Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Geef jouw mening

Laten weten wat jij vindt van het proefproject.

55
33

Deze meningen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 55 bijdragen
Veiligheid voor fietsers veel beter zo
Waarom laten we toe dat doorgaand verkeer onze woonwijken doorkruisen op weg naar activiteiten buiten onze stad? In steden worden wijken verkeersarm/ vrij gemaakt. Hebben gemeenten en dorpen daar geen recht op? Ik ben heel opgelucht met deze knip: overstekende fietsers van en naar de scholen op de Mechelsesteenweg lopen nu toch iets minder het risico om door een gejaagde pendelaar van de weg te worden gereden. Woonwijken zijn er voor de bewoners en de zwakke weggebruikers. Dus ook de Prins Leopoldlei. Er mag van mij nog explicieter voor de bewoners worden gekozen.
Nathalie V.
0 1
lees meer
Verschuiven van het probleem en meer files op hoofdbanen
Ik woon zelf op de Floralaan en vind dit een onpraktische oplossing. Ten eerste zijn de periodes waar je niet in de straat mag veel te lang. om 8u40 is er niemand meer in de buurt om files te veroorzaken en hetzelfde geldt voor s'avonds. Laat dat stuk toch gewoon open voor het verkeer. Als er al file was dan was het niet zo erg. We wonen nog steeds in een stad en daar hoort nu eenmaal verkeer bij. Het feit dat je niet door dat stukje van de floralaan mag rijden tijdens bepaalde uren is enkel frustrerend en verlegt het probleem naar de straten rondom ipv 5min aan te schuiven moet je nu rondrijden en 20min langer erover doen.
Joyce C.
0 0
lees meer
waardeloos
stop met telkens de problemen te verleggen. Dit is opnieuw geen oplossing maar opnieuw verschuiving van het probleem. stop met telkens een knip te maken en verwijder ook die uit de kerkstraat.
Jona B.
0 1
lees meer
onlogische wijzigingen aan het verkeer.
Mortsel is al zo moeilijk te bereiken met de wagen, hoe meer de straten worden afgesloten of eenrichtingsverkeer wordt hoe erger het is. Ik zit elke dag in een verschrikkelijke lange fille vanaf Mortsel gevaert tot en met aan de grens van Mortsel en Edegem! Mortsel is gewoon een ramp met de wagen !!!!!!!!! VERSCHRIKKELIJK
Rayssa S.
0 1
lees meer
Wat is het volgende?
Hoe meer er geknipt wordt, hoe meer andere straten belast worden. Stop met wegen af te sluiten voor verkeer. Mensen die in Mortsel zijn tijdens de spits, zijn daar omdat ze geen andere keuze hebben. Niemand komt voor zijn plezier door Mortsel gereden. Door deze knip zullen vooral de Prins Leopoldlei, de Molenstraat en de St Benedictusstraat (en miss Mortsel dorp en verder?) onder druk komen te staan. Mensen gaan alternatieve wegen zoeken, met als gevolg nog langere files. Ik woon zelf in de Floralaan, ik verneem graag welke weg ik nu best neem om naar mijn werk in Lier te rijden, sowieso zal ik ergens in een file terechtkomen. Of langs Hove rijden, dat kan ook. Maar hoe lang zal het duren tegen dat ze daar een knip invoeren? Een ander punt, alweer de gebrekkige communicatie van de stad Mortsel. We zijn vandaag woensdag en nergens staat aangegeven dat er vanaf maandag een knip is. De chaos is al te voorspellen. To be continued...
Vicky V.
0 1
lees meer
Achteruitgang voor de fietsers
Door het stukje Floralaan één richting te maken, rijden er nu bijzonder veel auto's via de 'echte' Floralaan naar de Mechelsesteenweg, of via de Christus Koninglaan naar de Molenstraat. Die wijk van de Floralaan is daar niet op voorzien, en als fietser word je er nu van je sokken gereden door allemaal gefrustreerde autorijders. Dat het daar fietstraten zijn wordt door iedereen genegeerd. Het punt in de Molenstraat waar de auto's uitkomen is sowieso al een ramp om als fietser af te slaan en over te steken, en is nu nog vele malen erger door de gigantische stroom auto's tijdens de spits. En die straten zijn 's morgens extra druk voor fietsers voor de Parkschool en andere scholen. Net zoals andere aanpassingen aan het verkeer in Mortsel de laatste jaren (bijv. lichtenregeling aan Hof Savelkoel wijk), zorgt dit ervoor dat het verkeer zich verplaatst naar andere punten die er niet op voorzien zijn, met de zwakke weggebruikers als slachtoffer.
Nicolas M.
0 0
lees meer
Heeft geen zin, het "probleem" blijft en zadeld omgeving op met nog meer sluikverkeer.
Er is nog steeds file aan de fietstunnel en er is meer verkeer dat via Mortseldorp of P. Leopoldlei rijdt. De fietsoversteekplaats in de Molenstraat heeft nu terug meer verkeer te verwerken en wordt daar gevaarlijker. Indien er niets gedaan wordt om een betere doorstroming te krijgen op de doorganswegen lost zo'n ingreep niets op. Het dynamische bord is trouwens vlak voor andere verkeersborden geplaatst, zodat deze niet voldoende zichtbaar zijn voor het verkeer. Het zorgt dat ik 3 keer langer in mijn wijk moet rondrijden als ik deze richting uit moet (boodschappen, familiebezoek etc.). Omdat de politiek alles heeft vastgezet heeft de automobilist geen andere keuze dan sluikwegen te gebruiken. Trouwens, het grootste deel daarvan is onderweg voor te gaan werken om deze maatschappij te laten draaien, zij betalen via belastingen onze welstand en jullie gaan deze dan belemmeren...
Erik D.
0 1
lees meer
Zo ONGELOFELIJK jammer! Geen woorden voor..
Het is ongelofelijk hoe beperkt Mortsel ons voor auto’s. Ik woon in Wijnegem en werk in Mortsel. Het is echt onmogelijk geworden om zonder stress en frustratie naar huis te rijden. Ik moet gewoon ontdekken hoe ik die dag thuis geraak. Ik dacht een ‘kleine’ omweg te kunnen maken en via Kerkstraat naar huis te gaan maar ook daar zit zen beperking?! Tot op heden is het mij niet gelukt om ‘een weg’ naar huis te vinden zonder te verdubbelen (of verdrievoudigen) in tijd. Hebben jullie gedacht aan mensen die daar werken? Of vanuit Mortsel op hun werk moeten geraken?? Een evaluatie in het voorjaar is gewoonweg te ver. Kunnen jullie zelf geen alternatieve wegen aanduiden?... Pffff
Laila B.
0 0
lees meer
Doorgangsvergunning
Het verschuiven van een probleem lost het probleem nooit op. Drastische, niet populaire maatregelen dringen zich op. Een mogelijke oplossing is om de probleemplekken aan te pakken zoals de collegewijk in Edegem. Wat de Prins Leopoldlei betreft, de fietsstallingen die werden aangebracht staaan voornamelijk op plekken waar aan de overkant een garage staat en er dus niet geparkeerd wordt. Het resultaat is een situatie waar 2 auto‘s nog steeds even gezwind elkaar kruisen zonder snelheidsmatiging. (Voorbeeld ter hoogte van n 91). O ja en op woensdag is het markt… ⛔️
Arnaud D.
0 0
lees meer
Floralaan
Negatief tegenover Floralaan project. Het is verschuiven van het verkeer. Gewoon belachelijk.
Bettina D.
0 0
lees meer
gedaan daarmee!
wanneer wordt dit project nu eindelijk afgevoerd? meningen lijken mij duidelijk genoeg...
Reine J.
