We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Leefbare wijken 

Mortsel wil inzetten op leefbare en verkeersveilige wijken. In een leefbare en verkeersveilige wijk kunnen we ons vlot bewegen en is er ruimte voor verschillende manieren van bewegen en zijn.  

Geef hier ook jouw input

242
2

Deze bijdragen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 242 bijdragen

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Zeer veel en (veel te) snel verkeer in onze straat. Dit geldt trouwens ook voor de vele lijnbussen
Ben F.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Zone 30 zonder regelmatige controle is zinloos.
Jos V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Het fietsverkeer is soms levensgevaarlijke de snelheid op een fietspad max 25 km per uur. Onze wegen zijn niet aangepast aan de brede en snelle fietsen electrische brommers en fietskarren en ook de esteps.
H D.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
slechte voetpaden (verzakkingen / hindernissen) op kruispunten conflicten tussen voetgangers en fietsers
e c.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Mortsel dorp (Jacob van Arteveldestraat) - sluiproute
Veerle V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Systhematisch file 's morgens en 's avonds in de Christus Koninglaan met nodige overlast en impact op veiligheid van fieters en voetgangers die er door moeten laveren om van Florlaan naar fietsostrade te gaan. De file geeft ook geluidsoverlast ( stilstaande ronkende motoren en af en toe iemand die claxonneert). Maakt van de Christus Koninglaan een onrustige en stresserende straat.
Ingrid A.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Aanpassingen doen om sluipverkeer te vermijden. Meer enkelrichtingsstraten. Ook fietsstraten duidelijker aangeven. Sluipverkeer - ook vaak werkcamionettes- weten en zien niet goed genoeg waar er een fietsstraat is. Fietsers worden regelmatig hardhandig opzij geduwd.
E T.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
aan de Dieseghemlei geraak je met je fiets niet veilig over de fietsostrade. Denk ook aan kleine kinderen die met de fiets naar school gaan. Als je vanuit de Dieseghemlei links afslaat richting Krijgsbaan: vaak heel lange wachtrij om te kunnen afslaan omdat er ook auto's vande Consciencelaan richting Dieseghemlei komen (zij hebben voorrang)
christel n.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Truus
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Dat is de enige manier om sluipverkeer te beperken. Zorgen dat iedereen er geraakt via de assen. Focus op doorstroming. De hoofdas heeft altijd groen, pas als er verkeer uit de zijstraat komt, wordt het groen en dan niet altijd voor een bepaalde duur, wel voor een maximumduur. Maw 1 auto, dan moet het licht niet 2 minuten op groen blijven.
Paul D.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Mortsel is een stad met veel doorgaand verkeer. Momenteel zorgt dat voor veel sluipverkeer in de toegangswegen, zoals bijvoorbeeld tussen de Mechelsesteenweg en de Liersesteenweg. Willen we deze wijken leefbaarder maken, zijn aanpassingen nodig zodat dit verkeer de hoofdassen blijven gebruiken.
Daan N.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
meer duidelijkheid over de enkele en dubbele richting fietspaden. Van mij mogen ze allemaal dubbel zijn op voorwaarde dat er die fietspaden een stippellijn in het midden is (zo verplicht men de fietsers rechts te blijven fietsen en niet meer met 2 naast elkaar). Alle voertuigen die sneller rijden dan 30 km/h (bromfietsers, spedelecs) verplichten op gewestbanen te rijden in centrum van Mortsel).
Koen C.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Conflictvrij maken van kruispunten is belangrijk voor de zwakke weggebruiker. Dat kan zelfs de doorstroming van de auto's verbeteren. Alle woonstraten blokkeren is idioot. Dan komen alle auto's op de hoofdassen terecht. Vrachtwagens moeten ook een normale kans krijgen . Mortsel is in de wijde omgeving berucht voor de verkeersproblemen.
Leo S.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
De Guido Gezellelaan is een woonstraat waar veel verkeer door komt. De Lijnbus tot daar aan toe, maar zwaar vrachtverkeer komt ook langs hier.
Joanna C.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Maak diverse straten enkelrichting om sluipverkeer te ontmoedigen, bijv. de Kerkstraat van de Liersesteenweg naar de kerk en de Benedictusstraat van de kerk naar het stadsplein.
Eric V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Hollandse Tuin is zone 30. Komende van Liersesteenweg is dit aangegeven. Komende van Benedictusstraat zijn velen dit al vergeten - een herinnering zou prettig zijn. In deze straat zijn alle slaapkamers gelegen langs de straatkant. Leveringen voor het rustoord zijn uiteraard noodzakelijk, maar het zou mooi zijn als deze de nachtrust zouden respecteren: bijv. niet vóór 7 uur en niet na 22 uur!
Bert R.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
De snelheid in onze straat wordt getemperd doordat dit een fietsstraat is. Het bewustzijn van wat dit inhoudt kan nog wel wat verbeterd worden zowel bij de fietsers, die het lastig vinden om voor een auto te blijven rijden, als bij de automobilist die gewoon fietsers voorbij steekt.
Eric V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Voetpaden liggen er meestal slecht bij. Wanneer krijgen voetgangers ook eens aandacht?
Martine T.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Zwaar verkeer niet meer door het centrum en de nabijgelegen straten.
Evy V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Teveel sluipverkeer. Slechte staat van stoepen. Slechte afstelling van de verkeerslichten.
sara d.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
de deurnestraat is een verzameling van knelpunten met de bareel, de vele onbewaakte oversteekplaatsen voor fietsers, het zwaar verkeer, de smalle en kapotte weg, het veel te smalle tweerichtings fietspad, de plannen van een ondertunneling en een kmo zone met 29 bedrijven met personeel, leveranciers en klanten, de zware tientonners die soms parkeren op de rijweg, het ontbreken van parkeerplaats, de
erik v.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
De Groenstraat is een Groen-autostrade geworden die zeer druk bereden is door personenwagens en zwaar vrachtverkeer, waarbij de verkeerssnelheid niet wordt gerespecteerd door meer dan 50% van de autobestuurders. De leefbaarheid van deze straat is zeer sterk achteruit gegaan, waarbij gezinnen met jonge kinderen zich nog nauwelijks veilig kunnen bewegen te voet of met de fiets in deze straat.
Stijn H.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Betere doorstroming door heel Mortsel, geen ingrepen waar de inwoners van Mortsel door worden getroffen
E V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Te veel verkeer. Ontzettend veel sluipverkeer 3 buslijnen in beide richtingen. Verkeersonveilig. Geluidsoverlast. Luchtvervuiling. Er is voortdurend verkeer. Mensen gebruiken onze wijk enkel en alleen om door te rijden. Voor enkele minuten tijdswinst.
Astrid D.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 242 bijdragen