Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram
Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram

Suggesties fase 1

Jullie evalueerden massaal de eerste proefopstelling. Ontdek de ingediende suggesties hieronder. De suggesties werden allemaal bekeken en leidden tot een nieuwe proefopstelling.

207
73

Deze meningen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 207 bijdragen

Suggesties fase 1

Niet de juiste ingreep
Ik ben zeer blij dat het bestuur eindelijk een actie onderneemt om de snelheden in de buurt te remmen. Echter vind ik de situering van de betonblokken op het kruispunt Sint- Benedictusstraat/ Vestinglaan heel slecht gepositioneerd. De bestuurders die van de kerk komen nemen altijd de voorrang van rechts af. Er is in dit kruispunt al een asverschuiving als snelheidsremmende maatregel. Door de betonblokken in de asverschuiving te plaatsen wordt eigenlijk de baan rechtgetrokken waardoor de bestuurders komende van de kerk nog sneller rijden en niet terug naar rechts gaan om voorrang te verlenen aan auto’s komende uit de Vestinglaan. Soms leidt dit tot hallucinante taferelen. Ik denk dat verhoogplateaus zoals in de Meermine (met steilere helling) een beter effect zullen hebben.
Valentina B.
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

Sluipwegen bestaan niet. We betalen meer dan genoeg verkeersbelasting om op alle wegen te mogen rijden
Ik ben voor veiligheid maar dit is weer een eenzijdige oplossing zonder rekening te houden met autobestuurders. Ik moet op de Liersesteenweg geraken om richting Lier te rijden. Ik reed volledig conflictvrij via de Kerkstraat naar de Borsbeeksebinnenweg en dan naar de Liersesteenweg. Ik had nooit gevaarlijke toestanden en kon vlot rijden. Nu moet ik verplicht links de Sint Benedictusstraat indraaien waar ik al een hele tijd stil sta omwille van de vele wagens/fietsers die uit de Kerkstraat komen en uiteraard voorrang hebben. Ik heb ook ogen aan de achterkant van mijn hoofd nodig want langs links kunnen er ook fietsers aankomen die net daar de rijbaan worden opgekatapulteerd. Ook weet niet elke wagen dat ze daar aan mij voorrang van rechts moeten verlenen. Dan heb ik een 2de opstopping thv de Floralaan waar ik bijna blij ben dat fietsers zich als kamikazes aan de oversteek wagen waardoor ik kan doorschuiven naar het verzadigde laatste stukje van de St Benedictusstraat. Dan is het nog 5 minuten wachten aan het licht om rechtsaf de Liersesteenweg te kunnen opdraaien. Om dan een extra 700 meter te moeten rijden om hetzelfde punt te bereiken waarlangs ik oorspronkelijk de Liersesteenweg opreed. Pro veiligheid maar tegen deze genomen maatregelen.
Els V.
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

Ongewenst effect van verkeersremmers

Waarom komen er verkeersremmers (versmallingen)aan de kant van de zijstraten? In de andere richting kunnen ze veel sneller rijden. Waarom worden deze niet afgeremd? Het resultaat gaat zijn dat er veel meer verkeer door de Sint-Benedictusstraat zal rijden. 

Kris Otte
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

Ik nodig jullie uit om tussen 07:00 en 20:00 Mortsel door te rijden met de auto.
Morstel-dorp... In de Kerkstraat is er een gigantisch voet- en fietspad dat geen deel uitmaakt van de rijbaan. Waarom moeten de auto's hier boeten? Het gaat hier trouwens niet enkel over de proefopstelling Mortsel-dorp, maar ook over de situatie aan Fort 5: zelfde grap. Fietpad volledig los van de baan en toch moeten de auto's weer boeten. Hoe halen jullie het in jullie hoofd om twee belangrijke alternatieven zo af te sluiten en alles langs één trechter te laten rijden met de uitvlucht dat dit voor de veiligheid is van de fietsers? Ik heb ondertussen al via-via gehoord dat dit te maken heeft met enkele politiekers die toevallig in die zones wonen. Zij beslissen hier zo maar over? Schandalig. Ik rij regelmatig van Mortsel richting Hoboken/Berchem en ik kan u vertellen dat het een ramp is. Elke dag erger en erger. Wanneer gaat er ook eens iets NUTTIG gebeuren aan het knelpunt Mechelsesteenweg-Statielei? Een simpel voorbeeld: waarom staat dat verkeerslicht van de Statielei niet aan de KRUISING van dit knelpunt maar 100m vroeger? Dit zorgt voor 100m auto's die het rode verkeerslicht al voorbij zijn en zo (omdat ze van rechts komen) voorrang blijven hebben op al het ander verkeer uit Mechelsesteenweg én Edegemsestraat en zo dus heel het kruispunt vast blijft staan. Mortsel wordt elke dag frustrerender en uw bewoners zijn het kotsbeu. Zolang ze in de plaats de tweewielers niet eens gaan aanpakken mogen jullie doen wat jullie willen. 80% zijn gekken op twee wielen.
Mortsel B.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

veiligheid

totaal idiote plannen. verslechtering van de huidige toestand. Maak alsjeblieft veilige straten!

