Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Leefbare wijken 

Mortsel wil inzetten op leefbare en verkeersveilige wijken. In een leefbare en verkeersveilige wijk kunnen we ons vlot bewegen en is er ruimte voor verschillende manieren van bewegen en zijn.  

Geef hier ook jouw input

500
2

Deze bijdragen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 500 bijdragen

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Een doodlopende straat geeft soms een vals gevoel van veiligheid. Ondanks het een zone 30 straat is, wordt er vaak héél snel door de straat gereden. Een snelheidssignalisatiebord zou misschien wel voor wat bewustwording zorgen. Er spelen heel veel kinderen in de straat.
Anneleen V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Wij wonen in de kretenburgstraat te Mortsel...1 van de drukste en slechtste straten van Mortsel...heel veel geparkeerde auto's, veel verkeer dat vaak moeilijk kan passeren..vaak staan er auto's in tegenovergestelde richting tegenover elkaar...ook veel jonge schoolgaande fietsers passeren elke dag zonder fietspad...een 1 richtingsstraat van maken !!!!!
Frank A.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Mortsel is een doorrijstad. we blijven duimen dat België ooit een LT visie op tafel legt voor een efficiënt, veilig, gezonde doorstroom : ondertunneling van steden/gemeentes, efficiënt openbaar vervoer,..maar dat ga ik niet meer meemaken ;). We merken wel dagelijks dat zwaar transport de 'Waze'-routes gebruiken. op de fietspaden is het ook spannend met al de speedelecs. Meer zichtbare controles.
Vicky W.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Uiteraard ben ik voor meer leefbaarheid in de wijken, maar we wonen met ons gezin op de Liersesteenweg. We vrezen dat door auto's te weren uit de wijken, de inwoners van drukke straten nu, de dupe zullen zijn. Mogelijks worden we zelf geweerd omdat we niet in een wijk wonen maar op de Liersesteenweg én hebben we nog meer file voor de deur. Gelieve hier rekening mee te houden.
Gertjan O.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Geen, ik Denk dat 30 past enkel waar scholen en ziekenhuizen zich bevindem. Voor de rest geen bezwaren Autobestuurder is geen melkkoe.
Allan A.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
aan de Dieseghemlei geraak je met je fiets niet veilig over de fietsostrade. Denk ook aan kleine kinderen die met de fiets naar school gaan. Als je vanuit de Dieseghemlei links afslaat richting Krijgsbaan: vaak heel lange wachtrij om te kunnen afslaan omdat er ook auto's vande Consciencelaan richting Dieseghemlei komen (zij hebben voorrang)
christel n.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
De afsluiting van de Van Peborghlei was een vergissing en zal sluipverkeer niet voorkomen. Het heeft het leven van de omwonenden erg ongemakkelijk gemaakt. Mensen gebruiken nu de Armand Segerslei om het kruispunt tussen de Antwerpse Straat en de Vredebaan te vermijden. De beste oplossing zou zijn om camera's te gebruiken, net zoals aan Fort 5 in Edegem, en mensen te bestraffen die het verkeer verm
Nikola M.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Zeer lastig al dat verkeer. Ik woon in de molenstraat en dit is echt een zeer drukke straat.
SOFIE S.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Wanneer er een fietsstraat gemaakt wordt, zorgen dat deze ook effectief een fietsstraat in de praktijk is. Zorgelijke situaties dagelijks met te hoge snelheid (van wijkbewoners!) en voorsteken van fietsers.
Klaas I.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Teveel sluipverkeer. Slechte staat van stoepen. Slechte afstelling van de verkeerslichten.
sara d.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Het kruispunt aan het Groen Appeltje blijft elke dag gevaarlijk. Ik weet dat er al veel nagedacht is over oplossingen. Het blijft moeilijk…
Cecile V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Begin Boechoutselei: een fietspad in elke richting, maar geen plaats voor voetgangers nauwelijks twee tegels! Bovendien worden de fietspaden ook nog vaak tegen de richting in gebruikt. Ons voorstel (al lang geleden), maak er een woonerf of fietsstraat van en garandeer een veilige voetgangerszone!
Pierre H.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Kruispunt edegemsestraat, Antwerpse straat statielei en Mechelse steenweg moet dringend duidelijker en veiliger worden voor alle weggebruikers. Vooral voor voetgangers en fietsers.
Kaat V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
De snelheid in onze straat wordt getemperd doordat dit een fietsstraat is. Het bewustzijn van wat dit inhoudt kan nog wel wat verbeterd worden zowel bij de fietsers, die het lastig vinden om voor een auto te blijven rijden, als bij de automobilist die gewoon fietsers voorbij steekt.
Eric V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
In de fortstraat is een gevaarlijk oversteekpunt tussen het steegje dat van de Lodewijk Dosfellei komt en het fort, ter hoogte van Bar Brial. Er is hier een verkeersdrempel, verder staat nergens aangeduid aan de automobilisten dat dit een oversteekplaats is ( geen zebrapad, geen bord..) Veel bestuurders rijden hier voorbij zonder door te hebben dat hier iemand wil oversteken.
Sandra W.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
In de Mayerlei rijden vaak heel vroeg in de ochtend al camions door. Ook doorheen de dag is het sluipverkeer enorm. Voor de lichten wordt steeds getuut door onrustige bestuurders.
F V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Maak er en 1 richtingsstraat van dit gaat de doorstroom en het sluipverkeer goed afremmen
Dennis B.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Sluipverkeer en vrachtverkeer rondom de kerk van Mortsel dorp.
P W.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Leefbaarheid op Armand Segerslei is sterk verminderd door meer sluipverkeer. Door vernieuwing straat worden bijna dagelijks autospiegels afgereden.
Lieve V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
In onze straat wordt echt gemakkelijk te snel gereden. Ze kunnen immers na al het gekronkel door de woonwijken van Mortsel, eindelijk eens optrekken en doorrijden. Dat optrekken en snel rijden zorgt ook voor veel lawaai. We hebben al geluidswerend glas laten plaatsen. Dus graag oplossingen die niét méér lawaai veroorzaken, zoals verkeersdrempels bijv.
Lut I.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
veel sluipverkeer in onze wijk Sint Jozef
Rita B.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
De Groenstraat is een Groen-autostrade geworden die zeer druk bereden is door personenwagens en zwaar vrachtverkeer, waarbij de verkeerssnelheid niet wordt gerespecteerd door meer dan 50% van de autobestuurders. De leefbaarheid van deze straat is zeer sterk achteruit gegaan, waarbij gezinnen met jonge kinderen zich nog nauwelijks veilig kunnen bewegen te voet of met de fiets in deze straat.
Stijn H.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Christus Koninglaan (ihb thv de parking) wordt 24/7 doorkruist door doorgaand autoverkeer. Overdreven snelheid, onnodig optrekken, enz. hebben een gigantisch negatieve impact op de leefbaarheid. Daartussen laveren veelal jonge fietsers op weg naar school/huis. Graag volledig inzetten op traag verkeer (voetgangers/fietsers) en minimale geluidsoverlast.
Alexis C.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Verkeer door de Mayerlei weg van de steenweg rijdt vaak over het fietspad omdat de straat op enkele punten net te smal is. Niet veilig voor fietsers. Kan de optie enkelrichting maken met enkel verkeer richting steenweg bekeken worden?
Ann H.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 500 bijdragen