0 2
lees meer
verschuiving van een probleem
Wonen in een stedelijke omgeving heeft voor- en nadelen. Achttien jaar geleden verruilde ik een landelijke omgeving voor Mortsel. Een van de consequenties is dat er op vlak van mobiliteit anders moet geleefd worden. We komen van een omgeving met een zee van parkeerplaats, ruimte om te rijden en haast geen files; en zeker niet om boodschappen te gaan doen. Zelf heb ik ook verschillende keren gebruik gemaakt van de "knip Floralaan" komende van de Mechelsesteenweg terug op weg naar huis in de Kaphaanlei. Dit is dan ook een logische ontwijking van het verkeersinfarct Mortsel. Nu vind ik khet jammer dat jullie deze oplossing, weliswaar gedeeltelijk, afsluiten. Hiermee verschuif je het probleem naar andere delen (lees andere bewoners) en zorg je voor nog meer overlast door het rondrijden. Nog meer energieverspilling en -vervuiling. Verschieten jullie er van dat de lokale handel moet spartelen om te overleven? Op de Carrefour en de Colruyt na doen we onze boodschappen in Lier of online. Deze 2 vernoemde supermarkten liggen voor ons nog net aan onze bereikbare kant, voorzien van parking. Na de knip Kerkstraat en na het massaal invoeren van Fietsstraten en nu Floralaan... wat gaat het volgende zijn? Helemaal wegblijven uit Mortsel centrum? En net maar het hoogstnodige met de fiets gaan halen? Dat is wat nu hier gebeurt. En dan zou je nog zeggen dat als je zwaar inzet op fietsen, dat je dan mooie en kwalitatieve infrastructuur voorziet. Dat is jammer genoeg ook een fabeltje.
Christophe B.
0 0
lees meer
Innovatieve oplossing
De borden zijn een innovatieve oplossing voor het sluipverkeer in de Mortselveldenlaan en de Christus Koninglaan. De straten slikken tijdens de spitsuren enorm veel verkeer, waardoor er vanaf 16u tot 19u een ophoping van auto's ontstaat die een file veroorzaken. De straten zijn niet gemaakt voor deze hoeveelheid auto's en dit creëert dus file. Ondanks de borden nog zeker niet door iedereen gevolgd worden, is het verschil zichtbaar. Het sluipverkeer in de Christus Koninglaan en de Mortselveldenlaan is sterk gereduceerd en er is zo goed als geen file meer. De borden hebben dus echt wel hun werking. Waarom ik een voorstander ben van deze borden, is omdat ze juist dynamisch zijn. Zo kan iedereen het stadscentrum in het weekend vlot bereiken. Deze borden beperken het sluipverkeer tijdens de spitsuren in de week en dit is waar ze bedoeld voor waren. Een extra voordeel dat deze borden daarbovenop bieden, is dat deze borden het veel veiliger maken voor de fietser om over te steken naar de Floralaan en omgekeerd. Ervoor was het eigenlijk telkens gevaarlijk om over te steken. Nu is het oversteken veel vlotter en veiliger. De dynamische borden (vooral die van Christus Koninglaan naar het stadcentrum, aangezien het meeste sluipverkeer in deze richting rijdt) zijn voor mij een blijver door de hierboven opgesomde redenen. Een Innovatieve oplossing voor een aanslepend probleem. Een enige opmerking die ik wel heb, is dat niet iedereen er zich aan houdt. Dit zou nog beter kunnen.
Ian W.
0 1
lees meer
Onnodig
Het is onnodig om dit bord hier te zetten. het zorgt voor meer verkeer in de rustige floralaan en het zorgt er ook voor dat meer mensen rond moeten rijden via de kerk.
Victor N.
0 0
lees meer
Verschuiving van het probleem naar de omliggende straten
Sinds de doorvoer van de twee knippen ervaar ik als buurtbewoner een enorme toenamen van verkeer in de Sint Benedictusstraat. Verder zoeken de automobilisten hun uitweg ofwel via de Hollandse tuin ofwel via de Vestinglaan om het stoplicht aan Stadsplein te vermijden. Beide lokale woonstraten van de laagste categorie waar doorgaand verkeer niet op zou mogen zitten. Dit uit zich in gevaarlijks situaties voor de zwakkeweggebruikers in de omgeving van Hof ter Linde, Hollandse tuin en Vestinglaan. De autobestuurders houden zich overduidelijk niet aan snelheidsbeperking van 30km/u en razen door deze woonstraten als zot. Als fietser wordt je vaak van de baan gereden. Voor voetgangers stoppen ze aan het zebrapad van Vestinglaan/Meermine ook niet. Als je daar wilt oversteken in de spitsuren is het met risico voor jouw leven. De voorrang van rechts (van de kant van Meermine) wordt ook regelmatig afgepakt met gevaarlijke situaties tot gevolg. Verder wordt het probleem ook doorgeschoven naar de kruispunten van Vestinglaan en Hollandse tuin met de Liersesteenweg (beide niet- lichtgeregelde kruispunten die niet ingericht zijn voor doorgaand verkeer). Daar stoppen de automobilisten ook amper voor een fietser of een voetganger, wel voor het gemotoriseerd verkeer op de Liersesteenweg. Dus met een beetje chance kan je daar veilig door. Als je pech hebt moet je opzij springen voor de aangevlogen auto's. Graag ofwel alle straten terug openstellen voor verkeer ofwel alle straten knippen.
