Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram
Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram

Suggesties fase 1

Jullie evalueerden massaal de eerste proefopstelling. Ontdek de ingediende suggesties hieronder. De suggesties werden allemaal bekeken en leidden tot een nieuwe proefopstelling.

207
73

Deze meningen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 207 bijdragen

Suggesties fase 1

Eénrichtingsverkeer in Kerkstraat is het verleggen van sluipverkeer met weinig impact op veiligheid
Door het aanpassen naar éénrichting in de Kerkstraat zal er meer sluipverkeer in de omliggende WOONwijken zijn. Hetzij langs mayerlei, van Dijckstraat of elf-julistraat, straten niet voorzien op verhoogde trafiek. Het nut van deze aanpassing is niet helemaal duidelijk… wie van de kerk naar de Liersesteenweg wil kan via de elf-julistraat nog steeds naar de Kerkstraat
Michael V.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Eenrichtingsverkeer hoeft niet
Voor mij hoeft het eenrichtingsverkeer niet. Voor mij is het voldoende, dat de diverse wegversmallingen in de Kerkstraat behouden blijft.. Het maakt het de straat in elk geval veiliger. Ik heb de indruk dat het vrachtvervoer daar niet in de kerkstraat moet zjjn afgenomen is. Misschien wel een permanente wegversmalling maken op de hoek Lepelstraat/Kerkstraat, zodat de toegang naar Kerkstraat blijft, maar dat er toch een hindernis aanwezig is. Het gevolg van het huidig eenrichtingsverkeer is dat de situatie Hof ter Linden/Jacob Van Arteveldestraat een stuk onveiliger is geworden; ik denk dan aan de kleuters die de school verlaten, scouts en kinderen die op het plein spelen etc. Afschaffen van het eenrichtingsverkeer in de Kerkstraat zou het daar veiliger maken. Misschien ook wel de vraag, om de fietsstraat rond de kerk beter aan te duiden. Via deze weg wil ik ook graag ALLE chauffeurs bedanken, die moedwillig het de signalisatie van het eenrichtingsverkeer negeerden, en alle verkeersregels aan hun laars lapten.
Chris D.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Exit proefopstelling aub
Ik pleit voor het afschaffen van de proefopstelling en het terugkeren naar de oude toestand. Het verkeer is door de proefopstelling toegenomen in onze straat (Sint-Benedictus) en dat kunnen we enkel betreuren. Het is onveiliger geworden en er is veel meer lawaai en gedaver door het toegenomen verkeer. Sommige bestuurders lappen de voorrang die ze zouden moeten verlenen bij de versmalling door de betonblokken aan hun laars en snijden de pas af van het verkeer dat geen hindernis heeft en uit de tegenovergestelde richting komt. Wij zijn als buurtbewoner tevens vragende partij voor een uitbreiding van de zone 30, in combinatie met de zogeheten berlijnse kussens. De snelheid waarmee sommigen door onze straat vlammen is onverantwoord in onze dichtbevolkte buurt. Snelheidscontroles zijn dus ook welkom. De woonkwaliteit en veiligheid zou er enkel door verbeteren.
Luc D.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

grote omweg voor 20m afgesloten stukje
Graag terug zoals vroeger. We wonen in de Pastoor Michielsensstraat en kunnen niet meer vlot naar onze straat. Veel bochten-werk naar de Kerkstraat vanuit Mortsel -Dorp om dan onze thuis te bereiken.
Hilde V.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Verschuiving van het probleem
Het komt er dus eigenlijk op neer dat Mortsel Dorp quasi in een getto verandert? De enige nog enigszins logische toegangsweg tot de Liersesteenweg blijft dan de St. Benedictusstraat, en die wordt dan nog eens voorzien van versmallingen. Het zal leuk worden voor de bewoners daar, de file die zich dan gaat vormen. Verder stel ik me de vraag wat er gaat gebeuren met al het verkeer dat naar Opnieuw & co. moet. Al die wagens gaan vanaf de Liersesteenweg rechtsaf slaan óver het fietspad naar de Borsbeeksebinnenweg. De zichtbaarheid is daar wegens geparkeerde wagens zo goed als nihil. Ik houd mijn hart als vast voor de ongevallen met fietsers die daar gaan gebeuren.
Lieve N.
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

Waanzin
Afblijven. Door de blokkade zal er chaos ontstaan aan het kruispunt Molen-Benedictusstraat, Stadsplein én sluipverkeer in de Vestinglaan. Gevaarlijke situatie azn de scholen én het kruispunt Liersesteenweg-Drabstraat. Wie verzint dit in godsnaam ? Waanzin ! Welke GRleden wonen in de Kerkstraat ???
Eli D.
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