Herman E.
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

Onnodige en onnuttige maatregelen
De blokken zijn op praktisch alle punten een onnodige maatregel. In de Sint-Benedictusstraat zorgt dit ervoor dat 2 auto's niet meer langs elkaar kunnen rijden op een plaats waar al een verkeersdrempel is om verkeer af te remmen. Wat is het nut? Blokken in de Christus Koninglaan zodat 2 auto's niet meer langs elkaar kunnen, op een ongevaarlijke plaats aangezien het fietspad afgeschermd hiervan ligt. Wat is het nut? Blokken in de kerkstraat wat zorgt voor afremmen verkeer op een ongevaarlijke plaats aangezien fietspad afgeschermd ligt. Wat is het nut? De fietsstraat rond de kerk vind ik een goede toevoeging. Waarom is het kleine stukje straat tussen het rondpunt van de kerk en hoekpunt Borsbeeksebinnenweg en Kerkstraat éénrichting? Geen flauw idee wat hier ooit het nut van kan zijn en ook de eerste keer dat ik zoiets zie. Parking aan het kerkhof is lastig om op te parkeren. Ik heb zelf een elektrische auto maar door de nieuwe betonblokken in het midden, moet ik enorm veel draaien en keren om in de plek te geraken. De oprit van de parking is ook niet bruikbaar. Als er één camionette dichtbij staat kom je er niet op, tenzij je over de borduur rijdt. De proefopstelling is allesbehalve een succes in mijn ogen. Nog heel veel verbeterpunten dus.
Willem P.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

bezorgdheden

1. vrees voor extra verkeer in de Van Dijckstraat richting Liersesteenweg

2. Van Dijckstraat is te breed voor een fietsstraat

S.
0 2
lees meer

Suggesties fase 1

St. Benedictusstraat smalte gedeelte enkel rijrichting van de Molenstraat naar de kerk voor de auto.
Voor veilige zebraoversteek aan de Tandem 1 school.
Paul P.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Veiligheid Fietsostrade Antwerpen-Mechelen
Kan er een extra Berlijns kussen geplaatst worden in de Molenstraat? Te vaak heb ik al gezien dat bestuurders er alles aan doen om niet over het ene kussen te moeten rijden en liever het risico nemen om als spookrijder te gaan rijden dan over het kussen te moeten gaan met alle gevolgen van dien voor het verkeer uit de Jordaenslei.
Eric V.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Suggestie
Jammer dat nog veel automobilisten de fietsstraat niet respecteren en gewoon voorbij steken. Ze steken zelfs auto's voorbij die wel achter de fietsers blijven, wat het erg gevaarlijk maakt voor weggebruikers uit de tegenovergestelde richting. Ook de vele ruzies tussen fietsers en automobilisten in de Van Dijckstraat tonen aan hoe dit voor ergernis zorgt. Wat mij betreft mag dit beter gecontroleerd worden en mogen overtreders vaker geverbaliseerd worden. Het stukje tussen de Kerkstraat en de Lepelstraat mag terug twee-richting worden. Uiteindelijk komt de verkeersdruk nu in andere straten terecht en dat voor een kort stukje. Helemaal rondrijden naar Opnieuw en Co of de Drabstraat is voor mensen uit de buurt niet fijn.
J. V.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Duidelijke oversteekplaats
Situatie: We komen uit de Kerkstraat en willen met de fiets oversteken om links van de kerk richting Rubensstraat te rijden. Bij het oversteken naar het fietspad links naast de kerk is het al meermaals gebeurd dat auto's die uit de Kerkstraat komen meteen rechts afslaan zonder te kijken. Fietsers kunnen niet veilig oversteken. De lijnen om over te steken zijn ook niet duidelijk. Gelieve een zichtbare oversteekplaats te voorzien.
Indra D.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

En de Van Dijckstraat?

Het tweede deel van de Van Dijckstraat is nu al een baan waar ontzettend snel wordt gereden. Kunnen daar ook wegversmallingen gemaakt worden en een fietstraat?

Kim K.
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

Hoe geraak ik thuis?
Als inwonende in de Pastoor Michielsensstraat had ik graag geweten hoe het is voorgeschreven om thuis te geraken. Ik kom van de N1 richting Antwerpen. Normaal gesproken rij ik langs de Molenstraat -> rond de kerk -> Borsbeeksebinnenweg -> Pastoor Michielsensstraat. Aangezien dit binnenkort niet meer kan had ik graag de 'correcte' route gevolgd.
Dries C.
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

Hallo,
Vervolg........Vanuit de Wouwstraat voor de spoorweg mag je dan niet meer de Wouwstraat vervolgen en wordt je verplicht voor de spoorweg rechts af te slaan. Zo maak je voor fietsers die Wouwstraat en st -Benedictusstraat in een adem gebruiken (die zijn talrijk) al veel veiliger. Dit is een lus. Mocht je het kleine laatste stukje van de floralaan voor de fietsers ook ondertunnelen (veiliger voor de fietser )dan kan je een tweede lus maken tot aan het T-punt met de Molenstraat. Sint benedictus straat zou dan vanuit de floralaan één richting worden tot aan de Molenstraat. Dat zou de knoop aan de tandemschool veiliger maken. Alles is er dan één richting wat maakt dat je meer plaats voor fietsers, voetgangers en winkels kan maken. In principe kan je overal lussen maken en daardoor verschuif je het probleem meestal. De groter omgeving moet daarom ook gescreend worden. Met de plaatselijke bewoners hun beweging moet zeker ook nog rekening gehouden worden. Mijn voorstellen zijn ingrijpend en kosten geld en kunnen in principe niet los gekoppeld worden van een betere doorstroom op de grote aders. Ze kijken daarentegen wel vooruit in een groter plan en dat is naar leefbaarheid nodig. Dank voor jullie aandacht. groet Liebert Anders : zeker haaientanden te plaatsen T-punt kerkstraat / Sint Benedictusstraat :-)
Liebert D.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Verleggen van het probleem
Hierdoor worden andere straten “meer” belast. Ook hierdoor agressievere bestuurders uitzich in gevaarlijke situaties. Het is de laatste jaren in Mortsel steeds meer achteruit aan het gaan qua verkeer, zowel als met de auto of de fiets of de slechte wandelpaden.
Angelique M.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Onzin
Daarnet, donderdag 5 mei 10.15u, wéér even file in de Kerkstraat en zelfs uitrit Borsbeeksebinnenweg en ik vermoed dus ook rond de kerk en verder de Benedictusstraat en kruispunt Molenstraat. Gebeurt tegenwoordig regelmatig. Vòòr de proefopstelling gebeurde dat quasi nooit. Ook de overlast in omliggende straten is toegenomen, hoor ik bewoners vertellen. In de Kerkstraat zorgt het NIET voor minder verkeer, het lijkt soms wel in tegendeel, doordat de auto's worden opgestropt aan de versmallingen. Het overgrote deel van het sluipverkeer in de Kerkstraat, komt en kwam van richting Drabstraat. Bestuurders vanuit de Krijgsbaan die een sluipweg via de Drabstraat en mortsel-Dorp nemen naar de Mechelsesteenweg. De enkel richting verandert daar uiteraard niks aan, heeft totaal geen voordeel voor de Kerkstraat, zorgt enkel voor wrevel bij de mensen die in de kerkstraat en Borsbeeksebinnenweg e.d. moeten zijn en verplicht een hele toer om moeten rijden. Zorgt dus ook voor overlast in alle omliggende straten. Vooral Benedictusstraat en Molenstraat. Maar ook Jacob Van Arteveldestraat, Elf Julistraat, Hof Ter Linden, Rubenstraat, Van Dijckstraat, enz krijgen meer sluipverkeer te slikken. De fietsstraat rond de Kerk is positief, had al veel langer mogen gebeuren! Ook de Jacob Van Arteveldestraat mag van mij fietsstraat worden, want wat ik dààr soms zie gebeuren rond schooltijd...
Els S.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Dorpstraat autovrij
Je kan beter de dorpstraat autovrij maken ipv enkelrichting in stukje kerkstraat
Joris P.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Sluipwegen 

Ik denk dat er snel andere sluipwegen zullen gevonden worden. Dit is gevaarlijk aan de kleuterschool, de Van Arteveldestraat. 

Jammer dat er nog meer van die drempels komen. Zijn versmallingen niet voldoende? Dit is niet aangenaam om over te rijden. 

Er moet meer rond gereden worden als het kleine stuk Kerkstraat niet gebruikt kan worden. 

Ik vraag me af of er zo veel door Mortsel-Dorp gereden wordt door mensen die er niet moeten zijn. Mortsel wil duidelijk de auto's weg, hopelijk krijgen we geen toestanden zoals in Edegem. 