Valentina B.
0 0
lees meer
TEGEN
Ja, er is meer en meer sluipverkeer. Daar zijn 2 oorzaken voor: 1) Ja, er zijn nog een aantal mensen die de wagen nemen terwijl ze voor een alternatief zouden kunnen kiezen. En toch...die alternatieven...daar is ook nog werk aan (bvb. de vele afgeschafte treinen). 2) Iedereen zoekt wanhopig een oplossing om toch op zijn werk te geraken. En ja, daar hoort de zoektocht naar "alternatieve wegen" bij. Ik ben oprecht geïnteresseerd in het onderwerp maar heb hier te weinig kennis over: is een verspreiding van het verkeer, niet beter dan het verkeer allemaal in 1 richting duwen? De meningen zijn op dit forum alvast duidelijk en unaniem: ik zie geen voorstanders. Dus graag deze "proefopstelling" van de Floralaan niet eindigen met een verklaring die klinkt als die van de Kerkstraat toen "de mening waren verdeeld, dus we kozen voor een compromis". De meningen zijn duidelijk. Ik vind het wel interessant dat Mortsel "experimenteert" voor het zoeken naar een oplossing. Beter proberen, dan niets doen. Dank daarvoor.
Charlotte M.
0 2
lees meer
Welke achterlijke verzint dit?
Wie zijn idee was dit? Wie bedenkt zo'n dom plan? Op het einde van de straat verpolicht terug draaien, pech, de straat is gesloten! Een uurtje geleden niet, maar nu wel! Nu krijg je dus nog een extra conflict van mensen die eerst het fietspad van de christuskoninglaan moeten oversteken, vervolgens op het meest domme idee van 2023 botsen, hun weg zoeken naar de oudebaan om daar terug het fietspad over te steken en op de molenlei te komen. Hoe lang gaat het duren voor er een accident gaat gebeuren door deze achterlijke ambtenarij?
Kaas V.
0 1
lees meer
Voorstander van de knip in het korte stukje van de Floralaan
Eindelijk worden er inspanningen gedaan om het sluipverkeer tijdens de spitsuren in de Mortselveldenlaan en de Christus Koninglaan te verminderen. Spijtig dat 50% van de automobilisten momenteel alle regels aan hun laars lappen en tijdens de spitsuren door onze FIETSSTRAAT blijven snorren zonder rekening te houden met de verkeersborden (maximum snelheid en enkelrichting tijdens ochtend- en avondspits).
Geert P.
0 1
lees meer
verkeersdrukte verlegd, gevangen in mijn straat
Hierom is uw proefopstelling een absolute mislukking: 1. Verkeersveiligheid = ramp = 0 of eigenlijk MIN 100% Ik moet nu vanuit mijn eigen straat ofwel via de Mortselveldenlaan waar het kruispunt zo smal gemaakt is dat fietsers-wagens-Bromfietsen-voetgangers allemaal tegelijk door zo’n smal stukje moeten met de nodige gevaren en frustraties van dien. Of ik kan langs de Molenstraat waar alweer fietsers en voetgangers van 3 kanten tegelijk komen, wagens ook … Bovendien kom ik in beide gevallen langs scholen en langs het plein langs geen enkele school. 2. Verkeersdrukte enkel verlegd NIET OPGELOST Zoals gezegd verlegt u het verkeer enkel naar andere – reeds drukke – straten en is de alternatieve weg via het dorpsplein st benedictus ook afgesloten (overigens ook een idiote beslissing) 3. Belasting voor de andere omgeving Ik ben DUBBEL ZO LANG onderweg met mijn wagen door méér straten in Mortsel… ik moet daar verder geen tekening bij maken hé 4. Economisch enkel NADELIG Mensen blijven weg uit Mortsel, nu al, omwille van het feit dat iedereen almaar langs dezelfde straten wil en je nergens meer door mag. Dat resulteert in winkels die moeten sluiten! 5. Ik woon in de christus koninglaan, dat er meer verkeer is dan vroeger, is inderdaad zo maar IK ALS BEWONER VIND DAT NIET ERG. Wonen in een stad brengt meer verkeer mee en zorgt er bovendien voor dat elke verkeersgebruiker rekening houdt met de andere. Dat noemen ze BURGERZIN. Met al uw ingrepen zorgt u ervoor dat iedereen
Reine J.