Grote onvoldoende
Nog steeds zeer onveilig om met kinderen te fietsen. Auto's blijven voorbij steken, auto's stoppen aan de kerk om kinderen af te zetten en blokkeren zo de weg, auto's uit de Kerkstraat stoppen op het zebrapad ipv ervoor, fietspad van de Kerkstraat komt zeer onduidelijk en gevaarlijk ineens de rijbaan op, auto's die van de parking aan de Kerkstraat komen blokkeren de kinderen die oversteken aan het zebrapad, enz... Graag veel meer veiligheid rond de school!
Greet M.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Trekt op niks, PESTGEDRAG
Telkens wij van de kanten van Edegem komen draaien wij rond de kerk om zo de Kerkstraat in te rijden. Vervolgens steken wij de Liersesteenweg over de Drabstraat in om zo verder naar huis te rijden in de Cantecroylaan. Nu moeten we aan het “groen appeltje” links afdraaien om zo in de lange rij te gaan aanschuiven aan het marktplein om naar huis te rijden ( wel leuk voor de mensen die daar wonen,…al die draaiende motors. Ik noem het stukje Kerkstraat éénrichting maken PUUR PESTGEDRAG.
Patrick T.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Eenduidig eenrichtingsverkeer met verkeersblokken, zonder verkeersdrempels
De wegverhoging ter hoogte van de Jacob van Arteveldestraat egaliseren en de overige verkeersdrempels weghalen aangezien dit enkel voor oorverdovend geluidsoverlast zorgt door overvliegende aanhangwagens en bestelwagens. Indien er een decibelmeter zou geplaatst worden, gekoppeld aan een flitspaal, zou dit de stadskas bovendien kunnen spijzen en zouden de bestuurders misschien beginnen nadenken over hun rijgedrag en de gevolgen hiervan voor de bewoners. Feit is dat enkel de bestuurders die al van nature uit een rustiger rijgedrag hebben afremmen bij de verkeersdrempels, maar dat die voor de snelheidsduivels en werklui met bestelwagens en aanhangwagens geen enkele impact heeft. De verkeersblokken en vooral een eenduidige eenrichtingsstraat dragen zeker bij tot het ontmoedigen van het sluipverkeer en de gevolgen hiervan.
Cristiane S.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Een begin, maar met ruimte voor verbetering
De fietsstraat rond de kerk is een goed idee. Wel best in 1 richtingsverkeer dus zowel fietser als automobilist in de zelfde richting. Ik zou ook aanraden om volledig rond de kerk te worden gemaakt en de parkeerstrook verwijderen. Fietsers zouden dan een roze strook moeten krijgen zodat het duidelijk is waar ze moeten fietsen. De knip is gewoon dom. Veel mensen negeren dat nog steeds. Het opsplitsen van de parking is ook niet nodig. Misschien wel eens wat parkeervakken laten schilderen zodat het plein optimaal gebruikt kan worden. De versmallingen vind ik ook wel een goed idee die mogen blijven. Nu nog een oplossing voor het verkeer aan de ingang aan Tandem 1. Misschien verkeerslichten zetten zodat kinderen veilig kunnen oversteken.
Els M.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

geen draagvlak
als je alle posts over deze kwestie bekijkt zijn er bitter weinig positieve reacties. Waarom dit doordrukken als de overgrote meerderheid tegen is ? Hoeveel bewoners zijn hier vragende partij ? cijfers ?
Lars B.
0 2
lees meer

Suggesties fase 1

Een grote omweg voor bewoners uit de rubensstraat en omgeving
De knip die u maakte kost ons heel veel energie en fileleed, op momenten dat we dan toch eens de wagen nemen naar bv Opnieuw en co of andere Mortselse winkels. In onze ogen lijkt de knip zinloos, maar we leven natuurlijk niet alleen. Ik ga er vanuit dat er andere oplossingen zijn om sluipverkeer te weren. Deze knip "straft" ook vooral buurtbewoners.
Steven T.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

En de Van Dijckstraat?

Het tweede deel van de Van Dijckstraat is nu al een baan waar ontzettend snel wordt gereden. Kunnen daar ook wegversmallingen gemaakt worden en een fietstraat?

