Ontdek alle bijdragen
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 1464 bijdragen
Leefbare wijken
Bijdrage over leefbare wijken
Boechoutselei en nabijgelegen straten worden gebruikt als sluiproutes. Dit zorgt voor veel verkeer. Vaak rijden ze te snel, omdat ze nog snel even langs de verkeersvertragers willen rijden. Dit resulteert in veel toeteren en zelfs over de fietspaden rijden. De snelheid en de hoeveelheid auto's maken de straten op spitsuren echt onveilig. Zeker voor kinderen die ook naar school moeten in de buurt.
lees meer
Leefbare wijken
Bijdrage over leefbare wijken
Mortsel dorp (Jacob van Arteveldestraat) - sluiproute
lees meer
Groene wijken
Bijdrage over groene wijken
De voetpaden in de Halmrodelaan, Pansgatelaan en Rode Leeuwlaan zijn verzakt en in slechte straat. Eigenlijk zouden deze straten best een make-over kunnen krijgen waarbij ze (deels voor Rode Leeuwlaan vanaf inrit Mortselarij) woonerf worden met een veel groener profiel.
lees meer
Groene wijken
Bijdrage over groene wijken
Weldoordachte groen aanplantingen die geen vuil creëren en die geen grote inspanning vragen om te onderhouden. Ook geen bomen die hars aflaten op de auto's of die wortelstel kweken dat de voetpaden opdrukt.
lees meer
Groene wijken
Bijdrage over groene wijken
In onze straat werden vele bomen niet opnieuw gepland! Het zou fijn zijn meer schaduwbomen te krijgen die niet worden weggesnoeid (zogezegd voor de vuilkar) Ondanks de marktkramen kan er véél meer groen voorzien worden op het triestige grauwe stadsplein. Plantsoenen zijn mooi maar bomen, groot en klein, verwerken CO2 en verkoelen het te verstedelijkt Mortsel. Bomen, bomen, en bomen a.u.b.
lees meer
Winkelende stad
Bijdrage over winkelende stad
Geen leegstand en niet 10x dezelfde winkels (kappers, mini-supermarkten die allemaal hetzelfde aanbieden.) Bleekselder bv enkel te krijgen bij ALDI en aan sint-benedictuskerk. Bovendien hebben de winkels geen nederlandstalige ingredientenlijst ---> wie neemt hier actie voor!!! Enkel Turkse of arabische letters. Graag ook Belgisch aanbod !
De Markt mankeert een broekenverkoper...
lees meer
Leefbare wijken
Bijdrage over leefbare wijken
Je kan tegenwoordig met je auto bijna nergens meer door
lees meer
Zorgzame wijken
Bijdrage over zorgzame wijken
Online platform maken waarop je kan zien welke specifieke ondersteuningsbehoeften er bij mensen in de buurt zijn (kan in eerste instantie anoniem) en waarvoor je je kandidaat kan stellen (eenmalig of frequenter - structureel of gewoon wanneer je tijd hebt)
lees meer
Zorgzame wijken
Bijdrage over zorgzame wijken
Ik denk dat er in eerste instantie een zorgomkadering moet komen per wijk wat de noden zijn en waar er bestaande initiatieven zijn. Daarna kan er gekeken worden waar de krachten liggen in een buurt. Misschien vooral terug inzetten op elkaar leren kennen en ontmoeten waarbij helpende buurten vooral van belang zijn.
lees meer
Groene wijken
Bijdrage over groene wijken
Wij hebben al bomen in de straat maar worden niet onderhouden. Heel veel inwoners van de Van Dijckstraat vinden de bomen verschrikkelijk. Heel veel afval en ze hebben lange prikkers. Als deze bomen beter onderhouden zouden zijn dan zou er al minder weerstand zijn. Dood hout valt op de auto’s en de klimop is een perfecte plaats voor honden uit de buurt om hun behoefte in te doen.
lees meer
Leefbare wijken
Bijdrage over leefbare wijken
Straten en wijken die worden afgesloten verplaatsen het probleem.
lees meer
Winkelende stad
Bijdrage over winkelende stad
Hoe meer winkels hoe meer volk erop afkomt. Maar het constante verkeer verbrod heel veel. Ban zwaar verkeer en maak er een fietsstraat van, zo hebben voetgangers ook meer ruimte.
Doorrijdend verkeer winkelt niet, het zorgt alleen voor overlast.
lees meer
Zorgzame wijken
Bijdrage over zorgzame wijken
Meer ontmoetingsplaatsen waar oud en jong elkaar ontmoeten. Meer integratie van woonzorgcentra met speeltuinen, horeca, skatepleinen waar mensen het sociale contact aangaan en uit isolement halen.
lees meer
Leefbare wijken
Bijdrage over leefbare wijken
Veel sluipverkeer: tijdens spitsuren (bijv. Van 15u tot 19u30) gemakkelijk meer dan 5 auto's per minuut.
Ook tijdens weekend veel verkeer richting Liersesteenweg.
Auto's rijden ook veelal meer dan 30km/uur.
Kruispunt Kaphaanlei/Wolschaerderveldenstraat is zeer druk!
Te weinig zebrapaden op dat drukke kruispunt dus gevaarlijk om over te steken.
lees meer
Leefbare wijken
Bijdrage over leefbare wijken
Ik woon in de Osylei in de buurt van "Dieseghemhof", net waar de eenrichtingsstraat verbreedt en een tweerichtingsstraat wordt. Deze straat is een fietsstraat, maar blijkbaar heeft zowat niemand dat door. Vermits de straat daar verbreedt, denken nagenoeg alle automobilisten dat dat de ideale plaats is om de fietsers voorbij te steken.
Tevens is 30 Km/uur voor de meeste auto's niet van toepassing.
lees meer
Groene wijken
Bijdrage over groene wijken
Verharde stukken aan verkeerslichten ,meer zitbanken
lees meer
Groene wijken
Bijdrage over groene wijken
Overal! :D Mortsel doet het op dat vlak al heel goed, je ziet in veel wijken wadi's meer groen etc..
lees meer
Leefbare wijken
Bijdrage over leefbare wijken
Door het stelselmatig afschaffen van een rijbaan op de hoofdassen,het versmallen van de straten, de slordige "zo gezegd" confliktvrij kruispunten (door het veel te lang groen voor auto's, fietsers en voetgangers zelfs als er niemand staat te wachten), op somige plaatsen, het overdrijven aan "versperende gadgets" knip, enkel richting en de voorang aan fietsers, zijn de auto's verplicht uitwegen
lees meer
Winkelende stad
Bijdrage over winkelende stad
Lokaal winkelen maakt ons allemaal beter. Momenteel is dit niet meer evident, je dient overal te betalen voor parking, de 15-minuten gratis parkeerschijf lost dit echt niet op. Geef elke inwoner een gratis vervoer op de Lijn binnen de stadsgrenzen of misschien een voordeliger tarief. Fiets als alternatief is goed, maar niet voor iedereen.
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 1464 bijdragen