Men parkeert auto's en bestelwagens aan beide kanten, tot op de hoeken aan het uiterste eind van de Fredericusstraat tussen Mayerlei en Kaphaanlei. Dit verhindert het zicht als fietser naar het kruispunt toe, men moet naar 3 verschillende richtingen kijken. Het is een enkelrichtingstraat, tenzij voor fietsers, die vanwege de beperkte breedte moeten uitwijken, tussen geparkeerde auto's, voor de gehaaste automobilist die deze straat als sluipweg vanuit de Mechelsesteenweg gebruikt om (letterlijk ) snel naar de Liersesteenweg richting Boechout wil rijden. Om dan op het einde van de straat uiteindelijk stil te staan in een file voor het kruispunt met de verkeerslichten van de Kaphaanlei, ter hoogte van de slagerij op de hoek. Dan geraak je als fietser nauwelijks tussen de auto's door, zonder een veilig overzicht op de auto's die van links komen aanrijden. Een alternatief is het beperken van een in -en- uitgang van de wijk tussen Mechelse -en- Liersesteenweg.
Men parkeert auto's en bestelwagens aan beide kanten, tot op de hoeken aan het uiterste eind van de Fredericusstraat tussen Mayerlei en Kaphaanlei. Dit verhindert het zicht als fietser naar het kruispunt toe, men moet naar 3 verschillende richtingen kijken. Het is een enkelrichtingstraat, tenzij voor fietsers, die vanwege de beperkte breedte moeten uitwijken, tussen geparkeerde auto's, voor de gehaaste automobilist die deze straat als sluipweg vanuit de Mechelsesteenweg gebruikt om (letterlijk ) snel naar de Liersesteenweg richting Boechout wil rijden. Om dan op het einde van de straat uiteindelijk stil te staan in een file voor het kruispunt met de verkeerslichten van de Kaphaanlei, ter hoogte van de slagerij op de hoek. Dan geraak je als fietser nauwelijks tussen de auto's door, zonder een veilig overzicht op de auto's die van links komen aanrijden. Een alternatief is het beperken van een in -en- uitgang van de wijk tussen Mechelse -en- Liersesteenweg.