Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Geef jouw mening

Laten weten wat jij vindt van het proefproject.

55
32

Deze meningen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 55 bijdragen
Floralaan
Verschrikkelijk om steeds weer straten af te sluiten en aan te passen en de plotse impact voor andere straten in de buurt. Mensen betalen veel geld voor aankoop woning en plots wordt deze straat druk door een knip, zoals bv deze van de Floralaan. Laat alles AUB zoals het is!
Kurt V.
0 0
lees meer
Fileleed vanuit de Prins Leopoldlei
Dinsdag avond 31 oktober rond 19:00 uur. Pizzaatje gaan eten in Bar Italia… en ja « e un chaos organisato… » Een tiental auto’s staan aan te schuiven om op het stadsplein te geraken. De lus van het stadsplein van de Statielei tot aan de lichten van de Sint Benedictusstraat is een lange file. Auto’s die het plein willen oversteken blokkeren het doorgaand verkeer richting Lier… Blijkbaar zijn de automobilisten binnen de twee weken geconditioneerd? De knip is tijdens de vakantie open … Maar iedereen heeft er het raden naar. Ook buurtbewoners., niet? En o ja de Prins Leopoldlei is een fietsstraat, geen filestraat., nooit geweest, nu niet, nooit! (Niet zeker of het filmpje wordt opgeladen)
Arnaud D.
0 1
lees meer
Veiligheid voor fietsers veel beter zo
Waarom laten we toe dat doorgaand verkeer onze woonwijken doorkruisen op weg naar activiteiten buiten onze stad? In steden worden wijken verkeersarm/ vrij gemaakt. Hebben gemeenten en dorpen daar geen recht op? Ik ben heel opgelucht met deze knip: overstekende fietsers van en naar de scholen op de Mechelsesteenweg lopen nu toch iets minder het risico om door een gejaagde pendelaar van de weg te worden gereden. Woonwijken zijn er voor de bewoners en de zwakke weggebruikers. Dus ook de Prins Leopoldlei. Er mag van mij nog explicieter voor de bewoners worden gekozen.
Nathalie V.
0 1
lees meer
Impact positief
Voorlopig lijkt de maatregel het beoogde doel te bereiken, nl. minder sluipverkeer richting Stadsplein, via de Mortselveldenlaan. Positieve impact op de leefbaarheid voor de bewoners is (voorlopig) aanzienlijk gedurende de tijdstippen dat de maatregel van kracht is. Idem voor de vele fietsers die o.a. de Christus Koninglaan oversteken naar Floralaan/F1 (en het aanstormend autoverkeer niet kunnen zien bij oversteek naar Floralaan). Impact op andere straten lijkt voorlopig mee te vallen (maar dit is nog maar het begin en uiteraard subjectief).
Alexis C.
0 3
lees meer
Afschaffen
In plaats van een verbod kan je beter kijken hoe er meer doorstroom kan zijn vanuit deze as. Vooreerst zijn de lichten hier enorm fout afgesteld, soms staat het licht maar luttele seconden op groen. Dit is om problemen vragen. Schaf ook de fietsers knopjes af, zij moeten ook mee rouleren in het systeem van lichten. Telkens zij op het knopje duwen krijgen ze voorrang op auto’s. Ik ben pro fietsen, maar in verkeer is dit voor problemen vragen. Schaf ook de enkel richting aan Mortsel Dorp af, dit is een weg die nu door vele ook niet genomen kan worden en iedereen wijkt uit naar het Gemeenteplein. En misschien een gouden tip, laat de schepen van verkeer of wie er ook voor verantwoordelijk is eens een ochtendje/avondje tijdens deze uren op verkenning gaan en pak de problematiek in Mortsel deftig aan!
Lynne D.
0 0
lees meer
VOOR
Dit is duidelijk een stap in de goede richting tegen het toenemend sluipverkeer. Verder belangrijke stap om de omgeving daar veiliger te maken voor fietsers. Vaak stond er lange file in de Christus Koninglaan, waardoor het moeilijk en gevaarlijk was om van parking Vismarkt naar de Floralaan te gaan tussen al die auto's.
Ingrid A.
0 1
lees meer
Een schoolvoorbeeld van identitaire particulariteit.
Een hele wijk gijzelen door exponentieel betuttelende maatregelen te treffen die uiteindelijk enkel hinder, frustratie en verkeersonveilige toestanden veroorzaken. Velen kunnen zich niet de luxe permitteren om met de fiets of te voet naar het werk te gaan en dienen, hoe eigenaardig ook, hun woon-werkverkeer met de wagen af te leggen tijdens het spitsuur. Dat je al die buurtbewoners op deze wijze marginaliseert vind ik een stadsbestuur onwaardig en tendentieus. Al 30 jaar woon ik in de Christus Koninglaan, een straat die tijdens de spitsuren effectief wat drukte absorbeert maar waar ik het gevoel heb dat het grotendeel van het doorgaand verkeer zich hoffelijk en verkeersvriendelijk gedraagt. Wat mij betreft blijven al deze automobilisten welkom om de Christus Koninglaan te doorkruisen, een straat toegankelijk voor iedereen zoals trouwens alle straten zouden moeten zijn. Heel de buurt wordt nu verplicht de meest onveilige oversteekplaats van Mortsel te trotseren via de Molenstraat of via de Mortselveldenlaan, om zo de files op de Mechelsesteenweg aan te dikken om dan via de Prins Leopoldstraat terug op de Markt te geraken om dan minstens een half uur later op de krijgsbaan te geraken en bovendien langs 3 oversteekplaatsen voor fietsen te passeren. Onbegrijpelijk!
Baudouin S.
0 1
lees meer
gemiste kans om verkeersveiligheid te verhogen