Kim K.
0 1
lees meer

Suggesties fase 1

Verkeer
Het is veel rustiger geworden in de Borsbeeksebinnenweg. Het zou wel fijn zijn als plaatselijk verkeer naar ons eige huis toegelaten zou zijn. Iedereen moet wel veel omrijden om thuis te geraken. De rust en de kalmte in onze straat is wel zalig.
Myriam K.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Conflictpunten blijven moeilijk leesbaar
Er is veel autoverkeer en er zijn heel veel conflictpunten (kruisingen van auto en fiets), telkens erg onleesbaar zowel voor fietsers als voor automobilisten. Voor (vaak jonge) fietsers is het onduidelijk hoe ze zich hier moeten gedragen en waar ze op moeten letten. Automobilisten (via de Molenstraat alleen al ca. 7000 per dag met pieken van 700 per uur!) moeten zeer oplettend zijn om alles te zien. Vroeg of laat loopt dit fout. De proefopstelling zorgt voor iets minder auto's in de Kerkstraat (waar al een veilig fietspad lag), maar lost verder niets op. De conflictpunten zijn niet verminderd, wel integendeel: bij het tegenrichting fietsen rond de kerk is geen enkele kruising helder geregeld. Het enkelrichting maken van de Kerkstraat zorgt dat het autoverkeer nog meer vóór de schoolpoort passeert. De fietsstraat lost niet echt iets op. Er is een oplossing nodig op korte termijn: - zorgen voor minder conflictpunten (zorgen dat er minder moet gekruist worden) - duidelijk leesbaar aanleggen van de kruispunten en straten Intussen: gemachtigd toezicht aan de school, vrachtwagenverbod?
Sara D.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Extra omleiding
Ik vind de extra omleiding niet goed. Extra aandacht voor het gevaarlijk kruispunt met verkeersborden is ook goed
Sven V.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Gewaagd maar geslaagd project
Als Kerkstraat-bewoner ervaar ik toch minder drukte en zeker minder lawaai op straat. Om de 30 km snelheid te kunnen waarborgen, zouden er betere, meer, … verkeersdrempels mogen komen (bepaalde soort auto’s voelen nog te weinig hinder van de nu aangelegde verkeersdrempels). De zone rond het Arteveldeplein zou een woonerfzone mogen worden (nu wordt die nog regelmatig gebruikt als sluipweg). Dat bepaalde omliggende straten wat meer verkeer ervaren is evident (maar dan kunnen we misschien spreken van gedeelde last); dat we allemaal wat minder met de auto rijden is daarvoor de enige oplossing! L.
Lin P.
0 2
lees meer

Suggesties fase 1

gevaarlijke situatie
Als je in de Kerstraat naar de kerk rijdt zijn er toch chauffeurs die de verboden richting inrijden. kan dit gewoon terug 2 richtingen worden?
Kristel D.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Spiegel terug plaatsen in Molenstraat
Daar er lange tijd geen spiegel meer staat in de Molenstraat, kan je moeilijk vanuit de Jordaenslei het verkeer zien aankomen. Zou het misschien al iets veiliger in Molenstraat maken. Wat de aanpassingen rond de kerk en Kerkstraat betreft, denk ik dat het voor veel mensen erg hinderlijk zal zijn als men niet meer rechtstreeks vanuit Rubensstraat naar Kerkstraat kan rijden. Het verlegt het probleem naar andere straten en er wordt veel meer rond geleden. Luchtverontreiniging!!
Liliane M.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Meer en minder aangepast verkeer en frustraties
Er rijden veel meer voertuigen door de Christus Koninglaan, de Floralaan en de Mortselveldenlaan. Dit is vooral duidelijk tijdens de spitsuren waarbij het gegeven van sluipverkeer zelfs tot files leidt. Deze voertuigen rijden zelden 30 km per uur (tenzij ze natuurlijk in de file staan) en soms vlotjes tegen 70 km per uur. Er komt ook duidelijk veel meer vrachtverkeer door de straten. Tot slot is de Mortselveldenlaan als fietsstraat zinloos als (bijna) niemand de regels volgt. Conclusie: als er regels opgelegd worden moeten ze ook ondersteund worden door infrastructuur en desnoods controles.
Anke B.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Dorpstraat autovrij
Je kan beter de dorpstraat autovrij maken ipv enkelrichting in stukje kerkstraat
Joris P.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Ontbrekend verkeersbord "fietsers in 2 richtingen"
Wanneer je vanuit de Sint-Benedictusstraat de Dorpsstraat inrijdt, ontbreekt het verkeersbord dat aangeeft dat fietsers in 2 richtingen rijden. Automobilisten verwachten daardoor geen tegenliggers.
Filip U.
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Ook in andere straten is er werk aan de winkel.

Floralaan zou in 2 richtingen toegankelijk moeten zijn voor fietsers. De oversteek over het spoor aan De Sint-Benedictusstraat en de Christuskoninglaan is onveilig. 

Koen Wyckmans
0 0
lees meer

Suggesties fase 1

Bewoners en bezoiekers Rubensstraat/wouwstraat/Van Dijckstraat draaien extra rondjes
Knip afschaffen en parkingmuur verwijderen fietsers linksom de kerk en auto's rechtsom; wie verzint zoiets onveiligs? Bravo voor fietsstraat rond de kerk, maar aub geen overkill
Jeannine V.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 207 bijdragen