
Knelpunten in kaart
Knelpunten in kaart
Help ons de belangrijkste knelpunten in Mortsel in kaart te brengen.
Deze bijdragen werden reeds ingediend
Knelpunten in kaart
"Gewijzigde verkeerssituatie" (het feit dat je met de wagen de Eggestraat niet meer langs de Lindenlei mag uitrijden) 1) dat bord zegt niets aan iemand die daar niet woont en enkel 1× per week AWDM of andere zaken in de Eggestraat bezoekt 2) wordt ook gewoon volledig genegeerd door bestuurders 3) te meer omdat dat verbodsbord pas op dat kruispunt staat. Dan staan ze al met hun snuit in de Lindenlei en rijden ze niet meer achteruit. Als men daar geen uitrit wil moet er een duidelijke verboden af te draaien naar links en naar rechts borden staan bij de parkeerplaatsen aan weerszijden van de Eggestraat en bij de uitrit van het notariskantoor verboden naar rechts af te draaien. Kortom: elke dag drukke situaties met fietsers, voetgangers en auto´s in beide richtingen op dat kruispuntje, waar dan ook nog eens het druk verkeer van de Lindenlei kruist. Realisatie "Gewijzigde verkeerssituatie" moi gepresenteerd op de gemeenteraad maar in de praktijk niet veel van te merken.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Gevaarlijk, onoverzichtelijk en beperkte zichtbaarheid. Brug Groenstraat -Wouwstraat, evenals Groenstraat- Jordaenslei Grote bussen in dubbele richting, veel verkeer, te snel verkeer, dit gemengd verkeer maakt het voor kwetsbare weggebruikers gevaarlijk.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Aantal voertuigen, snelheid waarmee voertuigen een onoverzichtelijk kruispunt nemen, inrichting van het kruispunt
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Altijd file op deze plek, laat de verkeerslichten richting antwerpen thv al basha veel langer groen. Idem voor de verkeerslichten thv rai sushi wok richting het stadhuis
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Teveel verkeer. De afslag komende van Liersesteenweg naar Mayerlei is zeer smal waardoor de wagens op het fietspad moeten rijden wegens de lange files in de Mayerlei aan de lichten. Wagens rijden ook veel te snel ondanks snelheidslimiet van 30km/u, hierdoor gebruiken bestuurders heel veel het fietspad als uitvluchtstrook.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Gevaarlijke oversteek voor fietsers. De wagens die de drabstraat willen in rijden komende van de statielei. Moeten wachten tot het verkeer van uit lier rood heeft. Ondertussen krijgen de fietser al groen om over te steken. Dit creëert vaak gevaarlijke situaties.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
In de Fortstraat bijna dagelijks vrachtwagens van +3.5t die normale doorstroming ophouden (en niet om te laden of te lossen). De laatste weken zelfs 2 trucks met oplegger).
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Liersewteenweg in beide richtingen , dag en nacht vrachtwagens , met gevolg dat wij Hof savelkoul 5 , soms ons keukengerei horen trillen in de kast .. Ook smorgens en savonds tijdens de spits ellenlange file in beide richtingen
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Fietspad op de Liersesteenweg (kant Fort) van aan Oude God tot Drabstraat is onveilig owv te smal voor dubbele rijrichting in combinatie met het aantal toenemende steps, speedpedelecs en brommers die te snel rijden. Ook het voetpad is te smal zeker daar waar de elektriciteitskast staat, moeten voetgangers op fietspad komen.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Fietsers rijden hier over de voetpaden in plaats van de rijbaan te gebruiken terwijl het een fietsstraat is Hof Savelkoul. Gevaarlijk gedrag van de fietsers, zeker personen met de bakfiets
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
De Lijnbussen en ander doorgaand sluipverkeer negeren dit kruispunt en rijden tegen hoge snelheid door de straat. Wat zeer gevaarlijk is gezien er hier 3 scholen in de wijk zijn + fietsstraat + veel jonge gezinnen hier woonachtig zijn. De Lijn negeert ook de 30km/uur regel, trekt net harder op en geeft fietsers geen voorrang. Een vluchtheuvel op dit kruispunt zou al een remming kunnen geven. En lijkt ons een hapbare en kleine ingreep voor meer veiligheid.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Onduidelijk verkeersignalisatie voor auto's en bussen dat ze in de Osylei en Dieseghemlei in een fietsstraat rijden. Fietsers worden voorbij gestoken.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Veel (vnl. jonge) fietsers steken hier de Christus Koninglaan over om de Floralaan te bereiken zonder enig zicht te hebben op aankomend (vaak te snel) autoverkeer richting Stadsplein. Bij file (wat helaas vaak voorkomt), chaotisch/gevaarlijk.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Uitstoom naar Krijgsbaan richting Borsbeek. Te weinig auto's kunnen door (te snel rood licht en daardoor filevorming tot ver in H. Consciencelaan en blokkering van zebrapad, fietspad en kruispunt. Moto's (en zelfs een enkele auto) gaan soms spookrijden om richting wijk Diesegem te gaan of zelfs gewoon iedereen voorbij te steken. De instroom in de wijk is eigenlijk geen probleem. De oplossing ligt dus tot het beperken van het sluipverkeer komende van Berchem en Gevaert naar de straat en/of langer groen geven aan lichten richting Borsbeek. Aan de voorsorteerstrook naar rechts, richting Wilrijk, staan amper auto's, want de meesten gaan naar Borsbeek. Het eenrichtingsverkeer op sommige straten in de wijk is heel positief, zeker behouden!
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Teveel snelle bestuurders die de straat als sluipweg gebruiken tussen de Jozef Hermanslei en de Antwerpsestraat en het zeer gevaarlijk maken voor de fietsgebruikers en voetgangers.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
om zich als fietser hier naar de fietsenstalling aan de overkant van het station te begeven is het gevaarlijk op de drukke fietsostrade te stoppen, af te stappen en de straat over te steken.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Te snel verkeer op St Benedictusstraat Onvoldoende zicht wanneer verkeer snel nadert.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Heel veel sluipverkeer door de straat. Soms 115 voertuigen per uur. Ik vermoed dat Waze iedereen door onze straat laat rijden. Vaak is de snelheid ook hoger dan de 30.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Een vervelend kruispunt, geen plaats voor fietsers. Voor kinderen of minder mobiele mensen nog echt gevaarlijk, ondanks de recente verbetering.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart