
Knelpunten in kaart
Knelpunten in kaart
Help ons de belangrijkste knelpunten in Mortsel in kaart te brengen.
Deze bijdragen werden reeds ingediend
Knelpunten in kaart
Kruispunt Molenstraat en st Benedictusstraat is zeer gevaarlijk, als ook de route rond de kerk
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
In deze straat is het 's ochtends heel lang aanschuiven met de wagen. Voor fietsers en voetgangers is dit een gevaarlijk kruispunt want auto's kruisen hier en rijden soms erg snel.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Zeer slechte zichtbaarheid van fietsers en auto's uit de Osylei (die voorrang hebben) als je op de Dieseghemlei richting centrum rijdt. Door verhoogd plantvak met boom, reclamezuil ... Ik ben buurtbewoner en heb al meermaals bijna aanrijdingen zien gebeuren op dit kruispunt.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
De fietsstraten / -zone rond de Theofiel Reynlaan zijn/is absoluut dode letter en worden (quasi) niet gerespecteerd, noch gecontrolleerd.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
positief: auto's en fietsverkeer wordt afzonderlijk doorgang en oversteek gegeven. Gevaarlijk punt: alle fietsers hebben op de 4 lichten tegelijkertijd groen licht, dit maakt dat het tussen 7U55en 8U20 en ook vanaf 15U30 tot 16U30 er bijzonder druk, lees gevaarlijk is voor alle weggebruikers die in alle richtingen met hun fiets, e bikes, bakfietsen, fatbakes, het kruispunt overstekene. het is er letterlijk een mierennest en volgens mij zeer gevaarlijk. Zeker tegen de winterperiode, wanneer het gaat regenen, donker is, ... Ik namd contact met onze schepen van Mobiliteit die mee ging observeren hoe druk en lastig het daar is. uit de grond van mijn hart en voor een nog veiliger fietsbeleid, graag bekijken als zijnde een zeer gevaarlijke oversteekplek . Mocht er een agent of opzichter staan om mee te regelen, dat zou al heel positief zijn denk ik alsook misschien borden om mensen te sensibiliseren... of afwisselend de lichten in allle richtingen om beurt en langer groen geven verlicht.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Zebrapad loopt door over fietspad dus voetgangers hebben hier voorrang. Dat is op deze plek ook heel logisch want als je van de tramhalte Gemeenteplein wil oversteken naar de Eggestraat, heb je in dat geval oogcontact gemaakt met de autobestuurder die dan stopt. Maar dan moet je eens proberen om dat stukje fietspad proberen oversteken. Je hebt 2 keuzes: 1) omver gereden worden door snelle fietsers en andere gemotoriseerde tweewielers die nul aanstalten maken om maar even te vertragen. En dit in beide richtingen hoewel je vanaf de Antwerpsestraat nog niet in de richting van de Statielei aan het fietsen mag zijn (dit mag pas vanaf wie uit de Eggestraat komt en naar links fietst). 2) met je voeten en ki deren terug achteruit springen op de rijbaan en hopen dat de gestopte autobestuurder nog niet terug het gaspedaal heeft ingevuld. Oplossingen: zebrapadstrepen herschilderen (afgebladderd), spots in het fietspad, haaientanden op de grond voor fietsers, matig uw snelheid bord voor fietsers
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
File jullie spreken altijd over sluipverkeer in wijken maar pak eerst de hoofdwegen eens aan. Gaat geen dag voorbij of het staat stil op de vredebaan richting borsbeek. Leuk is iets anders zelf 30 min in file om thuis te geraken soms.ja ze hebben de lichten veranderd, goede oplossing soms, er rijden meer auto rechtdoor dan naar links, waarom die kosten doen.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Liersesteenweg altijd files, Fietsen die zich niet aan de regels houden op de fietspaden kris kras rijden. Je kan nog niet veilig oversteken als je de deur uit komt. Zelf Fietsen in mortsel is niet veilig
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
30 km/u zone, waar men naar hartelust sneller kan rijden, daar géén snelheids remmers. Parkeeroverlast tijdens Bar Brial seizoenen.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Verkeerslicht afslag richting Vredebaan laat met de nieuwe lichtenregeling maar 4 auto's door, waardoor de voorsorteerstrook (voor Al Basha) telkens opnieuw verzadigd geraakt en de doorstroom op de Antwerpsestraat richting Berchem doet blokkeren. Met gevolg dat het kruispunt Statielei - Edegemsestraat - Antwerpsestraat volledig vast loopt.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Zeer druk verkeer in een woonstraat. Te snel langsheen de stoep. Gevaarlijk voor kinderen om over te steken. Auto's willen zo snel mogelijk rijden. Zebrapad zicht beperkt
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Case verkeersproblemen kruispunt Eggestraat – Krijgsbaan - Veel automobilisten vermijden kruispunt Antwerpsesteenweg – Krijgsbaan- Zij rijden via Septestraat – G. Gezellelaan – H. Consciencelaan - Eggestraat om toch op de Krijgsbaan te komen- Sinds de aanpassing van de groenfases aan Eggestraat – Krijgsbaan staat de H. Consciencelaan tijdens de spits volledig vast- Verkeer uit de Gezellelaan dat rechtsaf wil naar de Eggestraat richting Krijgsbaan geraakt nauwelijks vooruit- Bewoners van de Dieseghemwijk die van de Dieseghemlei komen moeten linksaf richting kruispunt, maar dat lukt zeer moeilijk (enkel mogelijk als bestuurders je ertussen laten of door assertief te rijden)- Extra frustratie: de meeste omrijders willen uit de Eggestraat linksaf richting Fort, maar blokkeren ook de bewoners (en Lijn bussen) die rechtsaf moeten richting Vredebaan
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Er wordt veel te snel en onvoorzichtig gereden Er wordt frequent fout geparkeerd Hangjongeren op de pleintjes Luidruchtige muziek van blauwe regen tot laat in de nacht Zeer frequent een vieze biergeur in de wijk
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Koeisteert hof dreef is fietsstraat met afgescheiden fietspad. Waar moet je fietsen? Ik zie hier vaak conflicten tussen de weggebruikers omwille van deze onduidelijke verkeerssituatie .
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Verkeer van rechts (doorgaande baan) is slecht zichbaar wegens versmalling weg voor het kruispunt met paaltjes die frequent worden omgereden.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
om zich als fietser hier naar de fietsenstalling aan de overkant van het station te begeven is het gevaarlijk op de drukke fietsostrade te stoppen, af te stappen en de straat over te steken.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Te veel auto- en busverkeer. Sluipverkeer! Bussen zijn vaak leeg... Te snel verkeer.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Fietsers negeren massaal de verkeersborden en verkeersregels. De Liersesteenweg is slechts één van de punten waar fietsers zich van de verkeersborden niets aantrekken . Fieters denken overal onterecht voorrang te hebben op alles en iedereen .
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Als voetganger of fietser wachten naast de tramhalte, om over te steken naar het begin van de Statielei, is echt gevaarlijk. Er is heel weinig plaats. Zeker voor rolstoelgebruikers of buggy's.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Heel veel sluipverkeer door de straat. Soms 115 voertuigen per uur. Ik vermoed dat Waze iedereen door onze straat laat rijden. Vaak is de snelheid ook hoger dan de 30.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Sinds de werken aan de Vredebaan, wordt onze straat nu door sluipverkeer geteisterd. (Blijkbaar worden ze langs hier gestuurd door Waze) Vooral in de richting van de Jozef Hermanslei naar de Antwerpsestraat, tijdens de spitsuren. Bovendien zijn er vele bestuurders die onze snelheidsbeperking van 30km niet respecteren. Zo wordt wonen hier erg onaangenaam. En wie onze straat heeft aangelegd heeft geen rekening gehouden met de veiligheid van de fietsers. Die moeten op een 3-tal punten uitwijken op de rijbaan, voor een groenaanplanting!! Terwijl de auto's gewoon rechtdoor kunnen rijden. Er gebeurden al heel wat valpartijen. Vooral als het donker is, want de stoepranden rond die uitsteeksels/beplanting, zijn niet verlicht! Levensgevaarlijk!
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart