Ontdek alle bijdragen
Knelpunten in kaart
De jozef hermanslei staat elke dag vol, vooral in de spits. Het verkeerslicht op het kruispunt is zeer kort voor doorgang en te lang voor fietsers/voetgangers. Met het kruispunt van de RVR zijn er wekelijks bijna-incidenten of verkeersagressie omv de voorrang van rechts die niet verleend wordt.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Mensen, vooral de werkmens - de loodgieter die uw en mijn toilet komt ontstoppen bv - wordt hier onnodig opgehouden met zijn camionette door een te smalle straat! Om nog maar t zwijgen van iedereen die zijn velgen en spiegels kapot rijdt. U stuurt alle verkeer langs een paar straten, laat die dan vlot verkeer toelaten!!!!! Dat geldt trouwens voor heel Mortsel, zoveel straten afgesloten dat een paar straten alle verkeer moeten slikken en iedereen voortdurend in file staat. De uitfang van de fietstunnel richting fortstraat is ook levensgevaarlijk, je kan als bestuurder onmogelijk de fietser tijdig zien aankomen. Kan die tunnel niet verlengd zodat fietser gerust is en auto ook? Zo ook conflictvrije kruispunten: ofwel overal ofwel niet. En eigenlijk beter niet zodat weggebruikers leren rekening houden met mekaar, en dan zet u de snelheid overal op 40/u en dan lult dat mss wat beter
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
In de Deurnestraat zijn er verschillende moeilijkheden. Het fietspad in twee richtingen is veel te smal en het voetpad aan dezelfde kant quasi onbestaande. Het verkeer raast ook op enkele centimeters van de zwakke weggebruikers.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
De automobilisten rijden vaak erg snel door de straat. Het is niet veilig en het veroorzaakt ook hoorbare trillingen in ons huis. Een verhoogde weginrichting zou dit kunnen verhelpen, want de snelheidsborden worden genegeerd.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Opstoppingen, veel uitlaat/fijnstof en lawaai, vooral op piekuren - oa omdat mensen een sluiproute nemen voor de Vredebaan en omdat de lichten slecht staan afgesteld - zouden moeten aangepast worden op piekuren.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Veel hardrijders. Veel verkeer tijdens de spits. zeer gevaarlijke uitstekende eilandjes op het fietspad wat het bijzonder gevaarlijk maakt om in het donker daar te fietsen. De lichten zijn bijzonder slecht afgesteld op het kruispunt van de jozef hermanslei met de antwerpsestraat. Zowel voor de fietsers als auto. Om de antwerpsestraat over te steken, duurt het ontzettend lang. ik denk wel een 5minuten. het is sneller om de antwerpse straat af te fietsen, tevoet over te steken op een oversteekplaats, om vervolgens terug te fietsen. Dat kan niet de bedoeling zijn. Ook met de auto is dit licht zeer slecht afgesteld. Hierdoor ontstaat er een gigantische file in de jozef hermanslei. Waarbij (slechte) chauffeurs ervoor zorgen dat ook de zijstraten afgesloten geraken.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Door te smalle Eduard Artsensstraat, rijden automobilisten op voetpad. Er wordt ook veel te snel gereden. Gevaarlijke situatie daar voor voetgangers en fietsers Automobilisten rijden daardoor ook voetpaden stuk.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Aan de gewestwegen die binnenkomen in Mortsel is spijtig genoeg niets te doen en dit zal altijd veel sluipverkeer met zich meebrengen. De straten fysiek doorknippen aan de hand van heraanleg en bloembakken gaat het verkeersinfarct voor de Mortselenaar aleen nog maar erger maken. Knip de wijken zoals de collegewijk in Edegem. Zo weer je het sluipverkeer maar geef je de lokale bewoner nog wel de kans om op een normale manier zijn verplaatsingen te maken en niet nodeloos in de file te gaan staan of ver om te rijden gewoon om naar hun woonplaats te gaan.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Ondanks de ingreep, gevaarlijke oversteek voor fietsers. Tussen stilstaande wagens manouvreren met het risico dat ongeduldige bestuurders al beginnen voorsorteren langs links en fietsers niet opmerken. In- en uitrit Minervastraat wordt voortdurend geblokkeerd door file op Vredebaan. Bovendien is kruisen van wagens moeilijk als er file in Minervastraat staat.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Sinds het ontharden en versmallen van de Vestinglaan is de snelheid enkel maar toegenomen, indien geen tegenliggers wordt er zo snel als mogelijk gereden om deze smalle straat zo vlug mogelijk uit te zijn, het zelfde fenomeen stel ik dagelijks vast aan de Fortstraat en tijdens de wekelijkse woensdag markt is het nog erger, blijkbaar moet in de Vestiginglaan de verloren tijd ingehaald worden doordat de Floralaan afgesloten is voor alle verkeer.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Veel sluipverkeer, immens aantal passanten aan hoge snelheid ondanks een fietswijk te zijn
Log in om te stemmenErvaar jij deze verkeerssituaties ook als knelpunt?
Foutparkeren op het fietspad in de Mayerlei
Het foutparkeren op het fietspad in de Mayerlei is een gekend knelpunt bij lokaal bestuur Mortsel.
Ervaar jij dat ook zo? Geef het dan een like door op het hartje te klikken!
Knelpunten in kaart
Als een straat een fietsstraat is, waar je als auto slechts 30 mag rijden en niet voorbijsteken, waarom dan geen verkeersremmers en (groene) versmallingen plaatsen in plaats van een brede rechte baan te houden dat elke wagen als raceparkours ziet? Zone 30 moet gecontroleerd en gehandhaafd worden, maar als dat niet kan dan is er ook toch de optie om (veel) sneller rijden onmogelijk te maken?
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
De laatste tijd veel auto's die vaak veel te snel rijden in de wijk. In onze straat (Sint-Annalei) die een doodlopende straat is, rijden vaak auto's in de foutieve richting om de file op de Antwerpsestraat te vermijden. Heel gevaarlijk.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart
Fietsend op de fietsostrade van Mortsel richting Antwerpen, ligt er bij de oversteek van de dieseghemlei een redelijk steile drempel. Ikzelf maak daar een kort bochtje om op het voetpad te komen om de drempel te mijden. (ik ben niet de enige). Daarnaast zijn er ook heel wat fietsers die op de fietsostrade gewoon tegenrichting rijden tot aan de dieseghemlei om de drempel te mijden.
Log in om te stemmenKnelpunten in kaart