Ik vernam dat de proefopstelling is afgeblazen, een beslissing die ik vooral betreur voor de zwakke weggebruiker in onze omgeving.

De situatie voor voetgangers en fietsers die de floralaan inrijden tijdens de spits (veel leerlingen van de scholen op de Mechelsesteenweg) is hachelijk thv het stadplein, zeker als er een onafgebroken stroom bestuurders hen de pas afsnijden.

Achter 2 glasbakken en een pakjesautomaat van Bpost mogen de fietsers zich positioneren om zich zichtbaar te maken om over te steken. Onmogelijk dus.

Enige oplossing, kamikaze oversteken, met auto's die je belagen van links en rechts.

Sorry Mortsel, als hier een fietser/ voetganger wordt aangereden is het door jullie schuldig verzuim om dit knelpunt aan te pakken. Hier had tijdens dit proefproject alvast werk van kunnen gemaakt zijn.

Nathalie V.
0 0
lees meer
Schandalig
Totaal absurd : verlegt gewoon probleem naar Molenstraat en St Benedictusstraat of Prins Leopoldlei. Dit is GEEN oplossing ! Vanuit Oudebaan via Molenstraat is levensgevaarlijk met al de fietsende scholieren van Atheneum. Om via de Prins Leopoldlei te proberen moet je eerst lang in de file staan. Goe bezig verantwoordelijke idioten bestuur Mortsel.
Vera Z.
0 1
lees meer
Hinder spreiden en ongelukken vermijden
Het is onbegrijpelijk dat door deze ingreep meer bewoners dan voorheen hinder zullen ondervinden van de maatregel. Het verkeer wordt op deze manier juist geleid langs straten met meer inwoners t.o.v. de Christus Koninglaan , die al heel wat meer verkeer moeten slikken na de knip in de Kerkstraat. Op deze manier worden net meer auto's richting het kruispunt van Morstel Dorp, en langs 3 andere potentieel gevaarlijke kruispunten met voorrang van rechts geleid door het ontbreken van effectieve snelheidsbeperkende maatregelen in de Sint-benedictusstraat. Daarnaast staan er in de nabije toekomst nog 2 grote bouwwerven gepland in deze straat. Ten slotte: Cambio gebruikers dienen nu vanaf de standplaats Christus-Koning helemaal om te rijden richting stadsplein.
Christophe V.
0 1
lees meer
Uren onaangepast
Over het principe zou ik kunnen instemmen MAAR waarom zo'n uurrooster.... Waarom geen eenvormige regels met Edegem ???? 7h30 - 9h en 15h - 18h Het is meer dan voldoende om het sluipverkeer te verminderen en de scholieren te vrijwaren. Een andere probleem is de toegankelijkheid van het station Mortsel Oude God ! Nb : gisteren proefproject kerkstraat , om 10h10 was het bord nog niet veranderd !!!
Michel B.
0 0
lees meer
Zwarte dag
Honderden bewoners van de Floralaan, Tommeltlaan, Mortselveldenlaan, Oudebaan en Mechelse steenweg kunnen hun eigen wijk niet meer verlaten ’s morgens en ’s avonds. De stad zegt dat de aanleiding van de knip het “sluipverkeer” is. Daarbij deze vragen/opmerkingen: • Er zijn geen recente metingen, enkel die van ca. 2 jaar gleden. • Hoeveel verkeer in een straat is “te veel”? Hangt dit af van wie er in de straat woont? Van wie er klaagt? Een “knip” invoeren vermindert het verkeer in de buurt niet, het verlegt het. • Hoe weten we of het om verkeer van binnen of van buiten de wijk gaat? Er wonen honderden mensen in de betroffen wijk. • Als dit verkeer een probleem is in de voornoemde straten, waarom is het dan geen probleem in de straten die dit verkeer opvangen na de knip (Prins Leopoldlei, Molenstraat, Sint-Benedictusstraat)? • Hangt de invoering van een “knip” af van hoe veel mensen er klachten formuleren? Hoe weet de stad hoe alle bewoners er over denken, als er geen reële bevraging of enquête wordt gehouden? Een “proefproject” invoeren (met dure dynamische borden) zonder persoonlijke bevraging, plaatst de bewoners voor een voldongen feit dat moeilijk terug te draaien is. Het probleem van de file (op relatief korte momenten ’s morgens en ’s avonds, op de plaats van de knip) wordt niet veroorzaakt door te veel verkeer in de wijk, maar door de slechte doorstroming aan de fietssnelweg op het stadsplein. Het buurtcomité van de Floralaan wil de knip weg!
