Bezoekers van Fort IV, de zomerbar, het centrum vinden meer en meer de weg naar deze woonwijk. De leefbaarheid van onze woonwijk komt hierdoor onder druk te staan door toenemende parkeerdrukte van niet bewoners. Eigen bewoners hebben amper de mogelijkheid om op reguliere parkeerplaatsen te staan. Bij evenementen is het enorm druk en rijden de auto's sneller dan de toegestane limiet van 30 km/h. De drukte in onze woonwijk is in sterk contrast met de lage bezetting van de publieke parking stadsplein (+- 500m verder).
Hieronder enkele voorstellen die onmiddellijk een positieve impact hebben op de leefbaarheid van de buurt.
Behoud rustig karakter woonwijk = invoer plaatselijk verkeer.
Meer gebruik openbare parkings = plaatsen duidelijke toeleidingsborden naar deze parkings + stimulans gebruik parking (bvb. korting op parkeerticket bij bezoek aan evenement)
Parkeerlogistiek: bij evenementen inzetten van stewards en straten afsluiten met hek of nadar.
Bezoekers van Fort IV, de zomerbar, het centrum vinden meer en meer de weg naar deze woonwijk. De leefbaarheid van onze woonwijk komt hierdoor onder druk te staan door toenemende parkeerdrukte van niet bewoners. Eigen bewoners hebben amper de mogelijkheid om op reguliere parkeerplaatsen te staan. Bij evenementen is het enorm druk en rijden de auto's sneller dan de toegestane limiet van 30 km/h. De drukte in onze woonwijk is in sterk contrast met de lage bezetting van de publieke parking stadsplein (+- 500m verder).
Hieronder enkele voorstellen die onmiddellijk een positieve impact hebben op de leefbaarheid van de buurt.
Behoud rustig karakter woonwijk = invoer plaatselijk verkeer.
Meer gebruik openbare parkings = plaatsen duidelijke toeleidingsborden naar deze parkings + stimulans gebruik parking (bvb. korting op parkeerticket bij bezoek aan evenement)
Parkeerlogistiek: bij evenementen inzetten van stewards en straten afsluiten met hek of nadar.