Knelpunten in kaart

Help ons de belangrijkste knelpunten in Mortsel in kaart te brengen. 

254
0
Geef zelf je bijdrage

Deze bijdragen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 254 bijdragen

Knelpunten in kaart

Fietsend op de fietsostrade van Mortsel richting Antwerpen, ligt er bij de oversteek van de dieseghemlei een redelijk steile drempel. Ikzelf maak daar een kort bochtje om op het voetpad te komen om de drempel te mijden. (ik ben niet de enige). Daarnaast zijn er ook heel wat fietsers die op de fietsostrade gewoon tegenrichting rijden tot aan de dieseghemlei om de drempel te mijden. 
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

gevaarlijke oversteek voor fietsers, zeker rond schooluren verbod vrachtwagens mogelijk op bepaalde tijdstippen?
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Negeren van fietsstraat. Sluipverkeer bij drukte op Antwerpsesteenweg en Edegemsestraat, vaak aan een te hoge snelheid
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

gevaarlijke fietsers, houden zich niet aan verkeersreglement en denken dat de straat van hen alleen is. Controle op fietsers. Levensgevaarlijk voor voetgangers
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

het stukje enkelrichting in de Kerkstraat wordt te vaak niet gerespecteerd. Bovendien is het er, ook met enkelrichting, een erg onduidelijke situatie. Als fietser die rond de kerk rijdt, voelt het aan alsof je daar voorrang hebt, wat niet het geval is. Het autoverkeer komende van de kerkstraat heeft voorrang, maar moet ook rekening houden met de fietsers die ook uit de Kerkstraat komen, wat vaak tot onduidelijke en gevaarlijke situaties leidt. De 'bult' die er daar recent werd aangelegd, maakt het niet beter...
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Ik woon in de kerkstraat in het stukje net na het enkelrichtingsverkeer. Ik moet dus om me naar mijn huis te bewegen steeds omrijden langs de rustige wijk van hofterlinden alsook de school de tandem daar. Om dan in mijn straat voor de deur te moeten keren doordat de parkeerplaatsen aan de rijrichting zijn die is afgesloten. Beter zou zijn om zoals in Edegem te werken met 'bewoners mogen door'. Er zijn trouwens geregeld voertuigen die toch foutief de straat inrijden, ook tijdens de spits. Ik begrijp de nood voor actie in de Kerkstraat, maar vraag me af of dit de beste optie is. Er wordt nog steeds vaak te snel gereden en er is nog steeds veel verkeer. 
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

De fietsstraten / -zone rond de Theofiel Reynlaan zijn/is absoluut dode letter en worden (quasi) niet gerespecteerd, noch gecontrolleerd. 
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Te veel auto- en busverkeer. Sluipverkeer! Bussen zijn vaak leeg... Te snel verkeer.  
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Veel meer sluipverkeer, vooral in de Ridder Van Ranstlei. En vaak ook tegen relatief hoge snelheid.
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Zeer slecht fietspad. Te smal en er liggen heel wat stenen schots en scheef. Ook de overgangen van fietspad naar de straat is slecht. 
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Sinds de aanleg van het nieuwe kruispunt krijgen alle voetgangers en fietsers tegelijkertijd groen en dat geeft gevaarlijke situaties tijdens de momenten dat leerlingen van en naar de school fietsen. Zij kijken niet welke voetgangers of fietsers hun pad kruisen en laten anderen stoppen voor hun fietsgedrag!
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Zeer slechte zichtbaarheid van fietsers en auto's uit de Osylei (die voorrang hebben) als je op de Dieseghemlei richting centrum rijdt. Door verhoogd plantvak met boom, reclamezuil ... Ik ben buurtbewoner en heb al meermaals bijna aanrijdingen zien gebeuren op dit kruispunt. 
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Veel sluipverkeer, immens aantal passanten aan hoge snelheid ondanks een fietswijk te zijn
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

