Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Leefbare wijken 

Mortsel wil inzetten op leefbare en verkeersveilige wijken. In een leefbare en verkeersveilige wijk kunnen we ons vlot bewegen en is er ruimte voor verschillende manieren van bewegen en zijn.  

Geef hier ook jouw input

500
2

Deze bijdragen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 500 bijdragen

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Sluipverkeer weren. Nu in Mortsel dorp enkelrichting aan de kerk tijdens schooluren. Probleem is dat het sluipverkeer gewoon nog steeds doorkomt. Afsluiten voor niet buurtbewoners is een mogelijke oplossing (denk aan verdwijnpaal in collegewijk). Andere optie is enkelrichting omdraaien tijdens spitsuren. Dan kan het verkeer dat de file in Oude god wil vermijden niet meer door.
Ann C.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
De nieuwe regeling van de verkeerslichten aan de Drab-Kerkstraat-Liersesteenweg: gevaarlijk. Het afslaand verkeer op Liersesteenweg kan nu het kruispunt pas verlaten wanneer het doorgaand verkeer rood krijgt. Maar dan krijgen de voetgangers en fietsers pas groen om Drab- of Kerkstraat te dwarsen waardoor het afslaand verkeer nog eens moet wachten tot de lichten Kerk-Drabstraat groen krijgen.
Albert M.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Fietsers in tegengestelde richting op het fietspad, vaak tegen hoge snelheid. Er wordt niet tegen opgetreden. Men laat dit oogluikend toe. Lichten zijn compleet fout afgesteld; ik zie voortdurend voetgangers en fietsers door het rood gaan/rijden omdat de wachttijd veel te lang is
I V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Boechoutselei biedt amper plek aan voetgangers. Beter fietsstraat van maken en voetgangers op huidig fietspad? Of verbreed tweerichtingsfietspad aan de ene zijde en een volwaardig voetpad aan de andere
Sarah M.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Tijdens de ochtend en avondspits rijdt er heel wat sluipverkeer door de Mayerlei. De straat is bewust smal gemaakt - wat goed is - maar daardoor rijden de auto's op het fietspad. Heel gevaarlijk als je met fietsende kinderen onderweg bent. Kan er geen circulatieplan gemaakt worden waardoor doorrijdend verkeer geweerd wordt?
Eva H.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Dagelijks 18.000 auto's door Mortsel Dorp en omliggende woonwijken, het is waanzin. Hoe is het zo ver kunnen komen? Sluipverkeer van de Kempen naar Mechelen & Brussel, dat zich vaak niet aan de verkeersregels houdt, dwingt de wijkbewoners opzij. Kinderen die veilig door hun wijk naar vriendjes of naar school fietsen, laat staan op straat spelen: onmogelijk! Geef de wijken terug aan de bewoners!
Pascal V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Wij wonen in de kretenburgstraat te Mortsel...1 van de drukste en slechtste straten van Mortsel...heel veel geparkeerde auto's, veel verkeer dat vaak moeilijk kan passeren..vaak staan er auto's in tegenovergestelde richting tegenover elkaar...ook veel jonge schoolgaande fietsers passeren elke dag zonder fietspad...een 1 richtingsstraat van maken !!!!!
Frank A.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Er komt heel veel verkeer door onze straat. Ik ben mij ervan bewust dat dit soms niet anders kan, dat anders andere straten dat vele verkeer moet slikken. Maar het is soms heel erg, vooral in de piekuren. Dan staat onze straat helemaal vol auto's.
Patricia D.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
De Wolschaerderveldenstraat
Linda D.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
kruispunt Osylei-Dieseghemlei: zelfs bussen scheuren met 30+ km/uur de hoek om vanuit de Osylei, zonder deftig zicht op fietsers die van rechts komen, maar hun hele rijvak mogen gebruiken aangezien het een fietsstraat is. Dit is vaak al een sluiproute. Vervolg van de sluiproute = h. Conciencelei naar krijgsbaan via Eggestraat. Als bewoners soms meer dan 30 min. Aanschuiven door sluipverkeer
Ann M.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Van peborghlei is een doodlopende straat geworden voor de auto’s Gevolg als ik boodschappen wil doen moet ik rondrijden door de wijk en dan in de file staan
Julia V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Het is duidelijk dat er tijdens de spitsuren veel sluipverkeer door de wijk rijdt. Op rustige momenten zoals 's avonds en 's nachts wordt de wijk geplaagd door gemotoriseerd verkeer aan overdreven snelheid. Op die momenten wordt de rust ook vaak verstoord door motorvoertuigen met 'sportieve' knallende uitlaatpijp.
W D.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
De snelheid van het verkeer en het feit dat onze straat te smal is om buslijnen in 2 richtingen te bevatten
Ben F.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Verkeer door de Mayerlei weg van de steenweg rijdt vaak over het fietspad omdat de straat op enkele punten net te smal is. Niet veilig voor fietsers. Kan de optie enkelrichting maken met enkel verkeer richting steenweg bekeken worden?
Ann H.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Er wordt gewerkt aan het kruispunt Antwerpsestraat - Vredebaan. Dus hopelijk is het probleem daarmee verholpen.
Patrick F.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
De straat waar ik woon is de Wolschaerderveldenstraat tussen de Kaphaanlei en de Nieuwelei. Vooral tijdens de spits passeert hier heel wat extra verkeer (sluipverkeer ?) Op zich hoeft dat nog niet zo'n groot probleem te zijn als iedereen zich aan de snelheid houdt. Het zijn vooral de elektrische auto's en busjes die te snel rijden (dus vnl. sluipverkeer).
Marc V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
grootste knelpunt is dat de Deurnestraat uitsluitend gebruikt wordt voor sluip en zwaar verkeer en dat ook het gemeentebestuur Mortsel dat als een gegeven ziet, want het is nu eenmaal een "doorgaansweg". De straat is te smal voor al dit zwaar (sluip)verkeer. Het fietspad is veel te smal voor 2 richting verkeer. Er is ook gn voetpad (gedeeld met fietsen). Bushokje staat op voet/fietspad. Als fietse
lo m.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Scheid doorgaan van lokaal verkeer (ringweg, tunnel Krijgsbaan,...) als de hoofdwegen vlot doorstromen, zijn sluipwegen niet meer nodig.
Martine V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Het stuk van de kerkstraat dat aantal uren per dag enkel richting is. Hierdoor moeten bewoners nutteloos rond rijden, langs extra scholen, en dit voor een stuk van 10 meter dat enkelrichting wordt gemaakt.
Kathleen D.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Wijken vrijwaren van doorgaand verkeer: fietsstraten en zone 30 in woonwijken! En vooral bij scholen. Doorgaande wegen goed faciliteren dat deze optimaal gebruikt kunnen worden, doorstroming.
T C.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Lichten zijn zo slecht afgesteld dat er steeds file is in Mortsel, jullie focussen steeds op het vermijden van vb vrachtverkeer, maar dit kan je niet vermijden! Winkels moeten aangevuld worden, we liggen op een plaats waar veel doorgaand verkeer is. Maar je kan dit wel aanpakken door de lichten veel beter af te stellen, waarom staat er aan het stadplein steeds file???
Wendy V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Kapenbergstraat: Ondanks het een doodlopende straat is, wordt er vaak te snel door de straat gereden. Een duidelijke zone 30 signalering maakt mensen misschien extra bewust om hun snelheid te beperken. Een doodlopende straat geeft vaak ergens een vals gevoel van veiligheid.
Anneleen V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Een goedkope oplossing zou zijn om op gevaarlijke kruispunten in onze wijk spiegels te plaatsen. (brug Diesghemlei), Eesterbos,... De bussen houden zich niet allemaal aan hun snelheidsbegrenzing.
S. V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Heel veel sluipverkeer. Non stop verkeer in beide richtingen! Verkeersveiligheid te veel verkeer op te weinig plaats. Woonwijken zouden er in eerste plaats moeten zijn voor bewoners niet voor doorgaand verkeer. Hierdoor meer luchtvervuiling terwijl scholen en ziekenhuis in de buurt zijn.
Roel S.
0 1
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 500 bijdragen