Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Leefbare wijken 

Mortsel wil inzetten op leefbare en verkeersveilige wijken. In een leefbare en verkeersveilige wijk kunnen we ons vlot bewegen en is er ruimte voor verschillende manieren van bewegen en zijn.  

Geef hier ook jouw input

500
2

Deze bijdragen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 500 bijdragen

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
De straat waar we wonen is te druk, de Sint Benedictusstraat. Er rijden dagelijks veel auto's en vrachtwagens voorbij, en bovendien rijden er nu ook nog eens bouwvakkers en zwaar materieel rond (zelfs 's avonds laat). Het is soms moeilijk om uit de auto te stappen of even te stoppen, bijvoorbeeld om de boodschappen uit te pakken. De snelheid van de auto's is duizelingwekkend.
Magdalena K.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Wij wonen in de kretenburgstraat te Mortsel...1 van de drukste en slechtste straten van Mortsel...heel veel geparkeerde auto's, veel verkeer dat vaak moeilijk kan passeren..vaak staan er auto's in tegenovergestelde richting tegenover elkaar...ook veel jonge schoolgaande fietsers passeren elke dag zonder fietspad...een 1 richtingsstraat van maken !!!!!
Frank A.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Mortselveldenlaan is een fiets- en een autosluipstraat, dit is niet veilig voor de fietser
Katrien C.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
In onze straat wordt echt gemakkelijk te snel gereden. Ze kunnen immers na al het gekronkel door de woonwijken van Mortsel, eindelijk eens optrekken en doorrijden. Dat optrekken en snel rijden zorgt ook voor veel lawaai. We hebben al geluidswerend glas laten plaatsen. Dus graag oplossingen die niét méér lawaai veroorzaken, zoals verkeersdrempels bijv.
Lut I.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Op spits/piekuren enorme file in de jozef hermanslei. Het verkeerslicht richting grote steenweg is zeer traag en kort waardoor weinig auto’s door kunnen op korte tijd. Lastig voor mensen die niet die kant op moeten en toch lang vastzitten hierdoor.
Roxane C.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
zone 30 maken van heel de straat. Dit zal de hoeveelheid auto's die de straat gebruiken, doen dalen
Johan B.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Kruispunt statielei/Floralaan/stadsplein conflictvrij kruispunt. Afslag Mechelsesteenweg naar Prins Leopoldlei zichtbaarder maken met verkeersspiegel
L M.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
De Wolschaerderveldenstraat
Linda D.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Er wordt in Mortsel al zoveel gedaan om auto’s stil te laten staan. Dat is pas vervuilend dat iedereen in de file staat. Zorg voor een goede door stroom, stop met die fietsstraten. Leer iedereen weer hoe de verkeersregels werken.
A M.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Er wordt gewerkt aan het kruispunt Antwerpsestraat - Vredebaan. Dus hopelijk is het probleem daarmee verholpen.
Patrick F.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Tommeltlaan is nu Max 20 km/uur maar auto’s vlammen door de straat… Er wonen superveel kinderen in deze straat en sinds het een woonerf is spelen die massaal op straat. Maar de auto’s respecteren de 20km/u niet, dit levert gevaarlijke situaties op
Flore A.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Ik denk dat een betere doorstroming op de hoofdassen het sluipverkeer in wijken zal verminderen. Telkens wanneer er meer obstakels komen wordt er meestal een andere en nog moeilijker route genomen. Ik geloof niet dat mensen hun wagen zullen laten staan. De fiets is ook niet altijd de oplossing, ik fiets graag maar de hoop dat andere fietsers de verkeersregels volgen heb ik al opgegeven.
Ivo C.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Fietsers in tegengestelde richting op het fietspad, vaak tegen hoge snelheid. Er wordt niet tegen opgetreden. Men laat dit oogluikend toe. Lichten zijn compleet fout afgesteld; ik zie voortdurend voetgangers en fietsers door het rood gaan/rijden omdat de wachttijd veel te lang is
I V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
aanbod OV dat onbetrouwbaar is en zomaar kan worden verminderd of geschrapt te donker om 's nachts veilig te fietsen, vooral voor onze jeugd conflictvrije kruispunten zorgen soms voor onverantwoord lange wachttijden waardoor zwakke weggebruikers door het rood gaan en het nog gevaarlijker wordt - graag slimme tussenoplossing!
Iris G.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Het kruispunt aan het Groen Appeltje blijft elke dag gevaarlijk. Ik weet dat er al veel nagedacht is over oplossingen. Het blijft moeilijk…
Cecile V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Betere doorstroming door heel Mortsel, geen ingrepen waar de inwoners van Mortsel door worden getroffen
E V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Sluipverkeer en vrachtverkeer mijden door Kretenburgstraat. Straat enkel richting maken voor een betere doorstroom. Onmogelijk om met 2 auto’s in tegenovergestelde richting te rijden.
Matthias H.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Uiteraard ben ik voor meer leefbaarheid in de wijken, maar we wonen met ons gezin op de Liersesteenweg. We vrezen dat door auto's te weren uit de wijken, de inwoners van drukke straten nu, de dupe zullen zijn. Mogelijks worden we zelf geweerd omdat we niet in een wijk wonen maar op de Liersesteenweg én hebben we nog meer file voor de deur. Gelieve hier rekening mee te houden.
Gertjan O.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Zeker niet, daarvoor dienen de gewestwegen en die moeten een vlottere doorstroming garanderen. Dat lukt niet door op de gewestwegen alles op één baanvak te brengen en door kruispunten conflictvrij te maken. Het probleem wordt immers verlegt naar de woonwijken die overbelast en gevaarlijker worden.
Karel S.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Dat is de enige manier om sluipverkeer te beperken. Zorgen dat iedereen er geraakt via de assen. Focus op doorstroming. De hoofdas heeft altijd groen, pas als er verkeer uit de zijstraat komt, wordt het groen en dan niet altijd voor een bepaalde duur, wel voor een maximumduur. Maw 1 auto, dan moet het licht niet 2 minuten op groen blijven.
Paul D.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Mooi initiatief van Mortsel. Groenstraat (Mortsel/Hove) een druk gebruikte sluipweg (omzeilen) files Mortsel. Zone 30 ?? maar voor en door velen totaal onbekend (zeker op kort/recht stuk tussen spoorwegbrug en N1 . Snelheden moeten hier dringend gemeten worden gedurende een lange periode. Eens fietsstrook voorbij, vol tempo naar N1 om daar alles dicht te gooien. Idem van N1 naar fietsstrook. Dank.
Jean v.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Proper straten. Vrijwilligers promoten en bekend maken dat zij bestaan. Spreek niet over de vervuiler maar maak reclame over de buurt boender, die verdient de aandacht wel.
H D.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Sluipverkeer - zodra er te veel file is op Antwerpse ring stijgt het doorgaand verkeer enorm. Dit is gevaarlijk voor de lokale fietsers.
Steven C.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Veel te smalle voetpaden waar je niet met 2 personen naast elkaar kan lopen.
Inge D.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 500 bijdragen