De wagens kunnen hier amper door zodoende het verkeer opstopt
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Tijdens de schooluren van het GTI staat het voetpad hier vol brommers, waardoor mensen met een kinderwagen niet goed langs kunnen
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Oversteekplaats fietsers Molenstraat thv spoorweg: zichtbaarheid slecht, op korte afstand veel bochten te maken als fietser en bij regen en vriesweer glad wegdek,  autos nemen onterecht voorrang
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

De conflictvrijelichten doen hun werk maar als het groen wordt voor de voetgangers op het zebrapad van de kerkstraat zijn er nog autos die vanuit de leirsesteenweg( komende van Lier) links de kekstraat in draaien. Een conflict dat nog aanpassingen verreist. Misschien een optie om de lichten van de  voetgangers iets later op groen zetten zodat de autos vanuit de liersesteenweg ( vanuit Lier) iets meer tijd krijgen om zonder conflict links de kerkstraat kunnen inrijden?
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Gevaarlijke oversteekplaats voor fietsers. +  Voorrang van rechts voor auto's wordt in de hele Molenlei genegeerd. 
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Teveel sluipverkeer en te hogesnelheid
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

positief: auto's en fietsverkeer wordt afzonderlijk doorgang en oversteek gegeven. Gevaarlijk punt: alle fietsers hebben op de 4 lichten tegelijkertijd groen licht, dit maakt dat het tussen 7U55en 8U20 en ook vanaf 15U30 tot 16U30 er bijzonder druk, lees gevaarlijk is voor alle weggebruikers die in alle richtingen met hun fiets, e bikes, bakfietsen, fatbakes, het kruispunt overstekene. het is er letterlijk een mierennest en volgens mij zeer gevaarlijk. Zeker tegen de winterperiode, wanneer het gaat regenen, donker is, ... Ik namd contact met onze schepen van Mobiliteit die mee ging observeren hoe druk en lastig het daar is. uit de grond van mijn hart en voor een nog veiliger fietsbeleid, graag bekijken  als zijnde een zeer gevaarlijke oversteekplek . Mocht er een agent of opzichter staan om mee te regelen, dat zou al heel positief zijn denk ik alsook misschien borden om mensen te sensibiliseren... of afwisselend de lichten in allle richtingen om beurt en langer groen geven verlicht.
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

a) Doorsteek Liersesteenweg / Borsbeeksebinnenweg & Pasteelstraat in beide richting afsluiten. b) Mobiel verkeersbord Kerkstraat verplaatsen naar de smalle St.Benedictusstraat (Groentenhal - Hoeve Liekens) in beide richting afsluiten voor autoverkeer  - 24 uur. c) Als men toch opteert om mobiel verkeersbord te behouden in de Kerkstraat dan een flitscamera plaatsen. In heel Mortsel kruispunt met zebrapad. Ook zebrastrepen aanbrengen op fietspad.
Paul P.
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Gevaarlijke oversteek voor fietsers. De wagens die de drabstraat willen in rijden komende van de statielei. Moeten wachten tot het verkeer van uit lier rood heeft. Ondertussen krijgen de fietser al groen om over te steken. Dit creëert vaak gevaarlijke situaties.
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Autos vanuit kerkstraat komende hebben voorrang op de fietsstraat. Zij nemen snelheid om nog snel voor de fietser in de fietsstraat te komen. Zet er ajb een voorrangsbocht dat het trage verkeer rond de kerk voorrang geeft. 
0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Kruispunt Hendrik Consciencelaan naar R11 Krijgsbaan. Er is veel sluipverkeer tussen 15h en 18h30 waardoor de Hendrik Consciencelaan vaak vastzit in beide rijrichtingen waardoor om de Ter Varentstraat te bereiken ook omgereden moet worden en onnodig secundair sluipverkeer ontstaat in de wijk langs scholen.
0 0
Log in om te stemmen
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 254 bijdragen