Moris Delcourt
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

chaos kerkstraat
situatie kerkstraat nu: iedereen van mortsel dorp moet langs sint benedictus straat, meer verkeer daar maar toch kan je met rond rijden toch nog 2 richtingen rijden. met versmallingen. totaal niet logisch: ofwel oude situatie, ofwel volledig 1 richting... 2 richtingen zonder versmallingen lijkt mij het meest logisch
Mertens D.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Laat fietsers enkel rijden in de richting van het autoverkeer.
De Dorpstraat werd 2 richtingsverkeer voor de fietsers. Deze straat is zeer smal en indraaiend verkeer komende van de Sint-Benedictusstraat ziet aankomende fietsers niet komen, zeker wanneer alle parkeerplaatsen voor de kerk bezet zijn. Daarnaast wordt een conflict gecreëerd tussen fietsers komende uit de Dorpstraat en fietsers komende vanuit de Wouwstraat, waarbij de zichtbaarheid ondermaats is. Veel fietsers die toch tegenrichting rijden in de Dorpstraat gebruiken het voetpad langs de zijde van de kerk en niet de rijweg. Er staat bovendien geen verkeersbord dat in de Dorpstraat draaiende automobilisten waarschuwt voor het fietsverkeer in 2 richtingen. Laat aub de fietsers enkel in dezelfde richting rijden als het auto-verkeer. Dan is het voor elke weggebruiker duidelijk naar waar hij moet kijken.
Filip U.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Nog meer sluipverkeer en blokken nutteloos in van dijckstraat
Verkeer rijdt hier heer snel door de straat,blokken hebben totaal geen zin
Sandra C.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Jammer dat de lokale winkeliers nooit op de hoogte zijn gebracht
Wij als winkeliers zijn nooit niet op de hoogte gebracht van deze proefopstelling. Is Mortsel dan niet bezig met hun plaatselijke winkels? De fietsstrook rond de kerk top idee. Misschien kleine paaltjes plaatsen tussen de auto’s en fietsers. De afsluiting van de Kerkstraat is ronduit dom. En zeker voor de 30M. Dan het volgende. De parking op het lepelhof dit is een regelrechte schande! Dit kunnen wij als plaatselijke winkeliers niet mee lachen eerlijk gezegd. Het wordt nog maar eens moeilijker voor klanten om hun auto kwijt te graken. Als een klant geen plaats heeft om te parkeren zijn we deze kwijt. Beste Mortsel. Hoe kunnen we Mortsel aantrekkelijker maken om meer volk naar Mortsel te trekken? En niet om deze mensen weg te jagen. De parking zou toegankelijk moeten blijven langst beide kanten. De versmalling in de St-Benedictusstraat daar zie ik het nut niet van in. Wel moet er iets gebeuren op het kruispunt St-Benedictusstraat en Molenstraat.
Maxime V.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Ik vind het geen goede opstelling

Door de omleiding moet het verkeer nu lang aanschuiven en zijn er verkeersopstoppingen.

De snelheidsremmende matten waar je over moet rijden, zorgen voor een schok in de auto, laat staan wat er met je gebeurt als je als patiënt in een ziekenwagen ligt en hierover rijdt.

Voor de fietsers is het gevaarlijk omdat de automobilisten niet weten of ze rechtdoor gaan rijden aan het fietspad in de Molenstraat, of de baan dwarsen. De rode markering geeft hen bovendien het gevoel dat ze altijd maar voorrang hebben. 

Suggestie: kunnen er borden geplaatst worden zodat de fietsers eventjes moeten stoppen en afstappen. Zo houden ze ook rekening met automobilsten. Auto's zullen dan wel stoppen als ze zien dat er fietsen staan.

Er zou een regeling moeten komen voor het verkeer uit de Maalderijstraat. Dat verkeer heeft voorrang, maar geen enkele auto in de Molenstraat stopt. 

 

Gaston.vanhove@proximus.be
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Fietsstraat rond de kerk en enkelrichting Wouwstraat voor fietsers.is levensgevaarlijk fietsers die richting Mortsel dorp fietsen.en zou kosten bespar
Een fietsstraat rondom de kerk van Mortsel dorp zou genoeg moeten zijn voor de verkeersveiligheid.al de rest is gewoon probleem verplaatsen.en ze zouden beter Woudstraat voor fietsers eenrichting maken richting Hove terug kunnen ze via de Rubensstraat. Want is naar mijn gedacht niet veilig kan onmogelijk 1meter afstandhouden als je met een schoolbus de Wouwstraat inrijd.van Mortsel dorp Ri hove. Deze ingreep zou veel besparingen teweeg brengen.dan nu Mvg Franky meire
Franky M.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 207 bijdragen