Ontdek alle bijdragen
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 1464 bijdragen
Winkelende stad
Bijdrage over winkelende stad
Vlot verkeer voor fietsen is essentieel. Ook voldoende aandacht voor leegstand. Liever een klein stukje Mortsel dat gezellig en voldoende levendig is, dan een langer stuk met heel wat leegstand in.
lees meer
Leefbare wijken
Bijdrage over leefbare wijken
laat onze wijk weer ademen en garandeer onze veiligheid, rust en leefkwaliteit
lees meer
Winkelende stad
Bijdrage over winkelende stad
Ik kan met de fiets en te voet de belangrijkste dingen gaan kopen. Dat is niet alleen ecologisch de beste manier, maar maakt de werk-privé balans ook makkelijker te houden. De sfeer op de statielei is fijn, mensen zeggen goedendag en op niet-spits momenten zijn de meeste chauffeurs hoffelijk.
lees meer
Winkelende stad
Bijdrage over winkelende stad
Het in met de fiets bereikbaar. Wel zijn er veel "spookfietsers " die tegen de richting rijden, waar dat niet toegelaten is. Ook veel steps die gevaarlijk doen en zich niet aan de regels houden. Graag meer discipline en meer respect voor andere fietsers!
Dat geldt ook voor de fietsenstallingen. Aan de kerk van het H Kruis bv staat er zelden een fiets op de reguliere manier geparkeerd.
lees meer
Leefbare wijken
Bijdrage over leefbare wijken
Bremveldlaan is met momenten een racebaan. Weinig auto’s houden zich aan 30 km regel
lees meer
Zorgzame wijken
Bijdrage over zorgzame wijken
1. Vergoeding: Door middel van een vrijwilligersbijdrage of tegoedbon
2. Werlozen inzetten die geen gewone job kunnen uitoefenen full-time, maar wel misschien wel anderen kunnen helpen en zo toch iets kleins bijverdienen, zonder daar op belast te worden uiteraard.
3. Studenten inzetten hiervoor tegen een bepaalde vergoeding of toegang tot een plek die interessant is voor jongeren?
lees meer
Winkelende stad
Bijdrage over winkelende stad
Minstens 3u gratis parkeren in de 2 ondergrondse parkings zodat mensen ten minste willen komen winkelen
lees meer
Leefbare wijken
Bijdrage over leefbare wijken
Fietsers lijken de meest gebruikte vervoersmiddel te zijn geworden. Zijn ze dat al.
Dat brengt wel andere uitdagingen met zich mee.
Automobilisten moeten op hun hoede zijn voor de fietsers die van alle katen tegelijk komen en voorrang nemen zelfs al hebben ze het niet. Bijvoorbeels aan het kruispunt van de St Benedictusstraat en de Molenstraat. De haaientanden/verkeersborden werken helaas niet.
lees meer
Zorgzame wijken
Bijdrage over zorgzame wijken
Ondersteunen van straatcontactmomenten. Waar buurtbewoners elkaar beter leren kennen. Misschien op straatfeesten info voorzien of faciliteren dat burgers elkaar kunnen helpen.
lees meer
Groene wijken
Bijdrage over groene wijken
Jaren geleden werden alle oude bomen gerooid. Vele bomen werden niet opnieuw aangeplant! Graag bijplanten met lommerte-bomen dwz met brede kruinen en niet met smalle kruinen die ook nog weggesnoeid worden (zogezegd voor de vuilniskar).
We zien in verschillende straten die kleine of smalle bomen maar die houden geen temperatuur tegen.
lees meer
Leefbare wijken
Bijdrage over leefbare wijken
Sluipverkeer bestaat niet. We betalen wegentaks om op alle wegen te mogen rijden.
Ik vind het niet ok dat sommige straten zich bevoorrecht voelen om zich af te sluiten van het openbaar wegennet.
Zorg voor een vlotte doorstroming van het verkeer door de verkeerslichten beter af te stellen (groene golven) en het weren van groot en zwaar vrachtverkeer zou ook kunnen helpen.
lees meer
Leefbare wijken
Bijdrage over leefbare wijken
Er dient eerst een onderscheid gemaakt tussen echte woonstraten en straten met een verbindingsfunctie ...
