Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Leefbare wijken 

Mortsel wil inzetten op leefbare en verkeersveilige wijken. In een leefbare en verkeersveilige wijk kunnen we ons vlot bewegen en is er ruimte voor verschillende manieren van bewegen en zijn.  

Geef hier ook jouw input

500
2

Deze bijdragen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 500 bijdragen

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Het constante stremmen van het autoverkeer in Mortsel. Ten behoeve van de fietsostrade is de Amedeus Stockmanslei in omgekeerde richting een fietsstraat geworden; het is ellendig om zo de wijk uit te rijden naar Groenenhoek toe. Bovendien steken de fietsers daar zelfs de auto's voor! En het is onverantwoord om in de brede Oogststraat, Septestraat en Guido Gezellelaan 30 km/u i.p.v. 50 te rijden !
Marc V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Het kruispunt tussen de antwerpsestraat en de deurnestraat moet conflictvrij. Een eenvoudige ingreep zou bijvoorbeeld al zijn dat als de fietsers groen krijgen, de voetgangers ook automatisch groen krijgen. Nu hebben automobilisten soms het groen licht van fietsers niet gezien, zien ze een rood licht voor voetgangers, denken ze veilig te kunnen afslaan... gevaarlijk!
Jasmin P.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Te veel vrachtvervoer. Chaos w.b. dan 30, dan 50, dan weer 30. Dus gewoon, de hele Drabstr 30 p/u.
An D.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Maak van de straat meer publieke ruimte. De straat als gedeelde ruimte stimuleren en de snelheid van wagens omlaag halen door een doordachte (her)inrichting.
Pieter V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Heraanleg voetpaden in de weidestraat en bosstraat. Het stopzetten van het cultureelerfgoed of meebetalen voor de extra kosten die de stad oplegd.
Denis D.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
MINDER auto's in de wijk en zeker Vrachtverkeer! Met al de scholen in de buurt! Het is in de meeste weekends zalig in onze wijk!
Lea M.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Automobilisten moeten overal kunnen geraken , niet enkel via de grote verkeersassen
Ingeborg L.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
In onze wijk is er al jaren een groot mobiliteitsprobleem. Alle zijstraten zijn afgesloten voor doorgaand verkeer met als resultaat dat allle plaatselijke en doorgaand verkeer via de Drabstraat moet passeren
Walter H.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Standvastigheid op het vlak van aanpassingen: Fietsstraat is prima, maar als je die na korte tijd terugdraait is dit heel verwarrend. Dus probeer een keuze te maken en niet steeds te schipperen om iedereen zijn zin te geven (dan verlies je altijd) een duidelijke keuze is helder en iedereen kan zich eraan aanpassen/houden, een schimmig compromis is dat niet.
S W.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Proper straten. Vrijwilligers promoten en bekend maken dat zij bestaan. Spreek niet over de vervuiler maar maak reclame over de buurt boender, die verdient de aandacht wel.
H D.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Meer controle van de politie op inbreuken aan kruispunten en algemeen! Fietsers, voetgangers en steps gaan gewoon door hun rood licht zonder te kijken. Als automobilist voel ik me echt bang daardoor. Controleren van spedelecs op snelheid in zone 30 en zeker de winkelstraten.
K D.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Ik denk dat een betere doorstroming op de hoofdassen het sluipverkeer in wijken zal verminderen. Telkens wanneer er meer obstakels komen wordt er meestal een andere en nog moeilijker route genomen. Ik geloof niet dat mensen hun wagen zullen laten staan. De fiets is ook niet altijd de oplossing, ik fiets graag maar de hoop dat andere fietsers de verkeersregels volgen heb ik al opgegeven.
Ivo C.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Het vele sluipverkeer in de wijk, en de snelheid van de wagens. Geen handhaving van de 30km/uur. Verzadiging van het tweerichtingsfietspad Sint -Bendictusstraat, en te smal voetpad
Werner V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Er rijden teveel auto's door Mortsel-Dorp.
Herlinde M.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
ik voel me als voetganger niet veilig in Mortsel. De fiets en voetpaden zijn niet voldoende afgeschermd en lopen door elkaar waar door er veel fietsers over de voetpaden rijden wat zeer gevaarlijk is nu met de elktrische fietsen of steps die hader dan 30 km per uur rijden. Bovendien zijn de zebrapaden bdoeld om voetgangers veilig te laten oversteken maar die worden nu door fietsers gebruikt.
sietze j.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Te veel werken.
Bettina D.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Geen, ik Denk dat 30 past enkel waar scholen en ziekenhuizen zich bevindem. Voor de rest geen bezwaren Autobestuurder is geen melkkoe.
Allan A.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Toegenomen verkeersdrukte Mayerlei Te smalle Mayerlei voor tweerichtingsverkeer met als gevolg veel afgereden spiegels, en belangrijker een bijna automatisme van veel bestuurders het fietspad als rijstrook te gebruiken
Ann J.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Mortselveldenlaan is een autosnelweg (auto en vrachtwagen) Cijfers zijn bekend
Gregory V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
In wijk st. Jozef (Wolschaerderveldenstraat) is er veel sluipverkeer waardoor veel geluidshinder. Gevaarlijke kruispunten met meestal geen zebrapaden waardoor oversteken een gevaarlijke onderneming is (kruispunten Wolschaerderveldenstraat Kaphaanlei en Mayerlei). Er zouden meer snelheidsremmers mogen zij maar zeker geen verkeersdrempels.
Karel S.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
sluipverkeer (Mayerlei) van Liersesteenweg richting Boechout en van Hove richting Liersesteenweg en te zwaar verkeer de breedte van de straat is hier niet voor voorzien, waardoor het fietspad opgereden wordt en gebruikt wordt als rijbaan, met gevaarlijke situaties en schade aan het fietspad ( oneffen, putten, plassen bij regenweer)
Jo C.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Er wordt gewerkt aan het kruispunt Antwerpsestraat - Vredebaan. Dus hopelijk is het probleem daarmee verholpen.
Patrick F.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
Straten terug breder maken, lichten beter afstellen. Mortsel is door de ligging een doorgang voor veel verkeer, ook vrachtverkeer. Je kan alleen maar hulpmiddelen aanbieden om dit zo goed mogelijk te laten verlopen, vrachtverkeer weren gaat toch niet lukken. Verleg het probleem niet door de hoofdwegen dicht te laten slippen door versmallingen te maken.
Cedric V.
0 0
lees meer

Leefbare wijken 

Bijdrage over leefbare wijken
In de Groenstraat, mortsel is er enorm veel sluipverkeer. Slapen met je raam open is niet mogelijk omdat je wakker wordt van het luide verkeer. Heel vaak gaat het ook om vrachtwagens.
Eva L.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 500 bijdragen