Wilfried W.
0 2
lees meer
Voorstander van de knip in het korte stukje van de Floralaan
Eindelijk worden er inspanningen gedaan om het sluipverkeer tijdens de spitsuren in de Mortselveldenlaan en de Christus Koninglaan te verminderen. Spijtig dat 50% van de automobilisten momenteel alle regels aan hun laars lappen en tijdens de spitsuren door onze FIETSSTRAAT blijven snorren zonder rekening te houden met de verkeersborden (maximum snelheid en enkelrichting tijdens ochtend- en avondspits).
Geert P.
0 1
lees meer
Creatie van onduidelijkheid en verschuiving van het probleem
Dynamische verkeersborden zijn vaak naargelang de lichtinval onduidelijk te zien. Bovendien kent niet iedereen de tijdstippen dat de borden in werking zijn en dit geeft dan aanleiding tot zoekende en gefrustreerde chauffeurs die op die manier mogelijks de zwakke weggebruikers in gevaar brengen. Bovendien ben ik ook van mening dat eventueel sluipverkeer gewoon verplaatst wordt.
Gert L.
0 0
lees meer
TEGEN. Los het op thv Krijgsbaan.
Zeer verwarrend. Woon in de Lusthovenlaan en heb al 3x rechtsomkeer gemaakt omdat er niet onder staat van hoe laat tot hoe laat geldig is. Laat het Morstel uitgaande verkeer thv Krijgsbaan richting Antwerpen gewoon iets langer groen krijgen zodat het kruispunt met liersesteenweg niet steeds geblokkeerd wordt! Dit is volgens mij de reden van het sluipverkeer. Je kan niet blijven knippen of 1 richting maken. Het is een ramp om in Morstel te wonen en richting Wijnegem weg te moeten.
Jan W.
0 1
lees meer
Heeft geen zin, het "probleem" blijft en zadeld omgeving op met nog meer sluikverkeer.
Er is nog steeds file aan de fietstunnel en er is meer verkeer dat via Mortseldorp of P. Leopoldlei rijdt. De fietsoversteekplaats in de Molenstraat heeft nu terug meer verkeer te verwerken en wordt daar gevaarlijker. Indien er niets gedaan wordt om een betere doorstroming te krijgen op de doorganswegen lost zo'n ingreep niets op. Het dynamische bord is trouwens vlak voor andere verkeersborden geplaatst, zodat deze niet voldoende zichtbaar zijn voor het verkeer. Het zorgt dat ik 3 keer langer in mijn wijk moet rondrijden als ik deze richting uit moet (boodschappen, familiebezoek etc.). Omdat de politiek alles heeft vastgezet heeft de automobilist geen andere keuze dan sluikwegen te gebruiken. Trouwens, het grootste deel daarvan is onderweg voor te gaan werken om deze maatschappij te laten draaien, zij betalen via belastingen onze welstand en jullie gaan deze dan belemmeren...
Erik D.
0 1
lees meer
Welke achterlijke verzint dit?
Wie zijn idee was dit? Wie bedenkt zo'n dom plan? Op het einde van de straat verpolicht terug draaien, pech, de straat is gesloten! Een uurtje geleden niet, maar nu wel! Nu krijg je dus nog een extra conflict van mensen die eerst het fietspad van de christuskoninglaan moeten oversteken, vervolgens op het meest domme idee van 2023 botsen, hun weg zoeken naar de oudebaan om daar terug het fietspad over te steken en op de molenlei te komen. Hoe lang gaat het duren voor er een accident gaat gebeuren door deze achterlijke ambtenarij?
