Geef jouw mening
Geef jouw mening
Laten weten wat jij vindt van het proefproject.
55
311
32
0
Deze meningen werden reeds ingediend
Lapmiddel, beperkte impact en slechte bewegwijzering
Deze ‘tijdelijke’ ingreep was blijkbaar nodig voor bewoners Mortselveldenlaan en mini stukje Christus Koninglaan, als rechtstreeks gevolg van de andere ‘tijdelijke’ ingreep Kerkstraat. De voordelen voor deze beperkte groep bewoners wegen echter niet op tegen de nadelen van andere wijkbewoners en of doorgaand verkeer. Grootste (en snelste!) verkeersstroom is echter vanuit Fortstraat, rond Stadsplein, door Christus Koninglaan, richting Molenstraat. Stadsbestuur neemt met deze ingreep een ondoordachte beslissing en verlegt zo verkeersdruk steeds naar andere wijken, straten.
Een nieuw verkeersbord geeft geen weekend of verlofdagen aan wanneer deze regel wel of niet in voege is: Steve D’Hulster neem uw verantwoordelijkheid en zorg voor duidelijke communicatie!
Stad Mortsel: schaf die tijdelijke enkelrichting Kerkstraat én Floralaan gewoon af en werk aan een globaler plan voor een vlotte doorstroming in Mortsel, hier werd in het verleden meermaals een studie en geld aan besteed - stop met die halfslachtige oplossingen die meer frustratie dan efficiëntie opleveren!
De wijk ten zuiden van Stadsplein wordt enorm geplaagd door sluipverkeer - een drastische, extreme oplossing om deze wijk volledig van verkeer te ontdoen: creëer een leefbaar plein met nog meer horeca- en gemeenschapsfuncties en veilige fietsostrade (die bocht Vismarkt is echt levensgevaarlijk!), en maak dit plein VOLLEDIG autovrij (extreem, maar biedt wel vele mogelijkheden naar stadsontwikkeling en leefbaarheid!)
lees meer
Heeft geen zin, het "probleem" blijft en zadeld omgeving op met nog meer sluikverkeer.
Er is nog steeds file aan de fietstunnel en er is meer verkeer dat via Mortseldorp of P. Leopoldlei rijdt. De fietsoversteekplaats in de Molenstraat heeft nu terug meer verkeer te verwerken en wordt daar gevaarlijker. Indien er niets gedaan wordt om een betere doorstroming te krijgen op de doorganswegen lost zo'n ingreep niets op. Het dynamische bord is trouwens vlak voor andere verkeersborden geplaatst, zodat deze niet voldoende zichtbaar zijn voor het verkeer. Het zorgt dat ik 3 keer langer in mijn wijk moet rondrijden als ik deze richting uit moet (boodschappen, familiebezoek etc.). Omdat de politiek alles heeft vastgezet heeft de automobilist geen andere keuze dan sluikwegen te gebruiken. Trouwens, het grootste deel daarvan is onderweg voor te gaan werken om deze maatschappij te laten draaien, zij betalen via belastingen onze welstand en jullie gaan deze dan belemmeren...
lees meer
verkeersdrukte verlegd, gevangen in mijn straat
Hierom is uw proefopstelling een absolute mislukking:
1. Verkeersveiligheid = ramp = 0 of eigenlijk MIN 100%
Ik moet nu vanuit mijn eigen straat ofwel via de Mortselveldenlaan waar het kruispunt zo smal gemaakt is dat fietsers-wagens-Bromfietsen-voetgangers allemaal tegelijk door zo’n smal stukje moeten met de nodige gevaren en frustraties van dien.
Of ik kan langs de Molenstraat waar alweer fietsers en voetgangers van 3 kanten tegelijk komen, wagens ook …
Bovendien kom ik in beide gevallen langs scholen en langs het plein langs geen enkele school.
2. Verkeersdrukte enkel verlegd NIET OPGELOST
Zoals gezegd verlegt u het verkeer enkel naar andere – reeds drukke – straten en is de alternatieve weg via het dorpsplein st benedictus ook afgesloten (overigens ook een idiote beslissing)
3. Belasting voor de andere omgeving
Ik ben DUBBEL ZO LANG onderweg met mijn wagen door méér straten in Mortsel… ik moet daar verder geen tekening bij maken hé
4. Economisch enkel NADELIG
Mensen blijven weg uit Mortsel, nu al, omwille van het feit dat iedereen almaar langs dezelfde straten wil en je nergens meer door mag. Dat resulteert in winkels die moeten sluiten!
