Registreer Aanmelden
Breng je knelpunten in kaart Ontdek de cijfers rond verkeersleefbaarheid Vraag hulp in een digipunt
Registreer Aanmelden
Breng je knelpunten in kaart Ontdek de cijfers rond verkeersleefbaarheid Vraag hulp in een digipunt

Ontdek alle bijdragen

Toon opnieuw willekeurig 24 van de 379 bijdragen

Knelpunten in kaart

Zeer slecht fietspad. Te smal en er liggen heel wat stenen schots en scheef. Ook de overgangen van fietspad naar de straat is slecht. 
0 0 0
Log in om te stemmen

Mijn (voorkeurs-)vervoersmiddelen

0 0 0
Log in om te stemmen

Mijn (voorkeurs-)vervoersmiddelen

0 0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Er is veel sluipverkeer in de Wolschaerderveldenstraat, afkomstig van de Mechelsesteenweg. Waze neemt ook steevast onze straat mee om het vlotst van Mechelsesteenweg naar Liersesteenweg te rijden.  Ook het kruispunt met de Kaphaanlei is erg druk door het verkeer dat vanuit de Liersesteenweg komt. Het kruispunt is bovendien onoverzichtelijk, en er zijn te weinig zebrapaden. Dat maakt het gevaarlijk, zeker wanneer we met de kleinkinderen willen oversteken. Daarnaast rijden veel auto’s te snel in onze straat, omdat ze hier kunnen optrekken. We vragen echter geen snelheidsdrempels of verkeersplateaus, want die veroorzaken geluidshinder — iets waar we nu al veel last van hebben door het drukke verkeer.
1 0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Veel kruisende verkeersstromen en algemene drukte 
0 0 0
Log in om te stemmen

Mijn (on)bereikbare bestemming

0 0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Heel veel sluipverkeer, nog steeds mensen die wanneer het enkel richting is dit negeren. De snelheid norm wordt nog vaak overschreden. Tijdens de laatste twee edities van het straat feest heeft er een auto via het fietspad gereden. 
0 0 0
Log in om te stemmen

Mijn (on)bereikbare bestemming

0 0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

te snel verkeer moeilijke passage auto's waardoor er vaak spiegels worden afgereden te veel zwaar verkeer
0 0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Te snel verkeer + teveel verkeer tijdens spitsuren in beide richtingen + te zwaar verkeer, de weg is op verschillende plaatsen stuk door het zware verkeer zoals bussen en vrachtwagens + er is geen zebrapad voor voetgangers. Zodra er werken zijn in Mortsel of Hove komt al het verkeer door de Groenstraat. De kapelstraat in Hove is verzadigd daarom komt al het verkeer voor Boechout en Hove door de Groenstraat. Oplossing : enkelrichting maken  en dit in de richting van de steenweg + vrachtwagens boven 3 ton niet toegestaan door de Groenstraat. 
1 0 0
Log in om te stemmen

Mijn routes in Mortsel

0 0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Sluipverkeer tussen Liersesesteenweg (komt vnl. uit Fortstraat) naar Molenstraat/Mechelsesteenweg + sluipverkeer van Mechelsesteenweg naar Liersesteenweg/R11/Fortstraat komt allemaal samen op dit kort stukje Christus Koninglaan. Vaak gaat dit gepaard met files en chaos thv Stadsplein. Oversteekbaareid voor voetgangers en fietsers ook vaak zeer problematisch.
0 0 0
Log in om te stemmen