Kaas V.
0 1
lees meer
Een pleister, op een pleister, op een pleister, op een zelfgemaakte wonde.
Dit is het gevolg van jarenlang volgehouden slecht, ondoordacht en ongeïnspireerd beleid. Alles is begonnen onder de ploeg van Pira, die het Gewest geen strobreed in de weg heeft gelegd bij de heraanleg van Mortsel. Als men er toen voor had gekozen om de Statielei autovrij te maken, de auto’s te dwingen richting de hoofdwegen (Mechelse Steenweg en de R11) en de verbindingsweg aan het vliegveld erdoor had geduwd, had er nog slechts 1 conflictpunt overgebleven aan de Afgebroken Brug, en dat valt beter te sturen. Nu staat men voor voldongen feiten die men op de meest naïeve manier tracht op te lossen. Een knipje hier, een enkelrichting daar, wat gerommel in de marge. Uiteraard mag dat niet verbazen als je stemmendronken politici hebt die duidelijk geen kaas hebben gegeten van hun bevoegdheden, nochtans gesteund door een dure ploeg van A-profiel ambtenaren, en nog duurdere consultants. Hat was haast lachwekkend om te zien hoe de burgemeester in de bosjes dit meesterwerk van onkunde stond te begapen terwijl iedereen vrolijk zijn nieuwe bord aan het negeren was. Enkele dagen verder is dit trouwens nog steeds het geval. De mensen uit de wijk die naar hun werk willen, volgen braaf de weg in de verkeerde richting. Het doorgaand verkeer daarentegen botst, zich van geen kwaad bewust (ACHTER EEN BOCHT,) op een bord C1 en kan geen kant meer op. Draaien is daar zo goed als onmogelijk met als gevolg dat ze gewoon het plein oprijden. Wat een verassing. Next : St Benedictustraat. Proficiat.
Christophe V.
0 0
lees meer
Nog steeds dramatisch
Plein vol auto's, prins leopoldlei vol , statielei vol en Grotenhof ook.
Joke D.
0 0
lees meer
Innovatieve oplossing
De borden zijn een innovatieve oplossing voor het sluipverkeer in de Mortselveldenlaan en de Christus Koninglaan. De straten slikken tijdens de spitsuren enorm veel verkeer, waardoor er vanaf 16u tot 19u een ophoping van auto's ontstaat die een file veroorzaken. De straten zijn niet gemaakt voor deze hoeveelheid auto's en dit creëert dus file. Ondanks de borden nog zeker niet door iedereen gevolgd worden, is het verschil zichtbaar. Het sluipverkeer in de Christus Koninglaan en de Mortselveldenlaan is sterk gereduceerd en er is zo goed als geen file meer. De borden hebben dus echt wel hun werking. Waarom ik een voorstander ben van deze borden, is omdat ze juist dynamisch zijn. Zo kan iedereen het stadscentrum in het weekend vlot bereiken. Deze borden beperken het sluipverkeer tijdens de spitsuren in de week en dit is waar ze bedoeld voor waren. Een extra voordeel dat deze borden daarbovenop bieden, is dat deze borden het veel veiliger maken voor de fietser om over te steken naar de Floralaan en omgekeerd. Ervoor was het eigenlijk telkens gevaarlijk om over te steken. Nu is het oversteken veel vlotter en veiliger. De dynamische borden (vooral die van Christus Koninglaan naar het stadcentrum, aangezien het meeste sluipverkeer in deze richting rijdt) zijn voor mij een blijver door de hierboven opgesomde redenen. Een Innovatieve oplossing voor een aanslepend probleem. Een enige opmerking die ik wel heb, is dat niet iedereen er zich aan houdt. Dit zou nog beter kunnen.
Ian W.
0 1
lees meer
Waar eindigt dit?
De Stad Mortsel sluit zijn bewoners almaar meer op in de eigen wijk. Met deze nieuwe knip wordt het verkeer richting Fortstraat (en Borsbeek, waar ik enkele malen per week moet zijn) en Liersesteenweg nu naar de Molenstraat/Sint-Benedictusstraat of de Prins Leopoldlei geduwd. Tot ook daar de bewoners weer zullen protesteren en ook daar verkeer onmogelijk wordt gemaakt? Op de duur kan je als Mortselaar die voor sommige verplaatsingen tijdens de 'geknipte' uren de auto wel moet gebruiken, geen kant meer op. Haal die rare en verwarrende "proefopstellingen", die ook nergens aangekondigd worden, tot je er vlak voor staat, en die uiteindelijk toch altijd definitief worden, weer weg. Spreid het verkeer, zo spreid je ook de overlast.
Patricia D.
0 1
lees meer
TEGEN
Ja, er is meer en meer sluipverkeer. Daar zijn 2 oorzaken voor: 1) Ja, er zijn nog een aantal mensen die de wagen nemen terwijl ze voor een alternatief zouden kunnen kiezen. En toch...die alternatieven...daar is ook nog werk aan (bvb. de vele afgeschafte treinen). 2) Iedereen zoekt wanhopig een oplossing om toch op zijn werk te geraken. En ja, daar hoort de zoektocht naar "alternatieve wegen" bij. Ik ben oprecht geïnteresseerd in het onderwerp maar heb hier te weinig kennis over: is een verspreiding van het verkeer, niet beter dan het verkeer allemaal in 1 richting duwen? De meningen zijn op dit forum alvast duidelijk en unaniem: ik zie geen voorstanders. Dus graag deze "proefopstelling" van de Floralaan niet eindigen met een verklaring die klinkt als die van de Kerkstraat toen "de mening waren verdeeld, dus we kozen voor een compromis". De meningen zijn duidelijk. Ik vind het wel interessant dat Mortsel "experimenteert" voor het zoeken naar een oplossing. Beter proberen, dan niets doen. Dank daarvoor.
Charlotte M.
0 2
lees meer
Rotzooi.
Een maatregel voor eliten van de christus koninglaan en mortselveldenlaan. Tellen de bewoners van de andere straten die nu meer verkeer krijgen niet. WEG DIE ROMMEL.
Pierre V.
0 0
lees meer
Lapmiddel, beperkte impact en slechte bewegwijzering
Deze ‘tijdelijke’ ingreep was blijkbaar nodig voor bewoners Mortselveldenlaan en mini stukje Christus Koninglaan, als rechtstreeks gevolg van de andere ‘tijdelijke’ ingreep Kerkstraat. De voordelen voor deze beperkte groep bewoners wegen echter niet op tegen de nadelen van andere wijkbewoners en of doorgaand verkeer. Grootste (en snelste!) verkeersstroom is echter vanuit Fortstraat, rond Stadsplein, door Christus Koninglaan, richting Molenstraat. Stadsbestuur neemt met deze ingreep een ondoordachte beslissing en verlegt zo verkeersdruk steeds naar andere wijken, straten. Een nieuw verkeersbord geeft geen weekend of verlofdagen aan wanneer deze regel wel of niet in voege is: Steve D’Hulster neem uw verantwoordelijkheid en zorg voor duidelijke communicatie! Stad Mortsel: schaf die tijdelijke enkelrichting Kerkstraat én Floralaan gewoon af en werk aan een globaler plan voor een vlotte doorstroming in Mortsel, hier werd in het verleden meermaals een studie en geld aan besteed - stop met die halfslachtige oplossingen die meer frustratie dan efficiëntie opleveren! De wijk ten zuiden van Stadsplein wordt enorm geplaagd door sluipverkeer - een drastische, extreme oplossing om deze wijk volledig van verkeer te ontdoen: creëer een leefbaar plein met nog meer horeca- en gemeenschapsfuncties en veilige fietsostrade (die bocht Vismarkt is echt levensgevaarlijk!), en maak dit plein VOLLEDIG autovrij (extreem, maar biedt wel vele mogelijkheden naar stadsontwikkeling en leefbaarheid!)
Donnie M.
0 1
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 55 bijdragen