Zo is er door het verbodsbord op spitsuren bij het begin van de Kerkstraat een zwaar effect op de bottleneck tussen de kerk en de Molenstraat met ronduit gevaarlijke situaties voor mensen die vanuit de St Benedictusstraat richting Hove willen rijden met fiets of auto.
lees meer
Leefbare wijken
Bijdrage over leefbare wijken
Grote vrachtwagens door centrum steenwegen en Lindenlei
lees meer
Zorgzame wijken
Bijdrage over zorgzame wijken
In Kessel-Lo werkt het Stadsmakersfonds aan een inclusieve samenwerking tussen een (nog te bouwen) zorgcentrum en de lokale buurt. (www.stadsmakersfonds.be) De Hospiscore "drukt de mate uit waarin een buurt een bepaalde ondersteuning of zorg kan absorberen" (Jaarverslag p.19). Misschien eens contact opnemen met hun? Ik kan daarbij helpen, indien gewenst.
lees meer
Leefbare wijken
Bijdrage over leefbare wijken
Verkeer door de Mayerlei weg van de steenweg rijdt vaak over het fietspad omdat de straat op enkele punten net te smal is. Niet veilig voor fietsers. Kan de optie enkelrichting maken met enkel verkeer richting steenweg bekeken worden?
lees meer
Leefbare wijken
Bijdrage over leefbare wijken
Door het sluipverkeer in verkeersluwe straten beter te begeleiden naar en beter doorstroming gaat dit de frustratie bij nerveuze types gemakkelijker het gedrag met auto beter beheersen en de opgelegde snelheid aanvaarden.
lees meer
Levendige wijken
Bijdrage over levendige wijken
Het ontbreken van een lift voor mindervaliden in de Mortselse muziekacademie is onaanvaardbaar. Het is schrijnend om te zien hoe sommige leerlingen zich bijna wekelijks naar boven moeten sleuren omdat de school niet voorzien is op leerlingen met een handicap. Verlamd aan de onderste ledematen en telkens de trap op en af moeten... Knap van hen, maar dat dulden wij toch niet langer...?
lees meer
Groene wijken
Bijdrage over groene wijken
Onze wijk en zeker onze straat snakt al jaren naar extra groen én leefbaarheid.
Daarenboven is onze straat een hel om met de fiets door te rijden gezien het erbarmelijke wegdek.
lees meer
Zorgzame wijken
Bijdrage over zorgzame wijken
zorg voor een koffiehuis in de directe buurt waar allerlei mensen, jongeren en ouderen kunnen samenkomen; 't parkske openbaar stellen is een goede kans
lees meer
Winkelende stad
Bijdrage over winkelende stad
Ik kom graag naar het centrum omdat alle winkels op wandelafstand zijn, hopelijk blijft dit zo
lees meer
Leefbare wijken
Bijdrage over leefbare wijken
Spiegels worden afgereden en enorm veel sluipverkeer
lees meer
Leefbare wijken
Bijdrage over leefbare wijken
Er is weinig handhaving. Binnenkort werken op de Mechelsesteenweg die 1 jaar zullen duren. In de zone tussen N1 en N10 mag dagelijks geflitst worden!
Het is niet ok dat onze onderbemande politiekorps verantwoordelijk is voor én de woonwijken van Mortsel én de gewestwegen. En dan spreken we nog niet over niet-verkeersgerelateerde problemen waarvoor ze worden opgeroepen.
Te weinig versmalde straten
lees meer
Groene wijken
Bijdrage over groene wijken
Parkeerplaatsen die nu volledig bestaan uit asfalt vervangen door waterdoorlatende combinatie gras/beton?
(Dat zou ook het uitzicht van de liersesteenweg en winkelstraat bv. Gezelliger maken)
lees meer
Zorgzame wijken
Bijdrage over zorgzame wijken
Buddys voor blinden en gehandicapten. Ook maaltijdleveringen zijn een goed punt. Ook buurthuuzen stijl populier en plataan handig, niet enkel voor ouderen, ook voor jongeren.
Ook belangrijk het verenigingsleven stimuleren met aanbod van degelijke, verlichte en moderne vergaderruimtes vergroten. Ook op zondagen.
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 1464 bijdragen