Mijn (on)bereikbare bestemming

0 0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Bezoekers van Fort IV, de zomerbar, het centrum vinden meer en meer de weg naar deze woonwijk. De leefbaarheid van onze woonwijk komt hierdoor onder druk te staan door toenemende parkeerdrukte van niet bewoners. Eigen bewoners hebben amper de mogelijkheid om op reguliere parkeerplaatsen te staan. Bij evenementen is het enorm druk en rijden de auto's sneller dan de toegestane limiet van 30 km/h. De drukte in onze woonwijk is in sterk contrast met de lage bezetting van de publieke parking stadsplein (+- 500m verder). Hieronder enkele voorstellen die onmiddellijk een positieve impact hebben op de leefbaarheid van de buurt.  Behoud rustig karakter woonwijk = invoer plaatselijk verkeer. Meer gebruik openbare parkings = plaatsen duidelijke toeleidingsborden naar deze parkings + stimulans gebruik parking (bvb. korting op parkeerticket bij bezoek aan evenement) Parkeerlogistiek: bij evenementen inzetten van stewards en straten afsluiten met hek of nadar.
0 0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Parkeren buiten de parkeervakken robd de Heilig Kruiskerk. Gevolg: soms heel beperkte doorgang  
1 0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Overdreven snelheid in Minervastraat + regelmatig te zware, grote vrachtwagens.
0 0 0
Log in om te stemmen

Mijn (voorkeurs-)vervoersmiddelen

0 0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Ik rijd hier dagelijks met de fiets langs. Het is extreem gevaarlijk om vanuit de Armand Segerslei richting Eduard Arssenstraat (kant O.L.V) te rijden.  Als fietser dien je vroegtijdig links aan te houden, aangezien er geen oversteekplaats mogelijk is (groenvak). Wanneer wagens uit de bocht komen, hebben  deze geen zicht hierop. Het komt m.a.w. vaak als een verrassing.  Er zijn al meerdere malen aanrijdingen nipt vermeden. Ik vrees de dag dat dit ook effectief zal gebeuren.  Er moet echt een betere oplossing komen (spiegels om zichtbaarheid te bieden/ oversteekplaats voor de bocht(
1 0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Er zijn 3 snelheidsremmende zones (met planten en fietsrekken) in deze straat: totaal nutteloos. Nog steeds rijden er wagens door aan hoge snelheid, dus niets remmend effect. Opnieuw parkeerplaatsen minder in een straat waar veel wordt geparkeerd door klienteel van de Statielei. Bovendien kan je op die 3 zones geen ladderlift meer zetten voor verhuis of levering, tenzij je € 100 neerteld voor parkeerverbod aan BEIDE zijden van de straat. Voertuigen moeten dan de parkeerzone aan de overkant gebruiken om te kunnen passeren, hoge voertuigen zullen dan weer de Sakura-bomen beschadigen.
0 0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Kruispunt Eggestraat met Hendrik Consciencestraat
1 0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Gevaarlijk, onoverzichtelijk kruispunt voor alle gebruikers, zowel te voet als met de fiets als met de auto. Té veel sluipverkeer in/uit Mortsel Dorp maakt eigenlijk van elk kruispunt in onze wijk een risico. Onverantwoord in een wijk met én een kleuter & lagere school, én veel fietsende scholieren én een rusthuis én een ziekenhuis 
1 0 0
Log in om te stemmen

Mijn (voorkeurs-)vervoersmiddelen

0 0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

om zich als fietser hier naar de fietsenstalling aan de overkant van het station te begeven is het gevaarlijk op de drukke fietsostrade te stoppen, af te stappen en de straat over te steken.
0 0 0
Log in om te stemmen

Knelpunten in kaart

Ondanks de ingreep, gevaarlijke oversteek voor fietsers. Tussen stilstaande wagens manouvreren met het risico dat ongeduldige bestuurders al beginnen voorsorteren langs links en fietsers niet opmerken.   In- en uitrit Minervastraat wordt voortdurend geblokkeerd door file op Vredebaan. Bovendien is kruisen van wagens moeilijk als er file in Minervastraat staat.
0 0 0
Log in om te stemmen
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 379 bijdragen

Nog vragen of opmerkingen?

inspraak@mortsel.be

Breng je knelpunten in kaart

Ontdek de cijfers rond verkeersleefbaarheid

Vraag hulp in een digipunt

Ontdek alle projecten van Mortsel Bestuift

Toegankelijkheid
|
Algemene voorwaarden
|
Uw privacy
|
|
Bpart 2025

We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.