Ontdek alle bijdragen
Knelpunten in kaart
Deze straat nodigt uit om sneller te rijden dan wettelijk mag. In het deel tussen rond punt en spoor is er een snelheidsbeperking van 50km/u. De omliggende zones zijn beperkt tot 30km/u. Waarom wordt dit deel niet meegenomen in zone 30, eventueel met snelheidsbeperkers? Deze straat staat vaak vol met stilstaand verkeer waardoor er vaak een penetrerende lucht hangt van uitlaatgassen. Doorgaand verkeer dient dringend geregeld te worden met de mogelijk geplande tunnel onder het spoor. Dat zou al héél wat oplossen.
Log in om te stemmenErvaar jij deze verkeerssituaties ook als knelpunt?
Sluipverkeer in de Minervastraat
Het sluipverkeer in de Minervastraat is een gekend knelpunt bij lokaal bestuur Mortsel.
Ervaar jij dat ook zo? Geef het dan zeker een like door op het hartje te klikken!
Knelpunten in kaart
Fietspad ontbreekt in achterste deel vd straat. Nochtans heel veel fietsers hier die nr de fietsostrade gaan. Zone 30 wordt totaal niet gerespecteerd.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
In de straat wordt vaak veel te snel gereden. Ik denk dat het dan vooral gaat om sluikverkeer wanneer er files zijn op de Vredebaan, Jozef Hermanslei en Antwerpsestraat. Ook de fietspaden zijn niet overal veilig (kleine 'uitsteeksels' die nauwelijks zichtbaar zijn in het donker). Het trottoir aan de oneven kant ligt er op een aantal plaatsen slecht bij, moeilijk voor oudere mensen.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Gevaarlijke oversteekplaats voor fietsers. + Voorrang van rechts voor auto's wordt in de hele Molenlei genegeerd.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Te snel verkeer in ridder van ranstlei (zone 30), rijden er vaak min. 50. Huizen daveren hiervan. Zowel overdag als 's nachts. (+Mensen die voor garagepoorten geparkeerd staan en/of verbodsborden niet respecteren.) Graag snelheidsremmende verkeersdrempels, en/of flitspaal.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Fietspaden worden in tweerichtingen gebruikt en er is geen handhaving. Zorgt voor frustratie bij andere fietsers en voetgangers.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Geen goede doorstroming van het verkeer. Het is hier echt erger geworden sinds de heraanleg van het kruispunt van de steenweg met de krijgsbaan. Lichten beter afstellen?
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Veel meer sluipverkeer, vooral in de Ridder Van Ranstlei. En vaak ook tegen relatief hoge snelheid.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Waanzinnig veel verkeer tijdens spitsuren. (+80%!) Sinds het aanpassen lichten Jozef Hermanslei/Antwerpsestraat. 30 wordt hier nauwelijks gereden. 60, 70 daarentegen.... Onze buurt kent een leuke en goede verjonging door de vele jonge gezinnen met kindjes. Het is niet de vraag óf er een aanrijding komt maar wie er slachtoffer zal zijn, en met welke gevolgen. Snel aktie AUB!
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Heel veel sluipverkeer en vrachtwagens zowel vanuit Edegem/ Kontich/ Hove via de Van Dijckstraat, vanuit Boechout/Hove/Lint/Edegem via de Boechoutlei, vanuit Boechout/Lier via Liersesteenweg en Kaphaanlei. Dit alles om stuk Liersesteenweg te skippen. En zich aan de maximum snelheid van 30 in de ganse wijk houden is ook al heel moeilijk. Met als gevolg door te hoge snelheid en het kruisen van een tegenligger vliegen ze maar op het fietspad om tegenligger te passeren. Een veiligere en snellere doorstroming op de Liersesteenweg zou hier al heel veel aan helpen. En bijkomend hoe moeilijk kan het zijn om alle kruispunten volledig conflictvrij te maken. Onder ander vierkant groen voor voetgangers en fietser zou al een stap in de goede richting zijn. Maar dit schijnt heel moeilijk te zijn in België, ze vliegen naar de maan maar lichten aanpassen is iets heel moeilijk zo lijkt het wel. En nee het kruispunt met de Drabstraat is ook niet conflictvrij !
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Uitstoom naar Krijgsbaan richting Borsbeek. Te weinig auto's kunnen door (te snel rood licht en daardoor filevorming tot ver in H. Consciencelaan en blokkering van zebrapad, fietspad en kruispunt. Moto's (en zelfs een enkele auto) gaan soms spookrijden om richting wijk Diesegem te gaan of zelfs gewoon iedereen voorbij te steken. De instroom in de wijk is eigenlijk geen probleem. De oplossing ligt dus tot het beperken van het sluipverkeer komende van Berchem en Gevaert naar de straat en/of langer groen geven aan lichten richting Borsbeek. Aan de voorsorteerstrook naar rechts, richting Wilrijk, staan amper auto's, want de meesten gaan naar Borsbeek. Het eenrichtingsverkeer op sommige straten in de wijk is heel positief, zeker behouden!
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Auto's houden zich niet aan 30km/u. Zeer geregeld fietsers op het trottoir. Dit zijn dikwijls bewoners van de appartementen in de straat die meestal uit de richting van de Fruithoflaan of de Lode Vissenaekenstraat komen en de 'omweg' via de fietsostrade niet willen maken. Maar ook fietsers die de juiste weg niet vinden om vanuit de Fruithoflaan rechts af te slaan naar de fietsostrade omdat je dan eerst even naar links moet om de oversteekplaats te nemen.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Sluipverkeer, gevaarlijke situaties door en met fietsers, foutparkeerders door te weinig plaats, wat woonerf zou moeten zijn is een gevaarlijke sluipweg. Beter een gewone straat waar enkel bewoners en fietsers mogen circuleren
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Als een straat een fietsstraat is, waar je als auto slechts 30 mag rijden en niet voorbijsteken, waarom dan geen verkeersremmers en (groene) versmallingen plaatsen in plaats van een brede rechte baan te houden dat elke wagen als raceparkours ziet? Zone 30 moet gecontroleerd en gehandhaafd worden, maar als dat niet kan dan is er ook toch de optie om (veel) sneller rijden onmogelijk te maken?
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart