Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram
Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram

Suggesties fase 1

Jullie evalueerden massaal de eerste proefopstelling. Ontdek de ingediende suggesties hieronder. De suggesties werden allemaal bekeken en leidden tot een nieuwe proefopstelling.

207
73

Deze meningen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 207 bijdragen

Suggesties fase 1

te beperkte aanpassingen
Het plan lijkt potentieel te hebben, al moeten er enkele ruimere aanpassingen gebeuren om een verschuiving vh probleem te vermijden 1) Jammer dat de Kapenbergstraat geen uitnodiging kreeg voor de infoavond 2) Probleem gaat zich verleggen : neem Vestinglaan, Van Arteveldestraat, 11julistraat mee onder handen. Leg daar ook "berlijnse kussens" of verkeersdrempels, dit zijn nu rustige straten, weer ineens het verkeer daar ook, anders moeten er binnen enkele maanden toch aanpassingen komen 3) afscheiding tussen de "tegen de richting fietsende fietsers" aan het Lepelhof en het doorgaand verkeer, Auto's blijven niet achter fietsers als ze er toch voorbij kunnen! 4) blokken op de parking!!! 5) aanpassingen Van Dijckstraat : borden zijn niet meer conform de nieuwe wetgeving! + extra wegmarkeringen/grondschilderingen fietsstraat 6) fietszone vergroten: Kruispunt aan het Groen Appeltje er mee in steken 7) aanpassing aan de grote bloembak in de Rubensstraat (aan huisnr. 27) er is daar geen overzicht voor kleine fietsertjes (ev. andere begroeiing) Desnoods ook enkelrichting maken 8) regels afdwingen --> systematisch verbaliseren 9) conflictvrije afsla-mogelijkheid aan het Kruispunt op de Liersesteenweg aan Pizza Talia 10) Kretenburgstraat enkelrichting! 11) Mayerlei : paaltjes tussen fietspad en rijweg, nu rijden de auto's gewoon over het fietspad Ps : bravo voor de mensen op de info avond. De hele avond luisteren naar gezaag en geklaag van misnoegde mensen en toch rustig blijven
Ann C.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Dit is een goede start.

Kunnen de stroken tussen de versmallingen gebruikt worden om te ontharden met bloembakken, grasdals, bomen? 

Jan Maes
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Ook al gaat het over een proefproject, de verkeersopstelling dient veilig en duidelijk te zijn voor alle weggebruikers.
Ik postte dit berichtje reeds met pdf als attachment, maar ik zie dat dit niet werkt op de website. Daarom deze melding als individueel item. De rode wagen en de zwarte fietser komen beide uit richting van de Liersesteenweg. Het gele vlak stelt een tegenligger voor komende van de Rubensstraat. De zwarte fietser wil rechtdoor rijden naar de Rubensstraat. Wie heeft hier voorrang? In de praktijk rijdt de rode wagen aan volle snelheid richting Sint-Benedictus-kerk om zijn voorrang t.o.v. de gele wagen op te eisen. Een veilige keuze zou zijn om de voorrang komende van de Liersesteenweg weg te nemen voor de fietser en de auto, en zo het verkeer in de fietsstraat voorrang te geven. Dit neemt tevens de snelheid weg van het verkeer dat momenteel uit de Kerkstraat raast.
Filip U.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Proefopstelling Mortsel-dorp
logisch dat er in Kerkstraat en Sint-Benedictusstraat die uitgeven op Mortsel -dorp, veel verkeer is. Zijn belangrijke verbindingswegen naar Mechelsesteenweg (E19), LIersesteenweg (Lier - Antwerpen) en Krijgsbaan (E313 - E34). Hoe geraak je als bewoner anders weg. Is ook veiliger om via Kerkstraat, Liersteenweg te kruisen naar containerpark, Colruyt, Politie) i.p.v. nu een veel gevaarlijker traject te moeten afleggen. Je moet is met je auto over die verkeersremmers rijden ... Hebben jullie rekening gehouden met de toekomst. De werf verdwijnt en wordt vervangen door een woonerf. Daar gaan ook burger wonen, die het woonerf moeten verlaten/in rijden via Sint-Benedictusstraat. Dus wordt deze straat extra belast, bovenop jullie ingreep van de proefopstelling. Je moet op sommige momenten van de dag is proberen om de Sint-Benedictusstraat te verlaten via het stadsplein. Auto's die via Christus Koninglaan komen hebben voorrang. Als je links moet afslaan (richting Antwerpen), is er één plaats voorzien. Eigenlijk is het een rij om - links (Antwerpen) - rechtdoor (Krijgsbaan) - rechts (Lier) te rijden. Voor ons is de toestand zoals ze was het beste.
Paul V.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Wij worden gestraft

Sorry, dit plan trekt op niks! Wij worden gestraft. Dat er sluipverkeer is hebben wij nog nooit ondervonden. Auto's komen enkel naar Opnieuw&Co. Alle verkeer komende van Kontich - Mechelen - Edegem - ... moeten nu via Mortsel Centrum en dit is al serieus overbelast!

T. - S.
0 2
lees meer

Suggesties fase 1

bezorgdheden

1. vrees voor extra verkeer in de Van Dijckstraat richting Liersesteenweg

2. Van Dijckstraat is te breed voor een fietsstraat

S.
0 2
lees meer

Suggesties fase 1

cascade effect
Ik ben quasi opgegroeid in Mortsel; charmante gemeente ten tijde van mijn ouders en grootouders. Nu helaas m.i.gedegradeerd; nog heel weinig groen, teveel beton,meer misnoegde inwoners ; voor de werkende mens geen optie meer om door te komen. 2u naar kantoor te Leuven waarvan 30-45min in een poging om Mortsel door te komen?. Draai en keer het zoals je wil, er wonen meer en meer gezinnen met opgroeiende kinderen, dus meer en meer auto's in het verkeer om nog maar te zwijgen over het doorrijdend vrachtverkeer. Onze straat bvb. een racebaan tussen 5AM en 23pm ...30per uur? wordt eens mee gelachen. Mijn voorstel zou zijn van eerst met de buurtgemeenten rond de tafel te gaan zitten om na te gaan hoe het verkeer vlot en zonder ergernissen kan doorstromen. Nu beweegt elke gemeente/stad op eigen houtje, er is geen doorkomen meer aan. Gevolg: Veel meer agressie in het verkeer en ontzettend veel mensen die door het rode licht rijden-geen geduld, scheve blikken, spiegels afrijden etc. Ik had het ook liever anders gezien maar mijn kinderen willen hier niet meer wonen; vrienden en familie spreken liever af buiten Mortsel-te lang omrijden hoor ik dan...zelfs op zondag Ik ben voorstander van verbetering maar dat kan enkel in samenspraak met de omringende steden en gemeenten. Iemand die denkt met 1 straat of een paar straten sluipverkeer aan te pakken , is stekeblind.Je verlegt gewoon het probleem;studiebureau verdient er nog veel centen aan (van ons belastingsgeld)Bezin eer je begint!
Rika L.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Ook in andere straten is er werk aan de winkel.

Floralaan zou in 2 richtingen toegankelijk moeten zijn voor fietsers. De oversteek over het spoor aan De Sint-Benedictusstraat en de Christuskoninglaan is onveilig. 

Koen Wyckmans
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

leefbaar mortsel dorp
Ik sta volledig achter de fietsstraat rond de kerk. Ik zie dat ook de St Benedictusstraat tot aan Molenstraat fietsstraat wordt. Zou deze kunnen uitgebreid worden tot net over het kruispunt (tot aan begin fietspad in beide richtingen). Afsluiting Kerkstraat tot aan Boechoutsesteenweg komende vanuit de kerk: is het mogelijk/zinvol om daar een versmalling te maken zodat hardleerse chauffeurs minder geneigd gaan zijn om de Kerkstraat toch in te rijden. Parking begraafplaats: wordt deze ergens afgesloten zodat die niet gebruikt kan worden als sluiproute? PS: is het mogelijk om in de Van Dijckstraat thv kruispunt met Rubensstraat een "plakker" te voorzien zodat het visueel zichtbaarder is dat ook Van Dijckstraat fietsstraat is. Ik kan mij inbeelden dat chauffeurs denken dat ze niet meer in fietsstraat zijn als ze vanaf de kerk de Rubensstraat indraaien(dat staat goed aangegeven) en dan de Van Dijckstraat inrijden(daar staat alleen een bord wat minder duidelijk is dan zo'n "plakker" als in de Rubensstraat). PS Dank om daar (eindelijk) werk van te maken.
Elisabeth F.
0 4
lees meer