0 1
lees meer
Uren onaangepast
Over het principe zou ik kunnen instemmen MAAR waarom zo'n uurrooster.... Waarom geen eenvormige regels met Edegem ???? 7h30 - 9h en 15h - 18h Het is meer dan voldoende om het sluipverkeer te verminderen en de scholieren te vrijwaren. Een andere probleem is de toegankelijkheid van het station Mortsel Oude God ! Nb : gisteren proefproject kerkstraat , om 10h10 was het bord nog niet veranderd !!!
Michel B.
0 0
lees meer
Kafka
Hoe is dit mogelijk! Men maakt het de burgers van Mortsel die werken buiten Mortsel moeilijker en moeilijker. Waar stopt dit?
Luc V.
0 1
lees meer
VOOR
Dit is duidelijk een stap in de goede richting tegen het toenemend sluipverkeer. Verder belangrijke stap om de omgeving daar veiliger te maken voor fietsers. Vaak stond er lange file in de Christus Koninglaan, waardoor het moeilijk en gevaarlijk was om van parking Vismarkt naar de Floralaan te gaan tussen al die auto's.
Ingrid A.
0 1
lees meer
Onveilige situatie Floralaan en Mortsel Dorp
Onlangs is Mortsel begonnen met een proefproject aan de Floralaan en Mortsel Dorp met borden te plaatsen waarop je tussen bepaalde tijdstippen niet meer doormag. 's Morgens, wanneer het nog donker is 7.30 uur merk je niets van deze borden, deze zijn niet verlicht en worden totaal door de autobestuurders genegeerd. Ook wordt meer en meer het verkeer via de St.Benedictusstraat omgeleid wat onmogelijk begint te worden wanneer je van St.jozef kliniek daarna links de St.Benedictusstraat met de wagen wilt inrijden. Gevaarlijke situatie voor zowel de fietsers als de autobestuurders die daar enorm lang moeten staan wachten. Vroeger had je dit probleem niet . Wij wonen in de Oudebaan aan de Windhoek en mijden zoveel mogelijk het centum met de wagen maar via St.Benedictusstraat wegrijden is al even erg als het centrum. Het stadsbestuur moet maar eens zelf daar veelvuldig met de wagen komen. En dan nog die lelijke gekleurde blokken. Mooi Mortsel dat bestaat niet meer.
Patricia V.
0 0
lees meer
Afschaffen
In plaats van een verbod kan je beter kijken hoe er meer doorstroom kan zijn vanuit deze as. Vooreerst zijn de lichten hier enorm fout afgesteld, soms staat het licht maar luttele seconden op groen. Dit is om problemen vragen. Schaf ook de fietsers knopjes af, zij moeten ook mee rouleren in het systeem van lichten. Telkens zij op het knopje duwen krijgen ze voorrang op auto’s. Ik ben pro fietsen, maar in verkeer is dit voor problemen vragen. Schaf ook de enkel richting aan Mortsel Dorp af, dit is een weg die nu door vele ook niet genomen kan worden en iedereen wijkt uit naar het Gemeenteplein. En misschien een gouden tip, laat de schepen van verkeer of wie er ook voor verantwoordelijk is eens een ochtendje/avondje tijdens deze uren op verkenning gaan en pak de problematiek in Mortsel deftig aan!
Lynne D.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 55 bijdragen