoveel afstand is dat niet meer. Het zijn toch fietsstraten. Zoveel veiliger. En wat betekent al die verschillende gekleurde vakken op de grond? En dan nog een straat waar je soms wel en niet in mag. Ben maar eens iemand die niet in de buurt woont. Wat een kakofonie. Waarom zo moeilijk alles maken. Gewoon de straten terug open. De automobilisten geraken gefrustreerd door het moeilijke Mortsel en gaan dan sneller en onvoorzichtiger rijden. Ik woon graag in Mortsel maar dit gaat erover. File genoeg.
Pascale V.
0 0
Log in om te stemmen
verleggen probleem
haalt niets uit. Mensen zoeken andere wegen in Mortsel die dan verzadigd raken. Dit is helemaal geen oplossing. verwijder de borden, project is nutteloos en compleet absurd.
Jona B.
0 0
Log in om te stemmen
Inkorten verbodstijd
Ik ben heel blij met de dynamische borden! Wanneer er geen volk ( lees fietsers, voetgangers, autoverkeer,…) rond Mortsel kerk rijdt is het aangenaam terug door het stukje Kerkstraat te mogen, richting Liersesteenweg. Ik heb wel een verzoek om het avond-uur van 19u te vervroegen naar 18u. Tussen dat uur zijn alle schoolse fietsertjes zeker terug thuis en komen vele buurtbewoners thuis van het werk, waardoor ze nog steeds moeten omrijden. Van 15u tot 18u het stukje Kerkstraat enkel richting houden lijkt me meer dan lang genoeg .
Els V.
0 0
Log in om te stemmen
Oude situatie
Gelieve terug de oude situatie toe te passen, waar alle auto’s in beide richtingen mogen rijden in de Kerkstraat. Anders zoekt het verkeer een weg in straten die er niet voor gemaakt zijn. Gelieven fietsers ook enkel richting te laten rijden rond de kerk.
Koen V.
0 0
Log in om te stemmen
Onveilig
De dynamische borden maken de Kerkstraat onveiliger. Soms mogen er wel auto's in, soms niet. Soms veel verkeer, soms (bijna) geen. Het oversteken is er niet eenvoudiger op geworden. Het legen van de auto al helemaal niet. Dit heeft niets met veiligheid van de mensen te maken, want de automobilisten moeten meer bezig zijn met het ontwijken van allerlei zaken dan het kijken naar de omgeving (de Berlijnse drempel: als die juist genomen wordt, rijd je bijna op de geparkeerde auto's, het verhoogd stukje aan de Kerk, als je daar effectief rond moet, heb je de fietsers die in het midden rijden mee,... ). Maar heeft alles te maken met het kunnen cashen. Dit heeft een enorme inpakt op de leefbaarheid in de Kerkstraat. Sinds heel dit proefproject is het er onleefbaarder geworden dan ervoor. Iedereen betaalt genoeg belastingen om op elke weg te mogen rijden. Laat dit dan ook gebeuren zodat het verkeer zich meer kan verspreiden in plaats van alles af te schermen en te beperken. Dit geeft enkel gefrustreerde mensen die alleen nog maar met zichzelf bezig zijn en niet meer met wat er in de omgeving allemaal gebeurt. Ik wacht nog steeds op de eerste dode die hier in de Kerkstraat zal vallen...
lin v.
0 0
Log in om te stemmen
Dynamisch bord
Betere uren voor mensen die werken
Stephanie R.
0 0
Log in om te stemmen
Molenstraat en omliggende straten zitten elke ochtend muurvast. Dit was vroeger niet. Stop deze waanzin. Terug naar vroeger aub!
De Molenstraat en omringende straten zitten 's ochtends muurvast. Dit was voorheen helemaal niet zo. Ik begrijp niet waarom problemen gecreëerd worden waren er geen problemen waren. Dit heeft een enorme negatieve impact op buurtbewoners. Er is spreiding nodig van verkeer. Graag terug naar vroegere situatie! Stop deze gekte!
Preben B.
0 0
Log in om te stemmen
Nu dynamische verkeersborden, nadien flitspaal er naast?
Money money... Alles is begonnen bij de kerkstraat. Fietsen is belangrijk! Maar voorzie eerder veilige fietspaden.
Alexandra B.
0 0
Log in om te stemmen
Verkeer Mortsel Dorp
Door de knip naar de Kerkstraat wordt er meer verkeer naar de bottle-neck van de Molenstraat/St Benedictusstraat gestuurd. Fietsen (dikwijls met mijn jongere kleinkinderen) is daar daardoor extra gevaarlijjk. In de spits rijdt men met de auto vanuit de richting Hove en Edegem nu telkens rond de kerk en langs de school, door de twee vol geparkeerde straten rechts en via de nieuwe Meerminne richting Liersesteenweg. Aan de snelheid ziet men dat mensen regelmatig flink gefrusteerd hun bochten nemen. De Fortstraat is extra versmald om verkeer richting Krijsbaan via de Drabstraat te sturen, echter deze mogelijkheid wordt nu door de knip geblokkeerd. Wat is de zin van de knip ?
Rudy V.
0 0
Log in om te stemmen
dynamische borden
Deeltijdse verbetering. graag voltijds tweerichtingsverkeer - er staan voldoende remmers en obstakels
Jeannine V.
0 0
Log in om te stemmen
Geen dynamische verkeersborden en terug volledige spreiding verkeer
Molenstraat is in 2 richtingen een bottleneck geworden. Dynamische verkeersborden leiden tot verwarring en gevaarlijke situaties voor de zwakke en sterke weggebruiker. Gelieve terug alle straten twee richting te maken zoals voordien, voor optimale spreiding. Dank!
Sibylle D.
0 0
Log in om te stemmen