5. Ik woon in de christus koninglaan, dat er meer verkeer is dan vroeger, is inderdaad zo maar IK ALS BEWONER VIND DAT NIET ERG. Wonen in een stad brengt meer verkeer mee en zorgt er bovendien voor dat elke verkeersgebruiker rekening houdt met de andere. Dat noemen ze BURGERZIN. Met al uw ingrepen zorgt u ervoor dat iedereen
lees meer
Verschuiving van het probleem naar de omliggende straten
Sinds de doorvoer van de twee knippen ervaar ik als buurtbewoner een enorme toenamen van verkeer in de Sint Benedictusstraat. Verder zoeken de automobilisten hun uitweg ofwel via de Hollandse tuin ofwel via de Vestinglaan om het stoplicht aan Stadsplein te vermijden. Beide lokale woonstraten van de laagste categorie waar doorgaand verkeer niet op zou mogen zitten. Dit uit zich in gevaarlijks situaties voor de zwakkeweggebruikers in de omgeving van Hof ter Linde, Hollandse tuin en Vestinglaan. De autobestuurders houden zich overduidelijk niet aan snelheidsbeperking van 30km/u en razen door deze woonstraten als zot. Als fietser wordt je vaak van de baan gereden. Voor voetgangers stoppen ze aan het zebrapad van Vestinglaan/Meermine ook niet. Als je daar wilt oversteken in de spitsuren is het met risico voor jouw leven. De voorrang van rechts (van de kant van Meermine) wordt ook regelmatig afgepakt met gevaarlijke situaties tot gevolg. Verder wordt het probleem ook doorgeschoven naar de kruispunten van Vestinglaan en Hollandse tuin met de Liersesteenweg (beide niet- lichtgeregelde kruispunten die niet ingericht zijn voor doorgaand verkeer). Daar stoppen de automobilisten ook amper voor een fietser of een voetganger, wel voor het gemotoriseerd verkeer op de Liersesteenweg. Dus met een beetje chance kan je daar veilig door. Als je pech hebt moet je opzij springen voor de aangevlogen auto's. Graag ofwel alle straten terug openstellen voor verkeer ofwel alle straten knippen.
lees meer
Hinder spreiden en ongelukken vermijden
Het is onbegrijpelijk dat door deze ingreep meer bewoners dan voorheen hinder zullen ondervinden van de maatregel. Het verkeer wordt op deze manier juist geleid langs straten met meer inwoners t.o.v. de Christus Koninglaan , die al heel wat meer verkeer moeten slikken na de knip in de Kerkstraat. Op deze manier worden net meer auto's richting het kruispunt van Morstel Dorp, en langs 3 andere potentieel gevaarlijke kruispunten met voorrang van rechts geleid door het ontbreken van effectieve snelheidsbeperkende maatregelen in de Sint-benedictusstraat. Daarnaast staan er in de nabije toekomst nog 2 grote bouwwerven gepland in deze straat. Ten slotte: Cambio gebruikers dienen nu vanaf de standplaats Christus-Koning helemaal om te rijden richting stadsplein.
lees meer

TEGEN. Los het op thv Krijgsbaan.
Zeer verwarrend. Woon in de Lusthovenlaan en heb al 3x rechtsomkeer gemaakt omdat er niet onder staat van hoe laat tot hoe laat geldig is.
Laat het Morstel uitgaande verkeer thv Krijgsbaan richting Antwerpen gewoon iets langer groen krijgen zodat het kruispunt met liersesteenweg niet steeds geblokkeerd wordt! Dit is volgens mij de reden van het sluipverkeer. Je kan niet blijven knippen of 1 richting maken. Het is een ramp om in Morstel te wonen en richting Wijnegem weg te moeten.
lees meer
Voorstander van de knip in het korte stukje van de Floralaan
Eindelijk worden er inspanningen gedaan om het sluipverkeer tijdens de spitsuren in de Mortselveldenlaan en de Christus Koninglaan te verminderen.
Spijtig dat 50% van de automobilisten momenteel alle regels aan hun laars lappen en tijdens de spitsuren door onze FIETSSTRAAT blijven snorren zonder rekening te houden met de verkeersborden
(maximum snelheid en enkelrichting tijdens ochtend- en avondspits).
lees meer
gedaan daarmee!
wanneer wordt dit project nu eindelijk afgevoerd? meningen lijken mij duidelijk genoeg...
lees meer

Gevolg van de knip in de Floralaan: Stadsplein staat vol.
Ook voor onder andere Prins Leopoldlei en stadsplein zorgt de knip voor een nieuw verkeersinfarct. Verschuiving van het probleem: is dit de oplossing, stadsbestuur?
lees meer
Test lijkt objectief van de proefopstelling te bereiken
Misschien is één week snel, maar de proefopstelling lijkt in ieder geval de leefbaarheid van de omliggende straten te verbeteren. Ik schat dat 50% van het verkeer een andere weg zocht, de andere 50% negeert gewoon het bord en heeft minder last van aanschuiven om op de Liersesteenweg te geraken. Op zich toch al een aanzienlijke reductie van de verkeersdruk. Nog iets te vroeg om in te schatten waar de eerste 50% een alternatieve route zocht en mogelijk voor andere pijnpunten zorgt.
lees meer
Gebrek aan handhaving
Jammer dat de maatregelen niet gehandhaafd worden. Net zoals de zone 30 in deze wijk waar niemand 30 rijdt. Resultaat = hogere verkeersonveiligheid.
lees meer
Welke achterlijke verzint dit?
Wie zijn idee was dit? Wie bedenkt zo'n dom plan? Op het einde van de straat verpolicht terug draaien, pech, de straat is gesloten! Een uurtje geleden niet, maar nu wel! Nu krijg je dus nog een extra conflict van mensen die eerst het fietspad van de christuskoninglaan moeten oversteken, vervolgens op het meest domme idee van 2023 botsen, hun weg zoeken naar de oudebaan om daar terug het fietspad over te steken en op de molenlei te komen. Hoe lang gaat het duren voor er een accident gaat gebeuren door deze achterlijke ambtenarij?
lees meer
Uren onaangepast
Over het principe zou ik kunnen instemmen MAAR waarom zo'n uurrooster....
Waarom geen eenvormige regels met Edegem ????
7h30 - 9h en 15h - 18h
Het is meer dan voldoende om het sluipverkeer te verminderen en de scholieren te vrijwaren.
Een andere probleem is de toegankelijkheid van het station Mortsel Oude God !
Nb : gisteren proefproject kerkstraat , om 10h10 was het bord nog niet veranderd !!!
lees meer

Hoe kan de impact getest worden als de regels niet nageleefd worden?
Ruim een maand na de knip, wordt deze nog steeds heel vaak genegeerd. De communicatie is onduidelijk, er worden geen inspanningen geleverd om toe te zien dat de maatregel opgevolgd worden. Op deze manier kan men ook negatieve impact op andere straten/wijken niet meten en is er dus ook geen sprake van een ‘test’. Haal het dynamisch bord dus weg, of zorg ervoor dat iedereen de regels volgt, want op deze manier worden enkel de wijkbewoners opgesloten in hun wijk, en zal de uitkomst vd test geen correct beeld geven. Foto’s is van 17/11, 8u30.
lees meer
waardeloos
stop met telkens de problemen te verleggen. Dit is opnieuw geen oplossing maar opnieuw verschuiving van het probleem. stop met telkens een knip te maken en verwijder ook die uit de kerkstraat.
lees meer
VOOR
Dit is duidelijk een stap in de goede richting tegen het toenemend sluipverkeer.
Verder belangrijke stap om de omgeving daar veiliger te maken voor fietsers. Vaak stond er lange file in de Christus Koninglaan, waardoor het moeilijk en gevaarlijk was om van parking Vismarkt naar de Floralaan te gaan tussen al die auto's.
lees meer
Tegen!
Echt miserie om nu tijdens de spits vanuit de Oudebaan richting Liersesteenweg te geraken.
Als iedereen zoveel moet omrijden lijkt me dat ook niet bevorderlijk voor de verkeersveiligheid.
lees meer

Pas eerst de situatie aan de Mechelsesteenweg-Statielei-Antwerpsestraat aan voor andere wegen af te sluiten!
Zoveelste knip die het quasi onmogelijk maakt om Mortsel te passeren. Alle verkeer wordt via Mechelsesteenweg-Statielei-Antwerpsestraat gepusht waardoor het kruispunt Gemeenteplein nog meer verzadigd wordt. Verbeter eerst de situatie daar voor alle andere wegen af te sluiten! Al eens gedacht om de tramlijn ondergronds te steken. In antwerpen doen ze dat met veel succes. Zou veel problemen oplossen. Dan moeten mensen niet andere wegen zoeken om dit verkeersinfarct op het gemeenteplein te omzeilen!
lees meer
Handhaving
Gisteren ( 13 december) heb ik een beperkte telling verricht bij de knip.
Tussen 15 u en 16.30 u negeerden 83(!) voertuigen het verbodsbord. Zonder handhaving is deze knip zinloos.
lees meer
Onveilige situatie Floralaan en Mortsel Dorp
Onlangs is Mortsel begonnen met een proefproject aan de Floralaan en Mortsel Dorp met borden te plaatsen waarop je tussen bepaalde tijdstippen niet meer doormag. 's Morgens, wanneer het nog donker is 7.30 uur merk je niets van deze borden, deze zijn niet verlicht en worden totaal door de autobestuurders genegeerd. Ook wordt meer en meer het verkeer via de St.Benedictusstraat omgeleid wat onmogelijk begint te worden wanneer je van St.jozef kliniek daarna links de St.Benedictusstraat met de wagen wilt inrijden. Gevaarlijke situatie voor zowel de fietsers als de autobestuurders die daar enorm lang moeten staan wachten. Vroeger had je dit probleem niet . Wij wonen in de Oudebaan aan de Windhoek en mijden zoveel mogelijk het centum met de wagen maar via St.Benedictusstraat wegrijden is al even erg als het centrum. Het stadsbestuur moet maar eens zelf daar veelvuldig met de wagen komen. En dan nog die lelijke gekleurde blokken.
Mooi Mortsel dat bestaat niet meer.
lees meer
Achteruitgang voor de fietsers
Door het stukje Floralaan één richting te maken, rijden er nu bijzonder veel auto's via de 'echte' Floralaan naar de Mechelsesteenweg, of via de Christus Koninglaan naar de Molenstraat.
Die wijk van de Floralaan is daar niet op voorzien, en als fietser word je er nu van je sokken gereden door allemaal gefrustreerde autorijders. Dat het daar fietstraten zijn wordt door iedereen genegeerd.
Het punt in de Molenstraat waar de auto's uitkomen is sowieso al een ramp om als fietser af te slaan en over te steken, en is nu nog vele malen erger door de gigantische stroom auto's tijdens de spits.
En die straten zijn 's morgens extra druk voor fietsers voor de Parkschool en andere scholen.
Net zoals andere aanpassingen aan het verkeer in Mortsel de laatste jaren (bijv. lichtenregeling aan Hof Savelkoel wijk), zorgt dit ervoor dat het verkeer zich verplaatst naar andere punten die er niet op voorzien zijn, met de zwakke weggebruikers als slachtoffer.
lees meer
Prins Leopoldlei zwakke weggebruiker
Hebben jullie met deze opstelling rekening gehouden met zwakke weggebruiker in P.Leopoldlei (fietsstraat) en P.Reypenslei (woonerf)? Graag dan ook enkel richting (richting Mechelsesteenweg) of plaatselijk verkeer in deze straten om ao schoolgaande jeugd op die uren veilig te laten fietsen. ondanks de bloembakken is P.Leopoldlei voor de sluiprijder een autostrade met aangepast rijgedrag (lees: duw de fietser van de weg) .
lees meer
Veiligheid voor fietsers veel beter zo
Waarom laten we toe dat doorgaand verkeer onze woonwijken doorkruisen op weg naar activiteiten buiten onze stad? In steden worden wijken verkeersarm/ vrij gemaakt. Hebben gemeenten en dorpen daar geen recht op? Ik ben heel opgelucht met deze knip: overstekende fietsers van en naar de scholen op de Mechelsesteenweg lopen nu toch iets minder het risico om door een gejaagde pendelaar van de weg te worden gereden. Woonwijken zijn er voor de bewoners en de zwakke weggebruikers. Dus ook de Prins Leopoldlei. Er mag van mij nog explicieter voor de bewoners worden gekozen.
lees meer
onlogische wijzigingen aan het verkeer.
Mortsel is al zo moeilijk te bereiken met de wagen, hoe meer de straten worden afgesloten of eenrichtingsverkeer wordt hoe erger het is. Ik zit elke dag in een verschrikkelijke lange fille vanaf Mortsel gevaert tot en met aan de grens van Mortsel en Edegem! Mortsel is gewoon een ramp met de wagen !!!!!!!!! VERSCHRIKKELIJK
lees meer