Suggesties fase 1

Fietspaden, veiligheid en plaatselijk verkeer
-Maak een versmalling voor auto’s waar éénrichtingsstraaat komt (Lepelstraat-Kerkstraat) zodat er maar één auto door kan. -plaats verkeersborden “geen doorgaan met uitzondering plaatselijk verkeer” op kruispunten Sint-Benedictusstraat met Elf-julistraat, Vestinglaan en Jacob Van Arteveldestraat. -duidelijke wegmarkeringen en rode fietspaden in fietsstraat rond kerk en naburige fietsstraten. (Zie bijlage). -kruispunten Molenstraat-Sint-Benedictusstraat en overgang fietspad Kerkstraat naar Kerkstraat en Lepelstraat veiliger maken voor fietsers door duidelijke wegmarkeringen voor auto’s en fietsers.
Bram C.
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

Wat is het nut van dat stukje enkelrichtingstraat als het niet wordt afgedwongen?
Ik passeer meerdere malen per dag te voet aan het nieuw stukje enkelrichtingstraat in de kerkstraat. Tijdens elke wandeling met de hond zie je meerdere auto’s het verkeersbord negeren. Deze ochtend om 8.30 uur dus tijdens een druk schoolmoment waren er op een minuut tijd 6 auto’s die er gewoon door gingen in de verkeerde richting. Ik vraag mij wel af waarom dit wordt getest als er geen controle op is. Heeft het dan zin om een proefopstelling te doen?
Sven D.
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

Onpraktisch regel voor de bewoners van de Kerkstraat!
Absoluut niet mee akkoord! De Kerkstraat is al te smal aangelegd, nog meer versmallingen en drempels toevoegen zal het tot een regelrechte ramp maken! Niet vergeten dat tweerichtingsverkeer nog steeds mogelijk is in de Kerkstraat zelf! Ik wil ook geen drempel (meer lawaai) en versmalling voor mijn deur hebben!
Martine V.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Kruispunt Kerkstraat-Liersesteenweg-Drabstraat
Om het afslaan richting Drabstraat/Kerkstraat vanop de Liersesteenweg vlotter en veiliger te doen verlopen verkeerslichten toevoegen (groene pijl).
Eline N.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

evaluatie proefopstelling
Onze vrees dat deze verkeersaanpassing de verkeersdruk in de Van Dijckstraat drastisch zou opvoeren blijkt ongegrond. In zoverre wij dit althans kunnen beoordelen. Metingen zullen dit moeten staven. Wel heb ik meerdere malen moeten vaststellen dat het verkeersbord C1, in de Kerkstraat wordt genegeerd. Als deze situatie zo blijft zou politieel toezicht nuttig zijn. (eventueel een tijdelijke mobiele camera)
Walter S.
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

Het probleem is niet de Kerkstraat
De Kerkstraat kan perfect tweerichtingsverkeer aan. Het verkeer in Mortsel-dorp wordt beter gespreid als de Kerkstraat langs de twee richtingen toegankelijk is. Het is een te belangrijke as om een knip in te maken. Het verkeer in de omliggende straten is disproportioneel toegenomen om één straat te ontzien. Deze knip zorgt niet voor meer veiligheid van de zwakke weggebruiker. In tegendeel, meer auto's moeten langs de Molenstraat en Sint-Benedictusstraat. Dit kruispunt was al overbelast, en nu nog meer. Dit zorgt voor zeer onveilige situaties voor zwakke weggebruikers. De knip moet teruggedraaid worden. De versmallingen en de blokken moeten behouden blijven.
Tom D.
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

Problemen verleggen
Dit is het verleggen van problemen. Wij rijden door de kerkstraat om naar het zwembad en de sporthal te gaan voor de hobbies van de kinderen. Op 2/12 het bord totaal niet opgemerkt omdat er fietsers uit de kerkstraat kwamen en er fietsers van naast de kerk kwamen. Niet op de hoogte van de proefopstelling… 182€ boete… De donderdagen erna elke keer 15min! Langer onderweg aangezien iedereen nu langs de lichten aan het gemeenteplein moest.
Koen W.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

grote omweg voor 20m afgesloten stukje
Graag terug zoals vroeger. We wonen in de Pastoor Michielsensstraat en kunnen niet meer vlot naar onze straat. Veel bochten-werk naar de Kerkstraat vanuit Mortsel -Dorp om dan onze thuis te bereiken.
Hilde V.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Fietsers top!
De enkelrichting van enkele meters lang voor de auto’s heeft geen zin- het omrijden gebeurt in het beste geval via de grote baan of vaak meer verkeer langs de school (zijstraatje kerkstraat) Als bewoner van het begin van Borsbeeksebinnenweg is het érg vervelend om niet meer via de rotonde van de kerk richting kerkstraat te kunnen rijden. Voorheen hadden we al niet erg veel auto’s in de straat, nu nog minder, maar dit weegt niet op tegen het ongemak van de enkelrichting. Andere omliggende straten slikken meer verkeer nu en dit was voor Borsbeeksebinnenweg niet nodig! De fietsrotonde daarentegen: top, veel duidelijker en fietsvriendelijk.
Liselotte V.
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

Extra omleiding
Ik vind de extra omleiding niet goed. Extra aandacht voor het gevaarlijk kruispunt met verkeersborden is ook goed
Sven V.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Benieuwd naar effect op de Molenstraat
Ik begrijp dat het een proefopstelling is die zal geëvalueerd worden. Dat kan alleen maar aangemoedigd worden. Ik ben wel heel benieuwd naar het effect op de Molenstraat (waar ik woon). Momenteel raast het verkeer daardoor. Aan de Maalderijstraat is er gewoon GEEN oversteekplaats. Oversteken is daar op eigen risico van leven en dood. Ik ben echt heel serieus. Het lijkt mij echt geen moeite om daar een zebrapad te schilderen…
Flore A.
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

veiligheid voor de fietsers
als je de parking van de auto's verplaatst naar de rand rond de kerk dan kan er een fietspad gemaakt worden op de plaats van de parking nu heb nooit begrepen dat er geen fietspad gemaakt werd bij de vorige regeling, 2 scholen!!! ik begrijp ook niet waarom de lepelstraat enkelrichting gemaakt werd, als wij van de kerk komen om naar huis te rijden naar de drabstraat moeten wij helemaal omrijden, dit is verloren moeite en benzineverbruik
Marleen B.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

verkeersdrempels, geen extra versmallingen en graag de betonnen bunker weg voor ons huis/oprit
Wij dachten dat verkeersveiligheid voorop stond. Er gebeuren hier nu zelfs ongevallen - zeker ter hoogte van de Tommeltlaan- sinds de invoering van de proefopstelling. Minstens het veiligheidsgevoel terug, aub! Met verkeersdrempels kan deze racebaan wellicht -wij hopen het- wel een gewone veilige straat worden! Dramatisch momenteel: intussen staan ze hier bovendien vaak tot midden de Mortselveldenlaan aan te schuiven voor connectie met de Liersesteenweg!
Guy D.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Van dijckstraat
Heb de indruk dat er meer auto´s door de Van Dijckstraat rijden En dit aan hoge snelheid Het stuk fietsstraat is soms levensgevaarlijk voor de fietser, want auto´s proberen elkaar toch te kruisen en de fietser voorbij te steken en dit vooral bij de wegversmalling waardoor je als fietser aan de kant moet springen
Rebekah B.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Blokjes zorgen voor respecteren fietsstraat.
De blokjes in de Van Dijckstraat zorgen ervoor dat de fietsstraat gerespecteerd wordt enerzijds, de blokjes die aan de kerk verdwenen zijn, geeft een mooiere aanblik anderzijds. Maar de blokjes op zich zijn geen mooie aanblik. Een duurzaam en esthetisch alternatief is wenselijk op de plaatsen (Kerkstraat, Sint Ben.straat, VDstraat). De fietsstrook aan de kerk is heel breed en verwarrend, deze mag behouden worden maar beter aangegeven en minder opzichtig vormgegeven. Goed dat fietsen wordt aangemoedigd.
Stef W.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 207 bijdragen